Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lyhyt synnytys jotenkin tavoiteltava ja ylpeä asia?

Vierailija
11.02.2017 |

Vähän kismittää, kun kaveri jaksaa aina taivastella mun pitkää ensimmäistä synnytystä, vesien menosta 28h ja suppareista 10,5 h. Opiskelen alaa ja mun mielestä tuo on ensarille ihan normiluokissa? Tänään tästä toisesta h39+4 ja tuleva mietityttää, käynnistyykö ja puolittuuko aika, miten keskimäärin tapahtuu. Alkaako miten jne.

Kaverin mielestä väännettiin ikuisuus, kun hänen ensimmäinen 6h ja toinen 2 h, käynnistettyjä molemmat. Juuri eilen totesi, että kamalaa miten kauan! Että jotta onko se upeeta kun penska raivaa tiensä alle puolessa pävässä? Minä ainakin olen super onnellinen, ettei menty sektioon vm jälkeen vaan alateitse tuli, sektio vaihtoehto oli siis koko ajan voimassa.

Kaveri kertoo, että hän on supertyytyväinen kun on niin nopea synnyttäjä, toinenhan tuli jopa syöksyllä. Että ei kestäisi sellaista puurtamista kuin mun eka. Ja mulle mun eka synnytys oli hyvä kokemus ja jaksoin loppuun asti, vaikka olin väsynyt kun kuume alkoi nousta. Mutta hyvä kokemus, eikä tuleva pelota.

Kokemuksia? Eikö lopputulema ole tärkein, ei se matka? On sitten emättimestä tai veistsen kautta...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin on lyhyt ponnistusvaihe ja toisilla kestää ponnistusvaihekin tunteja?

Vierailija
22/26 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen taas näin toistaiseksi lapsettomana ymmärtänyt pikemminkin niin että pitkä synnytys on se jolla ylpeillään ja saa kirkkaimman kruunun: "Kiduin synnytyksessä niin kauan!!!"  Sitten taas nopeasti synnyttäneillä on käynyt vähän niin kuin hyvä mäihä ja on päässyt liian helpolla eikä synnytysvertailussa saa asialla sitä kirkkainta kruunua kun ei ole kitunut tarpeeksi pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/26 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, voiko tuollaisestakin kilpailun tehdä - ehkä sitten jos ei ole mitään muuta ylpeiltävää. Itse synnytin ensimmäisen vanhempana, 35 v, ja eka synnytys oli pitkä, 24 h josta puolet hyvin kivuliasta aikaa. Toisen sain alle 2 v tuosta, ja silloin oli semmonen 4 h kaikkinensa, avautuminen vauhdilla ei ollut kauhean mukavaa, repesin hetkessä ponnistusvaiheeseen. Ihan yhtä rakkaita tuli molemmista lapsista. Monesti se toinen tulee nopeammin jos ikäero on pieni, tämä kai fysiologinen tosiasia?

Vierailija
25/26 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin kestää ponnistusvaihe tooodella kauan? Miksi joillakin ponnistusvaihe kestää vai minuutin- pari?

Vierailija
26/26 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Toisen sain alle 2 v tuosta, ja silloin oli semmonen 4 h kaikkinensa, avautuminen vauhdilla ei ollut kauhean mukavaa, repesin hetkessä ponnistusvaiheeseen. Ihan yhtä rakkaita tuli molemmista lapsista. Monesti se toinen tulee nopeammin jos ikäero on pieni, tämä kai fysiologinen tosiasia?

miksi fysiologinen tosiasia? Kumman ponnitusvaihe kestää vähemmänaikaa löysän vai " tiukan"? Miksi?