Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoisia työtarjouksia jälleen kerran TE-toimistosta. Kiusaajatko asialla?

Vierailija
10.02.2017 |

Tuli kolme kerralla.

Yksi paikka oli jo aikoja sitten täytetty. Toisesta ei tullut mitään vastausta. Kolmannesta sanottiin ihan oma-aloitteisesti, että asun liian kaukana. Matkat olisivat tosiaan vieneet liki kolme tuntia joka päivä. Ja tämä ihan Helsingin joukkoliikennettä käyttäen.

Työtehtävät hieman ihmetyttävät. Olen akateeminen työtön ja tarjotaan siivoojan paikkaa itäisemmästä kolkasta Itä-Helsinkiä. Asun läntisimmällä laidalla.

Totta kai otan vastaan mitä vain, kuten pitääkin. Mutta eikö nyt siivojaan paikkoja löydy Helsingistä vähän lähempää?

Ihan kuin olisi systemaattista kiusantekoa nämä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ne ala siellä jokaisen ihmisen kohdalla erikseen mittailemaan etäisyyksiä (varsinkin kun kyse on saman kaupungin eri laidoista, herranjumala) ja tutkimaan julkisten kulkuyhteyksiä, kun lain mukaan työ on otettava vastaan oliko se nyt 80 kilometrin säteeltä joka tapauksessa.

Oletko itse katsellut olisiko niitä siivoojan pestejä kävelymatkan päässä?

Vierailija
2/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla myös siivoojan koulutus? Onko pakko ottaa siivoojan paikka vastaan vaikkei olisi koulutusta siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla myös siivoojan koulutus? Onko pakko ottaa siivoojan paikka vastaan vaikkei olisi koulutusta siihen?

Jos työnantaja ei itsevaadi koulutusta. Aika eri aikoja elellään työllisyystilanteessa kuin sellaisia jolloin kaikki voivat vain kouluttautua johonkin ammattiin ja kieltäytyä tekemästä mitään muuta työtä kuin sitä.

Vierailija
4/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ammattisuojaa, koska olen ollut pitkään työtön. En muista nyt äkkipäätä päiviä, mutta tarpeeksi kuitenkin. Ei mitään siivoojan koulutusta eikä mitään kokemusta siivoamisesta muuten kuin kotioloista. 

Ja en siis dissaa siivoojankaan työtä, mutta miksi sitä pitää tarjota juuri mahdollisimman kaukaa. Luulisi lähempääkin löytyvän. 

ap

Vierailija
5/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eivät ne ala siellä jokaisen ihmisen kohdalla erikseen mittailemaan etäisyyksiä (varsinkin kun kyse on saman kaupungin eri laidoista, herranjumala) ja tutkimaan julkisten kulkuyhteyksiä, kun lain mukaan työ on otettava vastaan oliko se nyt 80 kilometrin säteeltä joka tapauksessa.

Oletko itse katsellut olisiko niitä siivoojan pestejä kävelymatkan päässä?

En ole katsellut siivoojan paikkoja, se on totuus. Mutta jos on pakko mennä siivoojaksi, niin mieluummin tietysti kävelymatkan päähän. 

ap

Vierailija
6/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ammattisuojaa, koska olen ollut pitkään työtön. En muista nyt äkkipäätä päiviä, mutta tarpeeksi kuitenkin. Ei mitään siivoojan koulutusta eikä mitään kokemusta siivoamisesta muuten kuin kotioloista. 

Ja en siis dissaa siivoojankaan työtä, mutta miksi sitä pitää tarjota juuri mahdollisimman kaukaa. Luulisi lähempääkin löytyvän. 

ap

Hae oma-aloitteisesti niihin lähempää löytyviin siivoojan töihin?

Vierailija
7/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän mulle ei sieltä koskaan tuputeta mitään työtä? Monta vuotta jo mennyt, ei kertaakaan oo sanottu et hae tätä.

Vierailija
8/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ihmeessä akateemisen tai muuten kouluttautuneen pitäisi aktiivisesti hakea siivoojaksi. Eiköhän se työnhakuaika kannata panostaa niihin paikoihin, joissa koulutuksella on edes jonkinmoinen merkitys.

Nämä koulutusta vaatimattomat siivoojan paikat sun muut voitaisiin hyvin ohjata niille, jotka eivät ole halunneet kouluttautua,, tai joiden koulutus on matala-asteista.

Ja en väheksy siivoustyötä, mutta en näe mitään mieltä siinä, että ihmiselle tarjotaan niitä vähiten motivoivia vaihtoehtoja, kun hän on kuitenkin osoittanut halua muhin tehtäviin ja hankkinut koulutuksen

Vierailija
9/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ihmeessä akateemisen tai muuten kouluttautuneen pitäisi aktiivisesti hakea siivoojaksi. Eiköhän se työnhakuaika kannata panostaa niihin paikoihin, joissa koulutuksella on edes jonkinmoinen merkitys.

Nämä koulutusta vaatimattomat siivoojan paikat sun muut voitaisiin hyvin ohjata niille, jotka eivät ole halunneet kouluttautua,, tai joiden koulutus on matala-asteista.

Ja en väheksy siivoustyötä, mutta en näe mitään mieltä siinä, että ihmiselle tarjotaan niitä vähiten motivoivia vaihtoehtoja, kun hän on kuitenkin osoittanut halua muhin tehtäviin ja hankkinut koulutuksen

No miten olisi ihan vain siksi, ettei tarvitsisi mennä sinne kaupungin toiselle puolelle niihin siivoojan töihin?? Kun selvästikkään sen oman akateemisen alan töitä ei ole näkyvissä, ja työkkärin kautta jo pusketaan siivoojan hommia, niin sama niihin olisi silloin itse hakea saadakseen sen optimaalisimman?

Siivoojan työ on ihan yhtä käypää kouluttautumattomille kuin niille, jotka ovat ylikouluttautuneet aloille joista ei käytännössä ole mahdollista löytää työpaikkaa Suomessa. Ja kaikille muille siltä väliltä jos muuta työtä ei löydy.

Vierailija
10/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus kysellyt siivvojan työtä oma-aloitteisesti enkä päässyt koska vaativat alan koulutusta ja mielellään myös kokemusta.

Vierailija
11/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi sitä pitää tarjota juuri mahdollisimman kaukaa. Luulisi lähempääkin löytyvän. 

ap[/quote]

Siksi pitää tarjota sieltä kaukaa, kun kukaan muu ei vapaaehtoisesti hae juuri siihen paikkaan. Voit vaan arvata, miksi johonkin työpaikkaan ei ketään saada ilman pakkoa!

Onko siivoushommissa sama kuin esimerkiksi opettajilla: kouluttamattomalle ja kokemattomalle maksetaan paljon pienempää palkkaa. Siksi otetaan siivoustyöhön mieluummin 23-vuotias opettaja kuin 58-vuotias ammattitaitoinen laitoshuoltaja, koska hänelle ei tarvitse maksaa ammattilaisen palkkaa. Ja se laitoshuoltaja menee kouluavustajaksi ja sitten opettajan sijaiseksi - ei naurata!

Vierailija
12/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään olet ollut työtön?

Vierailija
13/13 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on varmasti jossain vaiheessa kuitenkin tehty se "suunnitelma" - siinä on hakusanoina ne työt joita voisit hakea ja jotka ehkä vastaisivat sun koulutusta /työkokemusta. Onko suunnitelmaan laitettu vaihtoehdoksi siivoustyö tai oletko jossain sanonut että voit tehdä siivoustyötä? Jos näin niin pyydä sieltä yhteydenottoa jolloin voit päivittää sun työhakusuunnitelman ja ne mahdollisesti poistaa listoilta siivoustyöt.

Akateemisena työttömänä sun kannattais ehkä ihan itse soitella Helsingin kouluja läpi ja kysellä onko tarvetta sijaiselle tai koulunkäyntiavustajalle? Se voisi olla ehkä lähempänä sun osaamista kuin siivoustyö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi