Hiukset ei kasva pitkiksi enää keski-iässä?
Pitääkö paikkansa, että keski-iässä hiukset ei kasva enää pituutta kuin max hartioihin asti? Kun hiusten elinaika on silloin lyhyempi vai miten se nyt meni? Oon 36 ja jo monta vuotta yrittänyt epätoivoisesti kasvattaa hiuksia olkapäiden yli, mutta tuntuu, ettei ne vain kasva tän pidemmäksi. Onko tuossa perää? Onko mun juna mennyt jo?
Kommentit (29)
Kyllä kasvaa. Minulla oli lyhyet hiukset tai polkkatukka kolmekymppisestä nelikymppiseksi, jolloin päätin kokeilla, vieläkö hiukset kasvaa pitkiksi. Tuosta on nyt viisi vuotta, ja hiukset ulottuu melkein vyötärölle, vaikka niitä on siistitty kampaajalla säännöllisesti, joskus 3-5 senttiäkin kerralla. Tämän pitemmät hiukseni eivät olleet koskaan nuorempanakaan, mutta aion silti katsoa, tuleeko niihin vieläkin lisää pituutta.
N. 63v ja puolipitkät hiukset, neljässä viikossa kasvavat 2cm ja näin on ollut vuosikymmeniä, kun 4vk välein leikataan aina pari senttiä.
Luulen, hiuksen kasvuun vaikuttavan ruokavalio että hiusten käsittelyaineet
Yksilöllistä. Mulla ei tunnu enää kasvavan ja latvat tuntuu olevan aina nykyään paskassa kunnossa. Olen 41v. ja tää muutos Tapahtuu ehkä vuosi sitten. En oo värjännyt vuosikausiin. Biotiini ei auta ainakaan hiuksiin, muuhun karvoitukseen ehkä joo, huoh. Pitää ehkä kokeilla tuota msm-jauhetta, onko siinä terveysriskejä? En halua enää mitään pitkää prinsessatukkaa, mutta kiva välillä pitää pidempää ja välillä lyhyempää leikkausta.
Äiti on kuuskymppinen ja tukka kasvaa n. parikytä senttiä vuodessa, itse nelikymppinen ja kasvaa samaa tahtia. Hiukset n. puoleen selkään ja kasvaisi pidemmiksikin.
Olen 35v., hiukset nyt yläselkään. Selvästi hitaammin kasvavat nyt kuin nuorempana! Lopetin värjäämisen 1,5v. sitten, en käytä muotoilutuotteita, nyt talvella pakko välillä käyttää hiustenkuivaajaa kun niin paksut hiukset.
Toivon että kasvavat reilusti pidemmiksi, välillä vaan hermostuttaa tää kun hyvä jos kasvavat sentin kuukaudessa.
Olen innostunut ensimmäistä kertaa elämässäni mm. erilaisten kampausten tekemisestä, myönnän poikatukkavuosien jälkeen olevani vähän turhamainen nättien, pitkähköjen ja terveiden hiusteni suhteen :-D
Onko se rikki siinä msm:ssä, mikä auttaa hiuksiin vai mikä? (Eiks siinä rikkiä ollut...?)
Entä auttaako jodi?
Vierailija kirjoitti:
Onko se rikki siinä msm:ssä, mikä auttaa hiuksiin vai mikä? (Eiks siinä rikkiä ollut...?)
Entä auttaako jodi?
Jep, rikkiä. Jodista on apua ainakin kilpirauhasen vajaatoiminnassa, ja sehän vaikuttaa hiuksiin. Omaa kokemusta ei ole, minulla on kilpirauhassairaus, johon jodia ei saa syödä (Hashimoto).
12 &16
Kateeksi käy. Omat hiukset kasvaa vuodessa tyyliin 4 cm ja pakko on lyhentää säännöllisin välein, kun latvat harottaa ja muutenkin on olo kuin sulkasatoisella naakalla. Näin on ollut siitä asti, kun parikymppisenä pätkäisin hiukset lyhyiksi. Ei vaan veny, mutta vanuu sitäkin enemmän.
Sama kohtalo on äidillä ja isän puoleisella isoäidillä. Poikani alkoi kaljuuntua parikymppisenä ja sama kävi isälleen ynnä ukilleen. Perintötekijät vaikuttavat.
Olen mättänyt rahaa menemään ties mihin valmisteisiin. Sama olisi ollut viskoa seteleitä vessanpönttöön.
7 vuoteen en ole värjännyt hiuksiani ja käsittelen niitä harvoin esimerkiksi föönaamalla.
Viimeisin niitti oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Hiuksia kähti niin, että niistä olisi voinut väsätä miehelle tupeen.
Suosittelen myös opti msm -jauhetta! Auttanut hiustenlähtöön tosi hyvin ja hiukset ovat kasvaneet melkein kohisten verrattuna entiseen.