Provot vakavista aiheista pännivät
Keksityt itsemurhaviestit, ilmoitukset vakavista sairastumisista ja niin poispäin aiheuttavat sisimmässä inhottavia tunteita.
Voivathan jutut tietenkin olla tottakin, mutta kun ketjuja lukee eteenpäin, alkaa nopeasti tuntua, että tarinaa viedään eteenpäin keksimällä eikä tosiasioita kertoen.
Ymmärrän, että provoilu voi olla kivaa, mutta eikö provoilun vakavista aiheista voisi jättää? Keksityt provot syövät huomiota ja uskottavuutta ihmisiltä, jotka oikeasti tukea ja apua kaipaisivat.
Näitä kuolemaan liittyviä provojakin taitaa keksiä yksi ja sama ihminen.
Kommentit (9)
Ne eivät ole provoja vakavista aiheista, vaan provoja siitä että tällaista sontapalstaa jotkut luulee oikeasti sopivaksi paikaksi vakavien aiheiden käsittelyyn.
Miksi täällä ei voisi keskustella vakavista asioista? Suomessa tehdään itsemurhia joka päivä. Useitakin. Niistähän nimenomaan pitäisi puhua.
Ei tämä ole sontapalsta sen takia että Petteri 15-v huvittelee täällä provoilla. Tämä on aihe vapaa palsta jonka pitäisi tarkoittaa että nimenomaan täällä voidaan puhua vakavista sairauksista, kuolemasta, luopumisesta ym. Palstan idea ei ole keskustella pelkästään munan pituudesta ja 20-v tytön seurustelusta 30-v miehen kanssa.
Jokainen av:llä mainittu vainaja on häpäisty vainaja. Sellainen palsta tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Tänne pitäisi tehdä rekisteröityjen anonyymien puoli, jossa saisi keskustella vain nimimerkillä. Silloin vakavasti keskustelevat oppisi erottamaan häröttäjistä.
Silloin jokainen voisi myös päivän fiiliksen mukaan valita, kummalla puolella keskustelee, nimimerkkien vai täysin anonyymien.
Niin minä tulen tänne palstalle lukeakseni vakavia, aikuisia koskettavia asioita, enkä teinien ihmettelyä jonkun perseestä otetuista kuvista.
Vierailija kirjoitti:
Niin minä tulen tänne palstalle lukeakseni vakavia, aikuisia koskettavia asioita, enkä teinien ihmettelyä jonkun perseestä otetuista kuvista.
Minä taas menen ravintola Roskapankin vessaan nähdäkseni Mannerheimin patsaan.
Mä kyllä joskus vastailen ihan asiallisesti ilmiselviin provoihinkin, jos minulla on asiasta tietoa tai kokemusta. Voihan olla, että siitä on apua jollekin toiselle lukijalle, jolla on juuri sellainen ongelma. Provoilu on aloittajan häpeä, ja jos hän saa sitä jotain iloa, kun toiset ovat ottavinaan sen tosissaan, niin siitä vaan.
Köllikatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne pitäisi tehdä rekisteröityjen anonyymien puoli, jossa saisi keskustella vain nimimerkillä. Silloin vakavasti keskustelevat oppisi erottamaan häröttäjistä.
Silloin jokainen voisi myös päivän fiiliksen mukaan valita, kummalla puolella keskustelee, nimimerkkien vai täysin anonyymien.
Mun mielestä tämä osion voisi jakaa vähän aihealueisiin, kun on käynyt jossain kiinnostavassa keskustelussa, niin hankala sitä on tämän viestipaljouden perästä enää löytää uudelleen.
Kertoo vain siitä että provoilija
on keskenkasvuinen nulikka.