Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjota vegaaneille, auttakaa!

Vierailija
09.02.2017 |

Pitäisi tehdä brunssi, ei siis maitotuotteita eikä lihaa (munia saa käyttää ja kalaa..) En jaksaisi tehdä mitään isoa työtä kun tulevat jo klo 11. Ajattelin tarjota lohimousseleipiä, katkarapuleipiä, fetasalaattia, croisantteja, pekonia sekä hedelmiä ja mysliä, kahvia ja juustokakkua, mutta tämä ei nyt onnistu (noi leipien mousset olisin ostanut valmiina ja niissä on maitoa).

Mitä hittoa, hyvää ja täyttävää, voin tarjota?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä kirjoitti:

Vettä. Tuokoot ovat eväät mukanaan, jos haluaa noudattaa jotain erikoisruokavaliota ilman terveydellistä syytä.

Voitko tulla paikalle niin valutetaan vesi sun päästä?

Vierailija
22/25 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tarjoat mitä itse syöt ja vegaanit tuovat omat juttunsa. Eivät vegaanitkaan kuitenkaan valmista sinulle lihaa vaikka söisit sitä mieluiten. Ruoka-allergiat ovat eri asia. 

Olin eräissä grillibileissä joihin meidän lihansyöjien piti tuoda oma grilli koska vegaanit eivät voineet grillata kasviksiaan grillissä jossa on grillattu lihaa!! Meidän grillimme olikin kuitenkin hienompi ja parin oluen jälkeen vegaanit hylkäsivät oman grillinsä ja yllättäen se ei enää haitannutkaan että meidän grillissä oli lihaa samaan aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniliiton sivuilla on tietoa vegeruuista.

Tosi hyviä vinkkejä tässä keskustelussa. Lehtitaikinasta saa tehtyä "leivoksia". Tee taikinasta neliöitä, päälle paistonkestavää omena- tai vadelmamarmeladia, pähkinä-raesokeri (tai tavallinen sokeri)seosta.

Tuoreiden sämpylöiden päälle banaania, avokadoa. Soijanakkeja! Hummus. Jne.

Aluksi kaikki vegejutut tuntuu vierailta. Mutta kun aiheeseen perehtyy, ottaa aikaa ja tutkii tarjontaa, niin jo löytyy kaikkea herkullista. Mulla on jostain syystä juuri nyt kookoskerman tarve...;D

Vierailija
24/25 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvissyöjä ja välttelen myös maitotuotteita, ja mä teen ainakin pitkälti samoja ruokia kuin lihansyöntiaikoina. Lehmänmaidon voi korvata soija-/kaura-/kookosmaidolla ja lihalle löytyy nykyään korvikkeita jokaiseen makuun.

En oikein ymmärrä, mistä tämä vankkumattomien lihan rakastajien käsitys vegeruoan hankaluudesta tulee...

Vierailija
25/25 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vege on ajatuksena hieno, ja itsekin ostan lähes kaiken luomuna. En silti ehdi tuona aamuna noita ruokia tehdä.. Olisin siis ostanut croissantit valmiina, ja laittanut toki myös hedelmiä tarjolle, samoin mimosat yms.. Ja nuo mousset olisin ostanut valmiina kalatiskiltä.. Olen siis tosi laiska ja juhliinkin tilaan lähes kaiken pitopalvelusta. Ja sitten olisin toki ostanut mehuja yms. Nyt kuitenkin mennään muualle, koska mulla itsellä on jo tuolloin klo 12 nälkä, eikä tee yhtään mieli mitään leipää tai vegeruokaa joka mun kokkitaidoilla saattaa olla pahaa :D Enkä oikein kehtaa edes niiden aikana tyrkyttää hirveästi mitään lihaa.. Tai paistaa pekonia, jos niitä ällöttää se haju esim

Ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme