Missä menee huijaamisen raja Tinder-kuvissa?
Olen hiljalleen tekemässä taas tinder-profiilia itselleni ja otin kuvia sitä varten.
Valo sattui tulemaan ikkunoista sisälle erityisen lempeästi ja sain otettua varmaan parhaat kuvat itsestäni koskaan. Alkoi vain epäilyttää, että kehtaako noita edes laittaa, kun näytän kuvassa kauniimmalta kuin luonnossa? Tai siis onhan se oikeasti kuva minusta, mutta täydellisessä valossa ja imartelevassa kuvakulmassa ja varmaan vielä vähän jotain sopivasti osunutta linssivääristymääkin mukana. Kuitenkin tarkat kuvat ilman mitään muokkauksia/filttereitä, eikä valaistuskaan ollut sellainen "niin kirkas, että nenäkin katoaa näkyvistä"... (Ja kuvakulmakaan ei siis ole se klassinen yläviisto, jolla saa piilotettua 20 kg ylimääräistä, vaan sellainen, joka vähän häivyttää huonoimpia piirteitä ja korostaa parhaita.)
Mutta siis, missä menee raja? Onko liikaa, jos kuva on todellisuutta parempi, vai se, jos sitä on muokattu paremmaksi?
Onko superedustava ensimmäinen kuva ok, jos loput ovat realistisempia, esim. mukana kokovartalokuva, ja sekalainen setti kuvia ilman mitään poseerausta eri tilanteista?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Onko superedustava ensimmäinen kuva ok, jos loput ovat realistisempia, esim. mukana kokovartalokuva, ja sekalainen setti kuvia ilman mitään poseerausta eri tilanteista?
Mielestäni on ok. Kyllähän jokainen haluaa tehdä hyvän ensivaikutelman, ei siinä ole mitään pahaa. Kuka kurkkaa profiiliasi ensimmäisen kuvan perusteella, katsoo varmaan ne muutkin kuvat, ja tekee sitten päätöksen. Anna palaa vaan!
On ok, jos muut ovat realistisempia.
No minusta on hölmöä muokata kuvia kuvanottamisen jälkeen tai käyttää esimerkiksi niitä instagramin kaunistusfiltereitä.
Anteeksi mutta en ymmärrä ongelmaa. Jos et kerran ole aikeissa käyttää rankkaa photoshoppia kuviisi, siis tyyliin muokata kasvoja kapeimmiksi, silmiä suuremmiksi, huulia täyteläisemmiksi ja parannella vähän kuppikokoa samalla, niin mikä on ongelma? Olet onnistunut ottamaan itsestäsi erittäin onnistuneen kuvan, jossa näytät hyvältä ilman muokkauksia. Ole iloinen, minä ainakin olisin.
Kyllä minä ainakin laitoin itsestäni mahdollisimman edustavat kuvat kun Tinderissä olin. Ja käsittelin myös kuvien kontrastia, kirkkautta, valkotasapainoa ja värilämpötilaa. En kokenut sitä huijaamiseksi millään tavalla. Huijaamista minusta olisi tuollainen yllä kuvaamani omien piirteidensä muuttaminen kuvankäsittelyn keinoin tai vaikka se, että laittaisin vain kuvia varten hiuslisäkkeet, irtoripset, korsetin, topatut push up liivit ja seksikkäät vaatteet jollaisiin en normaalisti koskaan pukeudu.
ON ok, minä en ainakaan jakele mitään epäedustavia kuvia itsestäni vieraille. En edes tuttaville. Tällöin ei tarvi hävetä.
Eikö sinne ole loppujen lopuksi sama minkälaisen kuvan laittaa kunhan se on omasta mielestä kiva? Jokaisella on kuitenkin omat mieltymyksensä ja jos kuva ei miellytä, niin se ei miellytä ja et edes tiedä mitä menetit. Laitat nyt vaan muutaman itseäsi miellyttävän kuvan ja olet avoimin mielin liikenteessä kun muiden kuvia katselet.
No kyllä siitä aina vähän negatiiviset fibat tulee, jos klikkaat kauniin naisen kuvaa ja lopuista kuvista näkee, ettei se niin erityinen eukko ollutkaan. Siis ihan vaikkei edes tartte mennä treffeille asti pettymään.
Tän takia en laita itsestäni kuvia mihinkään, en viitsi käyttää Tinderiä tai muita juttuja, joissa kuvan pohjalta tavataan joku. Harmi, koska ujouteni vuoksi netti voisi olla muuten hyvä väylä ihmisten tapaamiseen.
En hahmota miltä näytän normaalisti muiden silmiin, joten en koskaan tiedä näytänkö kuvassa itseltäni vai en, eli mitä mieltä joku tuttuni olisi sen kuvan realistisuudesta. Näytän mielestäni eri kuvassa helposti täysin eri henkilöltä enkä saa selvää mikä on se "keskiarvo", eli miltä ns. oikeasti näytän.
Minusta olisi ihan kamalaa, jos näyttäisin kuvissa erilaiselta, joku sen perusteella pitäisi nättinä, haluaisi tavata ja sitten oikeassa elämässä kauhistuisikin.
Jos pyytäisin vaikka siskoani valikoimaan kuvan puolestani, hän sanoisi luultavasti jotain että "tämä on hyvä kuva sinusta", mutta eihän se ole sama asia kuin realistisuus. En halua laittaa itsestäni "hyvää kuvaa", jos sitten todellisuudessa näytänkin pahemmalta kuin siinä kuvassa. Toisaalta en halua myöskään laittaa huonoa kuvaa, kuka nyt haluaisi rumuuttaan mainostaakaan.
Tämän takia tapaan ihmiset joko oikea elämän kautta tai en ollenkaan.
Minä aloitin tinderissä pari kuukautta sitten ja koin aivan saman asian ongelmaksi. Päädyin tekemään samoin kuin sinä, ap, paitsi että minulla se kaikkein paras kuva ei ole ensimmäisenä, vaikka ensimmäinenkin kuva on ihan ok. Lisäksi on sitten kännykällä peilistä otettu kokovartalokuva istuvissa vaatteissa ja pari muuta. Silti jännitin, tuleeko treffimiehiltä haukut että näytän ihan erilaiselta luonnossa, koska minunkin kuvissani on tosi paljon variaatiota kuvasta toiseen ja diskasin kyllä ihan surutta ne rumimmat (ja kuitenkin ne edustavat myös osatotuutta siitä, miltä näytän luonnossa).
Kukaan ei ole ainakaan suoraan sanonut pettyneensä treffeillä, moni on halunnut tavata minut uudestaan ja muutama jäänyt piirittämään vähän liiankin innokkaasti, joten varmaankin kuvani ovat ihan riittävän realistisia.
Joskus joku mies oli vähän epäileväinen ulkonäköjuttujen suhteen, mutta rauhoittui kun kerroin että kuvani ovat tuoreita ja muokkaamattomia. Anna siis palaa, ap!
Vierailija kirjoitti:
Tän takia en laita itsestäni kuvia mihinkään, en viitsi käyttää Tinderiä tai muita juttuja, joissa kuvan pohjalta tavataan joku. Harmi, koska ujouteni vuoksi netti voisi olla muuten hyvä väylä ihmisten tapaamiseen.
En hahmota miltä näytän normaalisti muiden silmiin, joten en koskaan tiedä näytänkö kuvassa itseltäni vai en, eli mitä mieltä joku tuttuni olisi sen kuvan realistisuudesta. Näytän mielestäni eri kuvassa helposti täysin eri henkilöltä enkä saa selvää mikä on se "keskiarvo", eli miltä ns. oikeasti näytän.
Minusta olisi ihan kamalaa, jos näyttäisin kuvissa erilaiselta, joku sen perusteella pitäisi nättinä, haluaisi tavata ja sitten oikeassa elämässä kauhistuisikin.
Jos pyytäisin vaikka siskoani valikoimaan kuvan puolestani, hän sanoisi luultavasti jotain että "tämä on hyvä kuva sinusta", mutta eihän se ole sama asia kuin realistisuus. En halua laittaa itsestäni "hyvää kuvaa", jos sitten todellisuudessa näytänkin pahemmalta kuin siinä kuvassa. Toisaalta en halua myöskään laittaa huonoa kuvaa, kuka nyt haluaisi rumuuttaan mainostaakaan.
Tämän takia tapaan ihmiset joko oikea elämän kautta tai en ollenkaan.
Täsmälleen samoin olen ajatellut.
Olen miettinyt myös, että uusia ihmisiä tavatessani en heitä ulkonäön suhteen pistä mihinkään muottiin. Eli esimerkiksi ystävissäni on ihan kaiken näköisiä ja kokoisia ihmisiä, naisia ja miehiä, ja kaikki he ovat upeita ihmisiä. En ole heitä ulkonäön mukaan valinnut yhtäkään ja minäkin olen heille kelvannut ystäväksi juuri tämän näköisenä, joten tutustun ihmisiin mielummin oikean elämän kautta, en ulkonäköä tykkäämällä.
En tiedä kannattaako näitä kerto tällä naisfoorumilla, mutta paras kuvasarjahan on seuraava:
1. Yliedustava kuva
Tämän kuvan tarkoitus on saada kuvan katsoja kiinnostumaan sinusta. Kun tämä kuva nähdään, niin hänellä on lähtökohtaisesti positiivinen asenne sen suhteen mitä tulee jatkossa. Tämä on kuin se ensivaikutelma, joka on olennaisen tärkeä ja kohtalaisen muuttumaton.
2. Hieman huonompi kuva
Tämän kuvan tarkoitus on ylläpitää illuusiota ulkonäöstäsi, mutta kuitenkin pehmentää sitä mitä on tulossa seuraavaksi.
3. Realistinen kuva
Tämän kuvan tulee olla mahdollisimman realistinen. Tässä kuvassa kannattaa näkyä niitä todellisia huonoja puoliasi. Et tietenkään mitään aivan kamalaa kuvaa valitse, mutta kuitenkin realistisen kuvan. Tässä kuvassa on olennaista olla hyvä fiilis, joten mieluiten joku tilannekuva. Tällöin katsoja saa sinusta realistisen kuvan, mutta tekeminen ohjaa huomiota pois ulkonäöstäsi
4. Hieman yliedustava kuva
Tämän kuvan jälkeen tehdään päätös, että tykätäänkö sinusta vai ei. Haluat tietenkin jättää tähän tilanteeseen hyvän vaikutelman itsestäsi, joten päätät sarjasi toisiksi parhaaseen kuvaan. Tässä kuvassa olisi hyvä olla hymyä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kannattaako näitä kerto tällä naisfoorumilla, mutta paras kuvasarjahan on seuraava:
1. Yliedustava kuva
Tämän kuvan tarkoitus on saada kuvan katsoja kiinnostumaan sinusta. Kun tämä kuva nähdään, niin hänellä on lähtökohtaisesti positiivinen asenne sen suhteen mitä tulee jatkossa. Tämä on kuin se ensivaikutelma, joka on olennaisen tärkeä ja kohtalaisen muuttumaton.
2. Hieman huonompi kuva
Tämän kuvan tarkoitus on ylläpitää illuusiota ulkonäöstäsi, mutta kuitenkin pehmentää sitä mitä on tulossa seuraavaksi.
3. Realistinen kuva
Tämän kuvan tulee olla mahdollisimman realistinen. Tässä kuvassa kannattaa näkyä niitä todellisia huonoja puoliasi. Et tietenkään mitään aivan kamalaa kuvaa valitse, mutta kuitenkin realistisen kuvan. Tässä kuvassa on olennaista olla hyvä fiilis, joten mieluiten joku tilannekuva. Tällöin katsoja saa sinusta realistisen kuvan, mutta tekeminen ohjaa huomiota pois ulkonäöstäsi
Tämän kuvan jälkeen tehdään päätös, että tykätäänkö sinusta vai ei. Haluat tietenkin jättää tähän tilanteeseen hyvän vaikutelman itsestäsi, joten päätät sarjasi toisiksi parhaaseen kuvaan. Tässä kuvassa olisi hyvä olla hymyä.
Ei juma, ei jonkun miesystävän löytäminen voi olla joillekin näin vaikeaa!! XD Naurettavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Yliedustava kuva
2. Hieman huonompi kuva
3. Realistinen kuva
Ei juma, ei jonkun miesystävän löytäminen voi olla joillekin näin vaikeaa!! XD Naurettavaa!
Niin no toiset menevät ja tekevät, kun toiset miettivät ja tekevät sen jälkeen paremmin. Mitä olen Tinderiä käyttänyt, niin olen huomannut, että ei siellä valtaosa paljon mitään mieti. En tosin ole lainkaan yllättynyt, koska ihmiset harvoin miettivät mitään. Naisena ei ole edes varsinaisesti tarvetta, mutta toki hekin voivat parantaa haluttavuuttaan entisestään. Miehenä tämä on jopa välttämätöntä. Sutaistun profiilin ja tarkoin tehdyn profiilin ero matchien määrässä on valtava. Sain entisellä profiilillani jotain 50 matchia ja nykyisellä 400 matchia.
Omituinen ongelma. Minulla on itsestäni mahdollisimman edustavat kuvat. Mutta olenkin mies, jonka on tartuttava kaikkiin saatavilla olevin etuihin nettideiteissä.
Mä mielellään näytän kuvissa melko samalta kuin todellisuudessa. Haluan kuvia joissa olen mielestäni itseni näköinen. Ei liian ruma tai liian kaunis. Parempi, että treffikumppani yllättyy positiivisesti kuin negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä mielellään näytän kuvissa melko samalta kuin todellisuudessa. Haluan kuvia joissa olen mielestäni itseni näköinen. Ei liian ruma tai liian kaunis. Parempi, että treffikumppani yllättyy positiivisesti kuin negatiivisesti.
Naisena tämä on ihan ymmärrettävää, mutta miehenä ei pääse edes treffeille jos joutuu kisaamaan niiden yliedustavien miesten kanssa.
Mä laitoin aikoinaan just tollasen kuvan suomi24 treffeihin, mielestäni näytin kuvassa kauniimmalta kuin koskaan. Mieheni kun tapasin niin hän sanoi että olin luonnossa vielä nätimpi enkä näyttänyt yhtään itseltäni kuvassa.
Eli välttämättä ei miesten mielestä ole se kauniimpi vaan ihan itseltäsi näyttävä kuva olisi kauniimpi
Yhdessä nyt vajaa 7v
Ei kellään mielipiteitä, vai postasinko vain ihan väärään aikaan? :D