Mikä hitto mun vasenta jalkaa vaivaa ?!
On ollut 1,5viikkoa eri tuntuinen kuin toinen jalka. Ei kipeä vaan ihan kuin pohkeessa ei olisi yhtä paljon voimaa tai jalka tuntuu löysemmältä -vaikea selittää.
Myös saman puolen kämmen ja olkapää oirehtii. Kämmen tuntuu niin kuin lihakset olisi väsyneet ja olkapään sisään pistää tietyssä venytyksessä.
Kommentit (18)
Mitä ? Halvaantuminenko alkaa näon?
Tavallisin aivoverenkiertohäiriön oire on toispuoleinen heikkous, joka voi vaihdella lievästä heikkoudesta täydelliseen halvaukseen.
Siis alkaako halvaantuminen näin hitaasti ja kuuluuko siihen tärinä/vapina?
Kkzll kirjoitti:
Siis alkaako halvaantuminen näin hitaasti ja kuuluuko siihen tärinä/vapina?
Riippuu siitä mikä sen aiheuttaa. Jos kyseessä on vaikka verisuonitukos tai jonkin murtuma niin halvaantuminen tapahtuu hetkessä mutta jos kyseessä on jokin hitaasti etenevä sairaus niin voihan se kestää vuosiakin.
Esim. parkinsonin tauti aiheuttaa vapinaa.
Joo mutta tarkoittiko kakkonen jotain muuta kuin aivohalvausta ? Mulla on nämä oireet kestänyt jo 1.5viikkoa ja terveysneuvonnasta sanottiin että avh-oireet ovat eteneviä, minulla oireet ovat taas aaltomaisia.
Ap
Vasemmistojalka kiukuttelee ja oikeistojalka joutuu tekemään kaiken työn. Ota keskustajalka käteesi ja leiki sillä.
Parkinson?
Mene hyvä ihminen lääkäriin ennenkuin on myöhäistä, mitä sinä täällä kyselet!
Kzlzkz kirjoitti:
Joo mutta tarkoittiko kakkonen jotain muuta kuin aivohalvausta ? Mulla on nämä oireet kestänyt jo 1.5viikkoa ja terveysneuvonnasta sanottiin että avh-oireet ovat eteneviä, minulla oireet ovat taas aaltomaisia.
Ap
Ei nyt ihan niinkään.
Aivoverenkiertohäiriöiden oireet alkavat yleensä hyvin äkillisesti, ovat voimakkaimmillaan alkuvaiheessa ja lievenevät vähitellen ajan kuluessa.
Ja kauan kun pähkäilet voidaan sitten magneettikuvista todeta, että aivoinfarkteja on saattanut olla jo useita...
En kyllä ymmärrä, että ihmisellä on tuollaisia oireita eikä hakeudu lääkäriin vaan kyselee palstalla!
Voi olla että sinulla on ollut lievä aivoverenkierron häiriö ja toisen puolen heikkous on oire siitä, kyllä tuommoiset kannattaa tutkia
Ettei vaan olis tanssijalka joka vipattaa.
Onko alaselkä kipeä/jumissa? Entä lonkka?
Minulla nuo oireet tulee selkäjumista. Kiristävää tunee selässä/lonkassa ja omituinen tunne jalassa on mulla kun istun liikaa.
Veikkaan että jokin hermo puristuksessa selässä.
Kzlzkz kirjoitti:
Ap
No jos siellä joku hyytymä pyörii niin välillä virtaa vähän paremmin ja välillä huonommin, oireet vaihtelee.
Kunnes sitten jossain vaiheessa tulee vaikka toinen hyytymä ja ne yhdessä tukkeuttaa koko suonen ja puolet ruumiistasi lakkaa toimimasta kokonaan. Kannattaisi nyt ihan oikeasti mennä lääkäriin.
jos menee aaltomaisesti ja liittyy yleistä voimattomuutta kohtauksiin, voi olla tietty myös MS. Mutta; asiahan pitää joka tapauksessa selvittää! Onko ollut näköongelmia, puutumista, pistelyä tms. aikaisemmin ennen tätä? (tuo ms)
Hermopinne tai aivoverenkiertohäiriö = lääkäriin
Ei näköongelmia, sama pohje on oireillut samantyylisesti kaksi kertaa viime vuonna (katsoin omista terveystiedoista) ja kädessäkin ollut oireita, mutta nyt pitkään ei ole ollut mitään. Enmg-tutkimus tehty 2016, siinä kaikki hyvin.
Mutta ei mun käsivarressa mitään ongelmaa ole, eikö aivoverenkiertohäiriössä oireile koko raaja?
Kuulostaa kyllä minusta tosi pahalta, ihan kuin olisi halvaantuminen alkamassa. Suosittelen hakeutumaan heti päivystykseen ennenkuin on liian myöhäistä!!