Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko olette tehneet työajanpidennyksiä? Miltä on tuntunut?

Arbeit macht frei
08.02.2017 |

Mulla oli tänään, 30 min "ylimääräistä", palkatta. Ärsytti yllättävän paljon.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa on ollut.

Vierailija
2/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa ihan suunnattomasti. Samoin lomarahojen vähennys. Sitä ennen runnottiin väkisin omaa aikaa olevat ruokikset meille. Mä oon ihan loppu. Ei tahdo jaksaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu käyttöön meidän firmassa. Työntekijöitä alle  kymmenen. Pomo ajatteli että työilmapiirin huonontuminen tulisi kalliimmaksi.

Tällä päätöksellä ilmapiiri onkin mielestäni parantunut, vaikka mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
4/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikassa potkittiin yksi henkilö pihalle ja hänen työnsä jaettiin meille muulle. Kiitos vaan Sipilä.

Vierailija
5/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo yksi puolituntinen tunnu missään. Normi työaikahan olisi 40 h/vk, mitä vuosien saattossa ollaan vähennetty vaikkei palkka ole vastaavasti alentunut. Eli nyt palataan alkutilanteeseen. Ja toisaalta, miksi työnantajan pitäisi maksaa tekemättömästä työstä lomarahana.

Vierailija
6/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi jotain hyötyä, ei haittaisi. Tuntuu vaan todella turhalta.

Olen työssä, jossa ihmiset tulevat luokseni ajanvarauksella. Tuossa ajassa per viikko ei voi ottaa edes yhtä asiakasta. Tehdään siis ilman palkkaa jotain muka työtä mikä ei myöskään tuota työnantajalle mitään. Tuntuu tosi järkevältä :-D

Vielä kun joku kertoisi, miten Suomi nyt tästä hyötyy?

Vierailija
7/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen työpäivä oli 8h + 2,5 h matkoihin. Nykyään 8h6min ja matka-aika entisellään. Kyllä ärsyttää, vaikka aika lyhyt onkin, niin yhtäkaikki lyhyt on vapaa-aikakin.

Vierailija
8/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kolmena päivänä. 6min joka päivälle tuli lisää työaikaa. Ei tunnu missään.

Vierailija
9/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellokortilla kun oon ja siellä on jonkin verran plussaa, niin ei sitä tietenkään edes huomaan. Ihan kun mä tekisin 6 minsaa pitempään töitä. Istun vaan paikallani ja surffaan ehkä netissä että saa päivän täyteen, 7h 21min

Vierailija
10/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 min joka päivä + työntekijöiden kikypäivinä pitää tulla töihin ja tunnit "saa" joustoiksi.

8h26min + 30min ruokatauko. Eipä niin yhtään vituta, muutenkin liian pitkä työpäivä.

Vierailija
11/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetin turhan tuntuista, kaikki muut työt saa jäädä siksi aikaa kun päivä tolkulla runnotaan kiky-muutoksia ohjelmistoihin. Terkut hr-toimistosta.

Vierailija
12/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6 min lisää päivään. Meidän työ on niin kauheaa että jokainen minuutti on liikaa. Lisää työpaikkoja ei tuosta tietenkään synny. Tuntuu hirvittävän turhalta ja epäoikeudenmukaiselta.

Vierailija
13/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivät pitäisi lyhentää kuuteen tuntiin, sen aikaa ihminen on tutkitusti tehokas. Moni olisi valmis laskemaan palkkaansa kun ei tarvisi uhrata elämäänsä pelkästään työhön.

Vierailija
14/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt kuukauden aikana 17 tuntia. Kohta on Kiky-tunnit kasassa. Ensi vuonna ei varmaan tarvii tätä tahtia erikseen tehdä sisään, kun saldoa kertyy.

Vierailija
15/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio tehdä pidennyksiä. Olen tähän asti ollut hyvin tunnollinen työntekijä, en ole jäänyt kovin helposti saikulle ja olen aina työpaikalla vähintään 15min ennen vuoron alkua että ehdin tehdä vuoron työt ja potilaille jaettua ajoissa lääkkeet ilman lääkehuoneen ruuhkaa jne jne.

Mutta nyt aion kylmästi laskea pidennyksen määrät ja pitää sairauslomaa sen verran sopivassa kohdassa.

Ei tällä palkalla enää lähdetä tekemään entistä pidempää työaikaa.

Vierailija
16/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpäivät pitäisi lyhentää kuuteen tuntiin, sen aikaa ihminen on tutkitusti tehokas. Moni olisi valmis laskemaan palkkaansa kun ei tarvisi uhrata elämäänsä pelkästään työhön.

Olen samaa mieltä. Ne saisivat tehdä pitkää päivää jotka välttämättä haluavat, mutta yleensä tarjottaisiin aina 6 tuntisia päiviä.

Vierailija
17/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alusta tehty eli 6 min päivässä piteni. Eihän sitä liukuvassa työajassa huomaa kun muutenkin on plussasaldoa. Saldossa jo puolen vuoden pidennykset valmiina oikeastaan

Vierailija
18/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä, että maatamme johtaa Trumppiakin tyhmempi mies. Täysin merkityksetön asia työssäni.

Vierailija
19/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

naikkonen jää vetelehtimään duunipaikalle ja tekee "käyntejä" lisää jotta saisi kaverista edes vilauksen mutta sitten lähteekin seurailemann tätä ympäri keskikaupunkia.

Kun toinen on reisuussa, käyttää aikansa miehen - joka ei edes halua tätä seuraksi - häiköintiin.

No, ei yhtään ihmetellä että toinen on paljon reisuussa.

Vierailija
20/28 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, joillakin on bjusiness ceissi se että häiriköidään rakastuttuaan miesasiakkaan perässä, kunnes kankkula iskee.