Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa minua tupakanpolton lopettamiseen!

Vierailija
11.02.2017 |

Pelkään syöpää ja olen koukussa tupakkaan :-/

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin tupakanpolton, kahvi, alkoholi ja opioidilääkkeet toivat nikotiinihimon takaisin varmaan jotain vuoden verran lopettamisen jälkeen. Niitä kannattaa varoa. Olen myös korvaushoidon kannalla. Sitä kannattaa käyttää pitkään ja riittävästi.

Vierailija
22/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan kehkosyöväst ja keuhkoahtaumasta. On kuitenkin pienempiä terveysjuttuja, jotka iskevät paljon aikaisemmin ja vaikuttavat elämänlaatua heikentävästi. 

Olen polttanut 16-vuotiaasta tähän ikään (54v.) Taukoa on ollut kymmenisen vuotta raskaus- ja pikkulapsiaikana. Mutta askivuosia on siis kertynyt. 

Minulla on hampaat aivan paskana. Tupakointi heikentää suun verenkiertoa siinä missä tietysti kaikkea muutakin verenkiertoa. Suu on vain erittäin herkkä pienillekin muutoksille. Hampaat sananmukaisesti murenevat suusta. Eli minulta puuttuu monta hammasta ja loputkin ovat keltaisia nysiä. 

Tekohampaat pitäisi hankkia kohta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on aikuiselle, kuin tutti vauvalle. Se on saatava tasaisin väliajoin suuhun imeskeltäväksi. Vauvan tarve jokseenkin ymmärrettävä, aikuiselle nolo pakkomielle.

Tietoisuus tupakan vakavasta, monialaisesta haitallisuudesta pitäisi jo pelkästään riittää järkevälle länsimaiselle ihmiselle syyksi lopettaa tupakointi. Suomalaisista enää vain 15% ihmisistä edelleen jatkavat itsensä tuhoamista. Haluatko todella kuulua siihen typerään ihmisjoukkoon?

Lopeta itsesäälissä kieriskely ja tee lopetuspäätös.

Vierailija
24/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lopettamispäätös oli oikeastaan helppo, jo vuosia olin polttanut "piilossa" ja "salaa". Pidin tupakointia erittäin nolona, kuitenkin mun keho oikein huusi nikotiinin perään. Mulle se nikotiini oli kuin heroiini narkkarille

Yksi päivä mulle vaan valkeni, että mä en halua olla tupakoija. Yritin ensin lopettaa ilman korvaustuotteita, mutta sain aivan järkyttäviä vieroitusoireita, päätäsärki, hikoilutti, hermostutti ja oli nukahtamisvaikeuksia ja lisäksi herälin yöllä. Hain sitten nikotiinipurkkaa, jolla sain lievitettyä noita oireita. Lopulta pääsin eroon tupakanhimosta, sekä nikotiiniriippuvuudesta. Kehitin itselleni uuden riippuvuuden... jooga! Joogaan nykyisin joka aamu ja ilta, siitä tulee yhtä rentoutunut olo, kuin tupakasta!

.

Vierailija
25/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kun olet vielä terve, kiität siitä itseäsi loppuelämäsi ajan. Käytä nikotiinituotteita. Muista että olet lapsuutesikin pärjännyt ilman tupakkaa aivan loistavasti, tulet pärjäämään samalla tavalla aikuisuutesikin. Taistele, se kannattaa.

Itse huomasin vielä kuukausia nikotiinin lopettamisen jälkeen muutoksia ihossani, väri on terveempi ja hehkeämpi. Hiusten väri on kirkastunut. Kehon sisällä tapahtuu muutoksia, keho tavallaan rauhoittuu ja alkaa toimia luonnollisesti taas.

Vierailija
26/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 20 vuotta tupakointia takana. Itsellä on auttanut esim. ajatus aikuistumisesta. Jätetään yhdessä tuo nuoruuden hölmö harharetki taakse. Tuntuu upealta olla vihdoinkin savuton.

Ps. Todennäköisestisä haluat alkupäivinä joka solullasi vain luovuttaa, niin pahalta voi tuntua. Mutta niin Nikotiini toimii ja on vain kestettävä. Väkisin. Ekat kolme päivää on kriittisimmät.

Tsemppiä!

Vierailija
27/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity hoitamaan itseäsi oikeasti hyväätekevin tavoin mahdollisimman hyvin.

Vierailija
28/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko mitään motivaatiota siitä, että tupakointia pidetään tällä hetkellä luusereitten harrastuksena. Työpaikoilla, ainakin ns. toimistohommissa, katsotaan säälien ja ihmetellen niitä muutamia samoja tyyppejä, jotka vielä ravaavat ulkona tupakalla. Tupakoitsijat tietävät tämån itsekin ja häpeävät itseään. Voisitko nähdä kuuluvasi niihin tupakoimattomiin, jotka haluavat pysyä terveinä. Älä aloita tupakointia uudelleen millään tekosyyllä!

Vierailija
29/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. Kuuntele röökimuijan ääntä. Hannele Lauri yms. Makunsa kullakin mutta mulle tulee kylmät väreet.

Tääon hyvä! En väitä, että tupakoivat miehet ovat yhtään sen viehättävämpiä, mutta käheä-ääninen, keltasorminen, kuivettunut röökimuija on kyllä kamala. Kun ne yskii, näkee, kuinka varovaisesti ne joutuu yskimään, että limat ei purskahda keuhkoista ja suusta ulos. Oikein kuulee, kuinka limat hölskyy keuhkoissa niiden yskiessä. Ja auta armias,kun ne on just polttaneet tupakan ja tulevat vaikka samaan hissiin. Hyi helvetti,mikä haju! Miksi kukaan haluaa tehdä itsestään tuollaisen?

Vierailija
30/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaluokkainen tapa...

Vierailija
31/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinoja on monia. Minä aloitin tosissani urheilemaan, niin loppui röökaaminen ja ryyppääminen siinä sivussa. Tajusin, että viina ja tupakka eliminoivat ainakin osittain liikunnan hyödyt, joten ei kannata. Välillä tuli hairahduksia, mutta pitkällä aikavälillä määrät väheni ja väheni. Lopulta sitten huomasin, että ei tee edes mieli enää poltella tai istua baareissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän