Uusi gallup - miten fanaattisena pidät omaa suhtautumistasi imettämiseen, ja kuinka uskonnollinen olet.
Minulla on sellainen teoria, että uskontogeeni altistaa seuraamaan tarkasti ohjeita myös muilla elämänalueilla.
Itselleni on yksi hailee, imettääkö joku ja miksi, itse olen parhaani yrittänyt vaihtelevalla menestyksellä. En kuulu mihinkään uskontokuntaan eikä uskonto ole minulle tärkeä asia.
Kommentit (14)
Itse olin niin tuhma, että olen antanut toiselle lapselleni kiinteitä 2kk ikäisestä asti.
Muuten mulle on sama, mitä muut tekevät, mutta joskus herättää katkeruuden tunteita, jos sellaiset, joilla imetys sujuu hyvin, lopettavat imetyksen muuten vaan. Itsellä kun imetykset ovat olleet yhtä taistelua.
Oman imetykseni suhteen olen aika fanaattinen tällä toisella ja viimeisellä kerralla, koska jouduin ensimmäisellä kerralla lopettamaan aikaisemmin kuin olisin halunnut.
Omasta imetyksestä en jaksanut meuhkata vaikka helppoa olikin.
T: Ateisti
täysimetin 6kk ja yritän aina tukea ja auttaa muitakin imetyksen onnistumiseksi. En kuitenkaan tunnusta syyllistäväni ketään edes omassa mielessäni, jokainen tekee omat ratkaisunsa.
Esikoiselle annoin velliä jo parikuisena, toista täysimetin lähes 7-kuiseksi, koska sujui hyvin ja vauva kasvoi kohisten. Ihan sama, mitä muut tekevät.
Mulle on ihan sama imettääkö joku vai. Jokaisen oma valinta.
Kuulun kirkkoon; häät, ristiäiset, hautajaiset, rippijuhlat, joululaulut, muksun kerho tms. En ole erityisen uskonnollinen ihminen (4-10 asteikolla, 6)
Itse en usko mihinkään supranormaaliin
- Ap tässä yrittää ymmärtää tätä ilmiöitä...
Mutta en tosiaankaan imetysfanaatikko. Äidinmaito on lapselle parasta ruokaa, mutta korvike on hyvä vaihtoehto, jos maitoa ei tule tai äiti tarvitsee omaa aikaa. Imetysfanaattisuusluku 6,5.
Itse vain osittaisimetin, koska maitoa ei alkanut teholla olevalle keskoslapselleni edes tulemaan kunnolla.
* Omien lasteni imetyksen suhteen olen fanaattinen - 9,5.
* Oikean imetystiedon suhteen olen fanaattinen - 10.
* Olen myös fanaattinen (9) sen suhteen, että yhteiskunta tekee tarpeelliset asiat toivotun imetyksen mahdollistamiseksi (kuten huolehtii imetystä tukevista hoitokäytännöistä ja jakaa antaa äideille tukea imetysongelmissa, jos äiti haluaa imettää).
* Toisten ihmisten imetyksen suhteen en ole lainkaan fanaattinen (oliko se alin 0 vai 1) eli minulle on täysin samantekevää, haluaako joku imettää vai ei.
* Olen ateisti.
Pidin hyvin tärkeänä, että täysimetän 6kk ja imetän 1v ja vaikka matka oli välillä kivinen
(jouduin leikkaukseen ja olin pitkään sairaalassa-ja pumppasin! ja pojalla on allergioita-olin tiukalla imetysdietillä jne.)
pääsimme tavoitteeseen!
Kieltämättä joskus vähän ihmettelen miksi joku ei imetä
(jos siis ottaa asian itse esille, en kyttää tms.)
kun syyt imettämättömyyteen ovat usein tekosyitä...
tai ihmisethän ovat erilaisia:-)
mutta yleensä en jaksa olla kiinnostunut toisten ruokintakuvioista, halusin vaan tehdä niinkuin uskon että on parasta omalle pojalleni:-)
nimikin jo sanoo korvaa imetyksen. Mielestäni korvikkeen puolustajat, jotka vastustavat ja haukkuvat imettäjiä ovat fanaatikkoja.
Minä en ainakaan ole moista havainnut. Joskus joku haukkuu, mutta vain siksi, että hänet on ensin haukuttu huonoksi äidiksi tms. Yleensä korvikeäidit eivät puutu siihen, miten muut lapsensa ruokkivat - toisin kuin imetysfanaatikot.
Uskntokanta sama kuin ap:lla.