Terveyskeskuksessa vähätellään aivan kaikkea! Koskaan et ole tarpeeksi sairas saadaksesi hoitoa
Kiitos säästötoimenpiteiden tulen luultavasti kuolemaan ennen aikoja. Kaikilla ei ole varaa yksityiseen.
Kommentit (26)
Suomen terveydenhoitoa kehutaan tehokkaaksi, eli menee vähän rahaa. Tämä perustuu siihen, että vain murto-osa hoitoa tarvitsevista pääsee hoitoon. Tuleehan se halvaksi näin.
Nykyään päivystykset ovat täynnä näitä nykyajan luulosairaita.
Olisit iloinen, että ole luuloistasi huolimatta niin terve, ettei lääkäriä tarvita! :O
Jaa... Ne muutamat kerrat kun olen terveyskeskuksessa käynyt ovat poikineet lähetteen yliopistolliseen sairaalaan erikoislääkärin luokse.
Minä taas olen saanut aina apua kun sitä tarvinnut, kyseessä ollut lapsen sairastelu tai oma.
Sairauskuluvakuutuksen hinta onkin kaikki huimat 130€/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitähän ei kaikki saa, rahallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika halpa. Itse olen käyttänyt yksityistä ilman vakuutusta.
Mä pääsen aina tarvittaessa lääkäriin. Sama omalääkäri on ollut vuosikausia terveyskeskuksessa.
Äskettäin murtui sormi, joka leikattiin. Olen ollut aivan ällistynyt siitä, miten paljon erikoissairaanhoidon resursseja käytetään yhden tavallisen mamman sormen kuntoutukseen, fysioterapiaa sun muuta.
En keksi valittamista julkisesta terveydenhoidosta.
Itse en ole saanut tutkimuksia/hoitoa seuraaviin sairauksiin, jotka myöhemmin todettiin yksityisellä:
-keliakia
-kilpirauhasen vajaatoiminta (arvot reilusti ulkona viitearvoista)
-virtsatietulehdus
-vaikea allerginen reaktio
-astma
-vaikea aurallinen migreeni
Arvatkaapa miksi näitä ei otettu tosissaan? Koska minulla on tiedoissa merkintä masennuksesta, jonka sairastin 12 vuotta sitten. Kaikki, aivan kaikki oireet sen jälkeen on laitettu sen piikkiin. En varmasti ole ainoa, jolle on käynyt näin.
Minusta taas julkisellakin puolella hoidetaan ihan naurettavia asioita ihan tosissaan. Jos menet tk-lääkärille ja sanot, että sinulla on ollut yskä kolme viikkoa, saat lähetteen keuhkoröntgeniin. Hohhoijaa. Ja jotkut oikeasti käyvät lääkärissä tavallisen nuhakuumeenkin takia.
Tuttua, niin tuttua.
Keuhkokuumeessa passitettiin kotiin, kun influenssakautena tauti kuin tauti on sitä influenssaa. Yksityiselle menin ja sain 30 minuutissa rtg-lausunnon, labratulokset ja lähetteen sairaalaan.
Kasvojen alueen bakteeritulehdukseen käskettiin ottamaan histeciä. Yksityisellä diagnoosina toi bakteeritulehdus sekä sepsis (selvisi sairaalassa veriviljelystä), tulehdusarvot tapissa, kova kuume.
Tää viimeinen tapahtui työterveydessä mutta kuitenkin. Eivät suostuneet tutkimaan tapaturman jälkeen polvivammaa. Sain vähättelyä osakseni -> Omakustanteisesti ortopedille ja magneettiin. Polvi paskana ja asianmukainen hoito aloitettiin. Osittainen sairauslomajakso 6 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole saanut tutkimuksia/hoitoa seuraaviin sairauksiin, jotka myöhemmin todettiin yksityisellä:
-keliakia
-kilpirauhasen vajaatoiminta (arvot reilusti ulkona viitearvoista)
-virtsatietulehdus
-vaikea allerginen reaktio
-astma
-vaikea aurallinen migreeniArvatkaapa miksi näitä ei otettu tosissaan? Koska minulla on tiedoissa merkintä masennuksesta, jonka sairastin 12 vuotta sitten. Kaikki, aivan kaikki oireet sen jälkeen on laitettu sen piikkiin. En varmasti ole ainoa, jolle on käynyt näin.
Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan masennuksen sekä pakko-oireisen häiriön takia. Ikinä siitä ei ole ollut minulle mitään ongelmaa kun olen käynyt lääkärissä somaattisten vaivojen takia. Jopa minun sydän leikattiin läppävian takia. Monet lääkärit ovat kirjoittaneet minua koskeviin papereihin " Asiallinen mies ja orientoitunut " Kyllä siellä edellä on mainittu minun olevan eläkkeellä ja mistä syystä.
Johtuu siitä, että siellä laukkaa näitä turhan valittajia yhtenään ja oikeasti sairaat kärsii tästä. Minulla on kaksikin tuttua äitiä, jotka käy jatkuvasti valittamassa jotain. Kuumeen ekana päivänä ei välttämättä kannata mennä niitä antibiootteja vinkumaan. Vähintään kerran viikossa käyvät lääkärissä
Älkää luulko, että yksityistämällä tämä muuttuu.
Se yksityistäminen tapahtuu niin, että kunta maksaa palveluntuottajalle x euroa per tietyssä ikähaarukassa oleva potilas vuodessa. Yksityisasema sitten laittaa tietyt resurssit juuri näitä kunnan potilaita varten ja alkaa antaa potilaille vielä pahempaa niukkuutta kuin terveyskeskuksesta sai. (Koska välistä on vielä viilattava voitto osakkeenomistajille.)
Älkää luulko, että ne kunnan täysin maksamat potilaat saa valita samoin siellä yksityisasemalla kuin itse palvelunsa maksava. Kunnallisilla on eri jono ja valitut lääkärit.
Lääkäriasemia kuormittaa turhaan thönantajat, jotka vaarii lääkärin sairaslomalappua.
Mulle terkkari sanoi, että lepää ja juo kuumaa ja antoi saikkua 2 pvää. Lääkärille ei päästänyt.
Menin yksityiselle, koska tiesin että kyse on jostain ihan muusta.
Siellä diagnoosi oli keuhkoputken tulehdus ja keuhkokuume.
Kunnon lääkkeet ja 9 pvää saikkua.
Näin Helsingissä.
Terveyskeskuslääkärin (sijainen) lausunto kun kävin kaulan pattia näyttämässä : Kaulalla palpoituu oikealla puolella pehmeä poikkeava resistenssi, arvioiden noin 2 cm läpimittainen. Muutoin kaulalla tai soliskuopissa ei palpoidu poikkeavaa, ei suurentuneita imusolmukkeita. Kilpirauhanen mielestäni palpoiden normaali, tämä oikealla puolella kaulaa tuntuva resistenssi ei mielestäni ole kilpirauhaseen kuuluva.
Saman lääkärin lausunto kaulan ultran jälkeen: Uä-lausunto nähtävänä, jossa lausuttu kaulalla tuntuneen patin kuuluvan kuitenkin kilpirauhaseen. Otettu ohutneulanäyte.
Hyvin oli kaulan anatomia hallussa lääkärillä. Oli kuitenkin koko kilpirauhasen täyttävä 2x3cm kyhmy.. Ja samalle lääkärille joudun kai kunhan ohutneulanäytteen tulokset tulee, eilen piti olla valmiit.
No mihin sinä nyt olet kuolemassa? Lunssaan vai luulotautiin?