Mies sanoi ettei halua osallistua synnytykseen
Näin on. Sanoi, ettei halua tulla synnytyssaliin, vaan odottelee kotona, että käyn synnyttämässä ja tulen lapsen kanssa kotiin. Kyllä aika sanattomaksi menin.
Kommentit (23)
1. Oletko jo raskaana vai puhuitteko vasta suunnitteluasteella olevasta vauvasta?
2. Minkä ikäinen mies on (jos kuvittelee että käväisee yksin hoitamassa homman eikä ilmeisesti edes kyytejä tarjoaisi?)
Haistakoon p**** koko äijä!!! Ihme tyyppi.
Sitten se menee baariin odottamaan, kunnes olet kasvattanut lapsen ja se lentää pois pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule edes osastolle hoitamaan lastaan?
Ei halua ollenkaan tulla sairaalaan, kun "on vaikea löytää parkkipaikkaa ja tulee tylsää kun joutuu sairaalaympäristössä odottelemaan".
Itse olet laiminlyönyt ehkäisysi, kanna sitten myös seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
1. Oletko jo raskaana vai puhuitteko vasta suunnitteluasteella olevasta vauvasta?
2. Minkä ikäinen mies on (jos kuvittelee että käväisee yksin hoitamassa homman eikä ilmeisesti edes kyytejä tarjoaisi?)
Olen kyllä raskaana, odotettu aika 6 viikon päässä. Minä olen 29 ja mies on 32.
Vierailija kirjoitti:
Mies tuskin on lasten- tai sairaanhoitaja?
Munkin mies esikoisen syntymän jälkeen totesi, että seuraavalla kerralla ei ainakaan synnytyssaliin tule. Oli kai niin traumaattista katsella mun synnyttämistä. Ei sitä vissiin voi toista pakottaakaan, vaikka kyllähän se vähän ikävältä tuntuisi, jos isä ei osallistuisi lapsensa synnytyshetkeen.
Porvoossa ei miehet tule synnärille
Onko miehellä joku diagnoosi? Siis kuulostaa niin epäempaattisilta nuo kommentit ettei kai kukaan normaali sanoisi noin.
Tekeekö osansa kotitöistä? Haluaako vauvaa perheeseen? Onko muuten yhtä idiootteja mielipiteitä?
Ei minunkaan mies halunnut. Sanoi itse, ja tiesin jo ennen muista yhteyksistä, että on panikointiin taipuvainen jännittäjä ja huolestujaluonne, joka luultavasti pyörtyisi synnytyksessä. Minäkin ajattelin, että johan se olisi kamalaa, jos minä joutuisin kipujen ja muun ohessa vielä huolehtimaan miehen jaksamisesta, joten olin vaan tyytyväinen ettei mies sinne mukaan tunkenut.
Vei minut kyllä sairaalaan ja hyvin huolestuneena käveli siellä ympäristössä odottamassa mitä uutisia tulee. Pessimistinä oli kuulemma pelännyt että sekä minä että lapsi kuollaan. Oikein hyvä isä on ollut silti vaikkei hermo riittänyt synnytyksessä oloon.
Et voi pakottaa häntä mukaan, joten älä nyt tee tästä asiasta mitään elämää suurempaa juttua.
Itselleni miehestä oli kyllä seuraa toista vuorokautta kestäneen synnytyksen aikana ja varsinkin alkuvaiheessa, kun supistukset eivät vielä olleet kovin kivuliaita. Loppupuolella kivut olivat lääkityksestä huolimatta niin kovat, etten muista synnytyksestä juuri mitään... Yllättäen kätilökin oli vaihtunut synnytyksen aikana toiseksi, ja minä en huomannut mitään.
En ole kysynyt mieheltä, mitä hän synnytyksestä ajatteli, mutta kaipa hänellä salissa oli aika ulkopuolinen olo. Asiat etenivät hitaasti eikä hänellä ollut omaa toiminnallista roolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ihan itse vanhemmat tapaavat hoitaa vauvan heti synnyttäneiden osastolla jos vauva kunnossa. Ei siihen tarvita sairaanhoitajan koulutusta.
Kun esikoinen syntyi niin meidät vietiin koko perhe perhehuoneeseen. Alkuun imetin vaan ja mies hoiti vauvan vaipan vaihdot ym koska itse olin vielä synnytyksen jäljiltä huonossa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse siellä vanhemmat omat lapsensa hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä joku diagnoosi? Siis kuulostaa niin epäempaattisilta nuo kommentit ettei kai kukaan normaali sanoisi noin.
Tekeekö osansa kotitöistä? Haluaako vauvaa perheeseen? Onko muuten yhtä idiootteja mielipiteitä?
On tuo muuten ihan mukava ukko, käy kaupassa ja vastaa autonhoidost, lamppujenvaihdosta ym. talon töistä. Ja molemmat kyllä lapsen halusimme.
Ap
Pelimies homma sillä välin pikku pimatsun missä sitten käy vähän " kylässä " kun mammaa ei kiinnosta tai on niin helkkarin väsynyt. Pisteet miehelle.
Pettikö pillerit vai muuten vaan kusetit miehen isukiksi? Mitä kaikkea jätät kertomatta?
Miestä ei voi eikä kannata pakottaa saliin jos ei itse halua. Mutta lienee kohtuullista että mies olisi kuotenkin sairaalassa odottelemassa. Jos vaikka tapahtuu jotain yllättävää niin olisi hyvä että mies on tukena jos vauva kuolee tai pitää tehdä pikaisia päätöksiä vauvan tai äidin hoitoon liittyen.
Meillä mies pyörtyy herkästi ja sovittiin että on salissa seuranani niin kauan kun tuntuu että pystyy. Lupasin etten pahoita mieltäni jos poistuu kesken käytävälle odottamaan. No kpl e lasta on synnytetty ja kaikissa mies on ollut kokoajan mukana ja ihan omasta halustaan. Eikä ole pyörtynyt ym.