Omat projektit pienten lasten kanssa?
Saatteko muut pienten lasten vanhemmat tehtyä mitään omia juttujanne perhevapaalla tai työn ohessa? Jos saatte, neuvokaa yhtä onnetonta, että miten käytännössä?
Meillä on kaksi alle nelivuotiasta, joita hoidan kotona. Elin pitkään mielikuvassa, että perhevapaalla teen keskeneräisiä projekteja (esim. erilaisia kodin fiksailuja, huonekalujen entisöintiä, vaatteiden korjausta...) ja opettelen paremmaksi vaatteiden ompelussa ja pianon soitossa. Ajattelin, että kun kerran kotona olen, niin kerrankin ehtii näitä tekemään. Mutta ei. Ei se mennytkään niin. Mitään arkisempaakaan, kuten ruoanlaittoa tai siivousta ei saa montaa minuuttia tehtyä ilman että joku keskeyttää jostakin syystä (syitä on satoja). Itse kodin ja lasten hoitoon menee koko päivä. Jos jollekin omalle jutulle löytyy hetki, ei siitä tule lasten kanssa mitään. Olen turhautunut ja tuskastunut tähän.
Kommentit (2)
Isompi käy kerhossa, mutta samaan aikaan pienempi (1 v) on kotona ja nimenomaan hänen kanssaan ei mitään saa tehtyä.
Käytän jo lasten päivän ruutuajan siihen, että saan tunnin päivässä rauhassa (melko rauhassa) tehdä ruoan ja tehdä muita kodinhoidollisia toimia (pyykit, siivous, tavaroiden loputon järjestely).
Onko vaan naistenlehtien luomaa illuusiota, että jossain välissä oikeasti voisi jotain omaakin tehdä vai millä keinoin omat projektit saisi onnistumaan?
Ap
Laita ne lapset vaikka seurakunnan kerhoon niin saat muutaman tunnin aikaa itsellesi.