Ikuisesta työttömyydestään valittava höpöhöpöhumanisti sai pienen pätkän oman alan töitä!
Olen tänne kirjoittanut sata aloitusta siitä, miten töiden hakeminen on tuskaa, enkä saa mitään järkevää työtä. Täällä on haukuttu höpöhöpöhumanistiksi, kun olisi pitänyt tajuta kouluttautua putkimieheksi tai lähihoitajaksi. Aika tarkkaan viisi vuotta olen hakenut oman alan töitä ja tehnyt tässä sivussa kaikenlaista naapureiden lastenhoitoavusta lumenluontiin.
Vihdoinkin yksi ovi aukesi! Sain puolen vuoden pätkän verran töitä, täysin omalta alalta ja todella arvostetusta työpaikasta - siis nimenomaan omalla alallani. Jospa tämä nyt vihdoinkin poikisi jotain lisää.
Tulevaisuus ei näytä enää niin mustalta ja synkältä!
Kommentit (6)
Hyvä! Näytä kyntesi. Toivon sulle hyvää työuraa.
Onneksi olkoon! Saako tässä ketjussa kertoa omasta työnsaannistaan? Minä 50 v nainen sain töitä juuri kun tuli 500 päivää täyteen. Ilman suhteita, palkkatukia tai muita apukeinoja!! Työ on vuodeksi, mutta saattaa poikia jotain sen jälkeenkin. Ja olen korkeakoulutettu ja sain ihan koulutusta vastaavaa työtä (ei hoitoala siis).
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! Saako tässä ketjussa kertoa omasta työnsaannistaan? Minä 50 v nainen sain töitä juuri kun tuli 500 päivää täyteen. Ilman suhteita, palkkatukia tai muita apukeinoja!! Työ on vuodeksi, mutta saattaa poikia jotain sen jälkeenkin. Ja olen korkeakoulutettu ja sain ihan koulutusta vastaavaa työtä (ei hoitoala siis).
Onnea!
Olen vieläkin aivan pyörryksissä. Minullakaan ei ollut tähän työsuhteeseen minkäänlaisia suhteita tai muita apuja - sehän tässä ihmetyttääkin. Itsetunto kohosi reippaasti.
ap
Ihana kuulla. Itsekin olen avautunut täällä samoista asioista, joten mieltä lämmittävää, että työpaikka osuu kohdalle jollekin, joka on oikeasti kokenut työttömyyden vaikeuden. Eikö olekin muuten jännä, miten nyt muutuit sekunnissa ihmisten silmissä sohvalla makoilevasta loisesta ihan tavalliseksi ihmiseksi?
Onneksi olkoon🎇