Juicen munuaiset pettivät
Julkaistu: 30.5.2005 0:00
Vakavasti sairaalle Juice Leskiselle on harkittu munuaisensiirtoa.
Taiteilija Juice Leskisen elämänkokemus auttaa häntä jaksamaan, vaikka hän joutuu odottamaan tietoa sairaudestaan ensi viikkoon.
- Täytyy olla valmis suureen seikkailuun, hän totesi eilen Ilta-Sanomille.
Aiemmin sunnuntaina Juice oli lähettänyt STT:n kautta tiedotteen, jonka mukaan hän käy kolme kertaa viikossa munuaisten vajaatoiminnan takia dialyysihoidossa Tampereen yliopistollisessa sairaalassa.
Juice on sairastanut pitkään diabetesta, joka hänen mukaansa on vaurioittanut myös munuaisia.
- Diabetes on hallinnassa, maksa on hallinnassa, mutta munuaiset vaativat erityistä huolenpitoa, Juice totesi tiedotteessaan.
Hän kertoi, että jopa munuaisensiirtoa on harkittu. Siihen hän ei kuitenkaan ole valmis ilman vakavaa harkintaa.
Juice huomautti IS:lle, että vakava sairaus ei ole hänelle uusi asia. Hänellä on ollut mm. maksa- ja haimasairaus.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Irvinkin kuoli turhaan
Se oli jo pitkään huonossa hapessa. Ihme, ettei aikasemmin lähtenyt.
Mun isoisältä sippasi munuaiset 89 vuotiaana. Kaipaan häntä viel enemmän.
Juice olis hengissä jos ei olis käyttänyt hapanta
Vierailija kirjoitti:
Minulla kolahti Kirkan kuolema. Tuli niin yllättäen. Juicea kaipaan kyllä myöskin,
Kirka näytti todella sairaalta, kun sitä haastateltiin telkkarissa niin se röyhtäili koko ajan oudosti. Tää oli varmaan viikko ennen kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tiedä. Kuolema vie kun vie.
Vierailija kirjoitti:
Mun isoisältä sippasi munuaiset 89 vuotiaana. Kaipaan häntä viel enemmän.
Kiviä kiinnostaa
Olishan se ollut. Nyt se teki itse lähdön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Moni olisi elossa jos ei olisi jäänyt auton alle.
Miksi edes harkittiin elinsiirtoa juopolle? Siirtoelin on kallis lahja, joka pitää antaa vain sellaiselle joka sen ansaitsee ja pitää huolta itsestään. Minä en ainakaan suostu siihen, että elimiäni siirretään juopolle. Missä voin tehdä valikoivan elinsiirtotestamentin? Vai vienkö vaan kaikki mukanani hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei tiedä kun ryyppää ja polttaa nonstoppina? Hyvä vitsi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei tiedä kun ryyppää ja polttaa nonstoppina? Hyvä vitsi...
Oli lihonutkin rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä kun himo urheilijan nivelet vaativat kalliita tekonivel leikkauksia ( lonkat , polvet ). Sanotaanko voi , voi ihan on itse aiheutettua mitäs urheilit liikaa? Jätetäänkö leikkaamatta, ettei kulu yhteiskunnan varoja ?
Niinpä, tai auto-onnettomuuden uhrit. Mitäs läksit!
Tai Hyysalo
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistille tuskin annetaan uusia elimiä.
Joillekin annetaan, jos pystyy raitistumaan. Tunnen erään, joka joi kaksi maksaa sököksi. On siis jo kuollut. Muutaman vuoden jaksoi olla raittiina.
Ei ne munuaiset loputtomiin kestä. Kannattaa pitää huolta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kolahti Kirkan kuolema. Tuli niin yllättäen. Juicea kaipaan kyllä myöskin,
Sydän voi pysähtyä vaikkapa rakkaudenteossa. Ei siis liity Kirkaan (kai) mitenkään, kunhan mietin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä kun himo urheilijan nivelet vaativat kalliita tekonivel leikkauksia ( lonkat , polvet ). Sanotaanko voi , voi ihan on itse aiheutettua mitäs urheilit liikaa? Jätetäänkö leikkaamatta, ettei kulu yhteiskunnan varoja ?
Niinpä, tai auto-onnettomuuden uhrit. Mitäs läksit!
Tai Hyysalo
No esimerkiksi. Juuri tämän vuoksi on hyvä ettei potilaita arvoteta sattuman vuoksi vaan hoidetaan kiireellisyysjärjestyksessä.
Mikis palstalaiset puolustavat jotain savolaisjurpoa loputtomasti?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne munuaiset loputtomiin kestä. Kannattaa pitää huolta itsestään.
Meinasin kirjoittaa, että kyllä ne kestää koko elämän, mutta sitten tajusin, että ei välttämättä, koska elämä voi jatkua munuaisten pettämisen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes harkittiin elinsiirtoa juopolle? Siirtoelin on kallis lahja, joka pitää antaa vain sellaiselle joka sen ansaitsee ja pitää huolta itsestään. Minä en ainakaan suostu siihen, että elimiäni siirretään juopolle. Missä voin tehdä valikoivan elinsiirtotestamentin? Vai vienkö vaan kaikki mukanani hautaan.
En haluaisi tuntea sinua.
"Maksa kesti koko elämän" , sanoi Juice itse.
Sehän riittää.