Vanhojenpäivien juhlinta - paljonko paloi rahaa?
Helsingin uutisissa joku rouva tietäväisenä väitti, että tyttöjen puvut maksavat tuhannesta eurosta ylöspäin ja ne eivät ole koskaan alennuksessa. Tosissaanko ihmiset maksavat tällaisia summia yhden päivän vuoksi?
Meillä tanssiaiset ovat jo takana ja ensi vuonna uusiksi. Mekko maksoi korjausompeluineen 300€ ja meikkeihin meni toiset 300€, opastus sisältyi hintaan. Samoilla meikeillä ja mekolla mennään myös ensi vuosi ja mahdollisesti muutamat killan vuosijuhlat ja muut akateemiset tilaisuudet. Varsin kohtuuhintaista minusta.
Kommentit (25)
2010 tanssin wanhat. Tein itse mekon (oli lukion upeimpia, vaikka itse sanoinkin), kankaat maksoivat vajaan 100 euroa, kampaajalla kampaus 60 euroa, kengät oli jo valmiina ja meikkasin itse. Alle 200 euron budjetilla menin. Tosin mekon kaavoittamiseen, tekoon ja ompeluun meni varmaan lähemmäs 100 tuntia omaa aikaa. Oma-aloitteisuus ja taitavuus tulee siis halvaksi.
Mekko, kengät, meikit ja kampaano = 500 e
Vuonna 99 20-luvun mekko kirpparilta n.50mk?Tukka ja huikea meikki amiksella opiskelijoilla ja se oli luksusta.Kukka tukkaan siskolta,kengät Anttilan alesta.Näytin hiton upealta ja boheemilta.Ei mikään prinsessameininki,se ei ole musta...ihan tervettä.
Mekko n. 400€kaikkine fiksauksineen, entiset kengät. Meikit ja meikkaamisen taito itsellä. Kampaus 50-100€. Ilrajuhliin50-100€. Viikon päästä..
Perheessä oli työttömyyttä, joten budjetti oli max. 50 € tai piti jättää tanssimatta:
- Kampaus 30 €
- Kengät ja hiuskoristeet 20 €
----
Muut:
- Meikit: testereillä, kun en arkisin meikannut -> olisi tullut hintaa yhdelle käyttökerralle, kun piti hankkia meikit koko kasvolle (säästö 80-100 €)
- Lainamekko 0 €
- Illalliseen en tietenkään pystynyt osallistumaan, kun se olisi maksanut 120 € (kermaperseet valitsijoina)