Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä tuli häihin ilman häälahjaa

Vierailija
10.02.2017 |

On töissä apulaismyymäläpäällikkönä ja käy lähes joka viikonloppu juhlimassa, ulkona syömässä tms. joten rahasta ei ole pulaa. En mennyt naimisiin lahjojen takia, kuten monet nyt tulevat tähän väittämään mutta olen silti ihmeissäni ja harmissani. Kun tällä ystävälläni on juhlat, esim. omat häät niin vienkö hänelle lahjan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti viet, jos mielestäsi kuuluu viedä.

Vierailija
2/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ei ole mulle tärkeitä, mutta onhan tuo todella tökeröä. En veisi kyllä hänellekään lahjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä tilinumero kutsussa? Ette runomuodossa kaivanneet turhaa roinaa?

Vierailija
4/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko, lapseni kummitäti, tuli kyseisen lapsen ristiäisiin ilman lahjaa. Oli mielestäni outoa, mutten ole ikinä asiasta maininnut.

Ei aina jaksa nipottaa. Ja aina on meiltä lahjan saanut.

Vierailija
5/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että ei laittanut rahaa tilille tai onnittelukortti tippunut lahjasta? Jos olet aivan varma, että ei tuonut lahjaa niin viet jotain kitsasta hänen häihin. Älä ilman lahjaa mene kuitenkaan, onhan se noloa.

Vierailija
6/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulle hääpäivä on lahjakeräys ja kulujen kerääminen takaisin vierailta lahjan muodossa, eikä suinkaan suuren rakkautenne päivä? Ja olet aivan varma, että ystäväsi ei ole suunnitellut antavansa lahjaa jälkikäteen?

Aloittaja kuulostaa todelliselta "ystävältä".

Vierailija
7/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah mä voisin jotain vähän överiä tällaisen ystävän häihin. Tai vaikka seuraaville synttäreille tai tupareille. Kertoisin kovaan ääneen, miten on niin ihana vähän tuhlailla, kun saa antaa lahjan hyvälle ystävälle.

Vierailija
8/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah mä voisin jotain vähän överiä tällaisen ystävän häihin. Tai vaikka seuraaville synttäreille tai tupareille. Kertoisin kovaan ääneen, miten on niin ihana vähän tuhlailla, kun saa antaa lahjan hyvälle ystävälle.

Komppaan tätä. Jos tosiaan on kysymys AP:n ystävän kitsaudesta eikä väärinkäsityksestä (eli että hän onkin laittanut rahalahjan tilille tms. kuten ketjussa jo ehdotettu), niin tuollaisia ihmisiä on ihan oikein näpäyttää heidän saituudestaan käyttäytymällä itse päinvastaisesti.

Vierailija
9/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Jos tosiaan on kysymys AP:n ystävän kitsaudesta eikä väärinkäsityksestä (eli että hän onkin laittanut rahalahjan tilille tms. kuten ketjussa jo ehdotettu), niin tuollaisia ihmisiä on ihan oikein näpäyttää heidän saituudestaan käyttäytymällä itse päinvastaisesti.

Ei saituri sitä ymmärrä tai ei välitä. Ihan hukkaan menevät ne rahat.

Vierailija
10/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettei ne tajua. Ovat vain mielestään ansainneet hulppean lahjan, eivät todellakaan ymmärrä verrata omiin lahjoihinsa.

Vierailija
11/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä itse pahoitteli että ei tuonut lahjaa häihin mutta että se tulee perästä. Ei tullut. Hän ei toki ollut ainut, joka ei tuonut lahjaa. Myöskään yksi kolmekymppinen sinkkumies ei tuonut, mutta ajattelen että ei vaan tajunnut. Myöskään samanikäinen sinkkunainen ei tuonut, mutta on opiskelija. Olen kuitenkin harmissani koska kyse on hyvästä ystävästäni. Tai ainakin niin luulin. Onko lahjan antamatta jättämisessä jokin viesti? ap

Vierailija
12/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeetä! En ikinä kehtaisi mennä toisen häihin ilman lahjaa. Menisi kyllä välit tähän "ystävään". 

Vierailija
13/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt ihan samoin! Hyvin toimeentuleva ystävä tuli kahta kättä heiluttaen. Ilmainen ruoka ja juoma kyllä maistui!

Vierailija
14/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan vaan enää muista, jos lupasi tuoda jälkikäteen. Jos tällainen käytös ei ole hänelle tyypillistä, niin en viitsisi nostaa meteliä.

Vierailija
15/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri toi häihin aveccina hoitonsa joka lähti juhlasta riidelleen ja ovet paukkuen kun ei saanut polttaa pilveä :´D

Vierailija
16/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ahneelta odottaa kaikilta lahjaa ja loukkaantua, jos lahjaa ei tule. Minä en edes tiedä, ketkä kaikki häihini eivät tuoneet lahjaa, en todellakaan kytännyt enkä laskenut. Kiitoskortti lähti kaikille osallistumisesta, ei lahjasta. Tosin me kyllä kirjoitimme jo kutsuun, että paras lahja on osallistumisen ja muuta ei odoteta. Suurin osa toi kyllä lahjan silti.

Tuollainen teksti on nykyään melkein kaikissa kutsuissa, varsinkin jos ei haluta tavaralahjoja vaan kutsussa on vain tilinumero. Eikö se sitten olekaan niin? Itse usein esiinnyn kaverien juhlissa, enkä tuo muuta lahjaa. Muutenkin tuntuu hölmöltä antaa kavereille rahaa.

Vierailija
17/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää häätarinoita!

Vierailija
18/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävyys katkeaa lahjan saamattomuuteen, se ei ole ystävyyttä nähnytkään. Minulle on tärkeää, että ystävät tulevat häihini. On täysin riittävä lahja, että saan jakaa tärkeän päivän heidän kanssaan. Muun vaatiminen olisi mielestäni itsekästä.

Vierailija
19/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystävyys katkeaa lahjan saamattomuuteen, se ei ole ystävyyttä nähnytkään. Minulle on tärkeää, että ystävät tulevat häihini. On täysin riittävä lahja, että saan jakaa tärkeän päivän heidän kanssaan. Muun vaatiminen olisi mielestäni itsekästä.

Todellakin näin! Lahjan antaminen on aina vapaaehtoista, sen odottaminen moukkamaista.

Vierailija
20/27 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tärkeämpi on ystävän lahja kuin ystävän tulo häihin ollenkaan? Olisi ilmeisesti ollut parempi, että ystävä olisi jäänyt kokonaan pois häistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan