Nirsot lapset ja päivällisvieraat. Mitä "pikkuruokaa" laittaisitte, jottei lapsilla olisi nälkä?
Päivällispöydässä on lohta ja vuohenjuustosalaattia. Mitä voisi laittaa tuohon kylkeen, jotta lapsetkin söisivät jotain (tosi mietoa, yksinkertaista) ja joka edes jotenkin sopisi lohen ja salaatin kanssa? Ei siis mitään pikkupizzoja tai kokonaan toista pääruokaa.
Vaihtoehtona nyt ei ole se, että antaa olla nälissään.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
No mites ois vaikka lohkoperunat/bataatit, vaikka patonkia ja jotain levitettä tms.
Erinomainen idea. Lohkobataatit ja patonkia, teen nämä. Mietin juuri sellaisia, joita sitten aikuisväkikin voi ottaa - ei pelkästään lapsille.
Saa ehdottaa lisääkin.
ap
Ai juu, ja jälkiruoka on vielä keksimättä! Mitä itse haluaisitte syödä vuohenjuustosalaatin ja lohen jälkeen?
ap
Ei pidä mennä lasten ehdoilla, ne syö sitä mitä laitetaan. Loppuu se nirsoilu...
Pelkkää lohta ja salaattia päivällisvieraille?
Kuulostaa tosi niukalta. Laita nyt edes jotain perunaa. Ei suolainen lohi käy päivällisestä sellaisenaan, kyllä se jonkin lisukkeen vaatii.
Eli pottuja ja sitten vaikka lihapullia niille lapsille siihen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi niukalta. Laita nyt edes jotain perunaa. Ei suolainen lohi käy päivällisestä sellaisenaan, kyllä se jonkin lisukkeen vaatii.
Peruna pelastaa "huonon" ruuan :D:D:D
Miten olisi ihan vaan pilkottuja kasviksia? Kurkkua, porkkanatikkuja, kirsikkatomaatteja, paprikaa? Siihen lohkoperunoiden ja patongin lisäksi. Nirsollekin yleensä kelpaa edes joku, kunhan ne on selkeässä muodossa (eli näkee mitä tarjottava on) ja saa itse valita mitä lajeja ottaa. Siihen voisi kylkeen tehdä myös jonkun kermaviilipohjaisen kastikkeen, mikä maistuu sekä perunoiden kanssa että dippikastikkeena.
Jälkkäri sitruunamarenkipiiras , britakakku, sitruuna lettuja tai cointreu maustettuja lapsille tavallisia. Jos noin kevyttä ni voi olla tuhdimpi jälkkäri.
Vierailija kirjoitti:
Ai juu, ja jälkiruoka on vielä keksimättä! Mitä itse haluaisitte syödä vuohenjuustosalaatin ja lohen jälkeen?
ap
Vuohenjuustosta huolimatta ateria on aika kevyt, eli jälkkäri voi hyvin olla vähän tuhdimpi. Jotain suklaista, ehkä mutakakku? Maistuu yleensä lapsillekin.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis se ruokaisa vuohenjuustosalaatti on se lisuke. Ja eikö lohen kanssa lihapullat ole vähän outo yhdistelmä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vuohenjuustosta huolimatta ateria on aika kevyt, eli jälkkäri voi hyvin olla vähän tuhdimpi. Jotain suklaista, ehkä mutakakku? Maistuu yleensä lapsillekin.
Kyllä, tarkoitus onkin olla sellainen kevyt päivällinen. Suklaakakku kuulostaa hyvältä!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä mennä lasten ehdoilla, ne syö sitä mitä laitetaan. Loppuu se nirsoilu...
Ei pidäkään mennä lasten ehdoilla, mutta nämä lapset eivät syö sitä mitä laitetaan. Ei ole kyse tavanomaisesta nirsoilusta, vaan eivät yksinkertaisesti pysty syömään kaikkea ruokaa. Nirsoilu oli ehkä vähän väärä sana, mutta näiden lasten ruokavalio koostuu todella pitkälle miedoista ja yksinkertaisista ruoka-aineista.
ap
Laita nyt edes leipää tarjolle lohen ja salaatin kanssa. Mulla ei varmaan edes lähtisi nälkä noista, ellen söisi tosi isoa annosta mikä taas on noloa vieraiden ihmisten luona.
Yksi vaihtoehto on tehdä iso ns salaattibuffet, josta kaikki saa ottaa mitä lystää. Siis sen vuohenjuustosalaatin tilalle. Ja itse teen usein aurinkoleipää tai muuten hauskoja sämpylöitä kun on lapsia vieraian.
Jälkkärinä tiramisu maistuu kaikille. Voi jättää sen viinan pois.
Vierailija kirjoitti:
Laita nyt edes leipää tarjolle lohen ja salaatin kanssa. Mulla ei varmaan edes lähtisi nälkä noista, ellen söisi tosi isoa annosta mikä taas on noloa vieraiden ihmisten luona.
Kyseessä siis aivan tavallinen päivällinen, ei mikään iltajuhla. Kuinka paljon syöt arkisin, jos ei lohesta ja vuohenjuustosalaatista lähde nälkä?
Vieraat syövät normaalisti lounaan ja varmaan välipalankin, tulevat vain päivällisaikaan syömään ja ovat sen verran myöhään, että halusin varmistaa jotain sopivaa syötävää myös lapsille.
Näillä näkymin siis meillä lohta, vuohenjuustosalaattia, lohkobataatteja ja patonkia. Jälkiruoaksi suklaakakkua.
Lihapullat ja makaroonia lapsille, kalapuikot, kalakeitto siinä se on. Kelpasi tai ei. Jaa kaupan einespinaattiletut.
No mites ois vaikka lohkoperunat/bataatit, vaikka patonkia ja jotain levitettä tms.