Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli kiljua raivosta, en osaa asentaa pyykinpesukonetta ja tästä vielä puuttuukin osia

Vierailija
08.02.2017 |

Minulla ei ole koskaan ollut omaa konetta ja muutin asuntoon jossa ei ole pesutupaa koneineen, vain kuivaushuone. Tilasin Candy Aqua 104D1 koneen https://www.hobbyhall.fi/kodinkoneet/candy/candy-aqua-1041d1-2-s-pesuko…?

Se tuli ja kaikki on perseellään. Koneen takaosa näyttää tältä, eli siinä on vain 1 letku http://aijaa.com/HUvbPl

Kun taas se mihin kone pitää kiinnittää, näyttäisi vaativan kahta letkua: http://aijaa.com/in4oCS

Sitten tuli vielä tällainen ohjelappunen: http://aijaa.com/mF2Gcb

Siinä neuvotaan: irrota kansilevyn kaksi ruuvia ja poista kansilevy ja poista suojapahvi. No, ne ruuvit näyttävät tältä ja minulla ei ole mitään hajua millä minä ne irrotan.http://aijaa.com/mI1rBd

Ohje jatkuu: poista tukiraudan kaksi kiinnikettä ja poista styroksilevy tukiraudan alta. Älä aseta kiinnikkeitä takaisin paikoilleen. Kallista konetta eteenpäin ja vedä ulos styroksia sisältävät muovipussit koneen alta. Kiinnitä kansilevy takaisin paikalleen. Aseta poimutettu levy kuvan osoittamalla tavalla. Kuva näyttää että levy pitää asentaa koneen pohjaan. No, koneen mukana ei tullut mitään poimutettua levyä ja vielä joku letkukin puuttuu! Tekisi mieli vain itkeä. Olisin tilannut koneen asennuksen mutta kun tuota konetta tilasin, siellä ei ollut missään kohtaa jossa olisin voinut sen valita.
Osaatteko auttaa? Mikä letku minun pitää käydä ostamassa ja mistä? Mikä tuo poimutettu levy on ja mistä saan sen? Millä välineellä saan tuon koneen kannen auki?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako pesukonetta asentaa muu kuin putkimies??  Ainakin joku vastuu on vakuutusyhtiölle jos jotakin tapahtuu jos menee itse asentelemaan.  Asennus ei maksa monta kymppiä.  Kannattaa tosiaan soittaa isännöitsijälle jos on asentamassa konetta.  Sieltä voi saada ainakin putkimiehen nimen joka voi tulla asentamaan koneen.  lisäksi isännöitsijä voi valaista vähän vastuista, jotka koskevat ko koneiden asennusta.  Voi olla että tulee kallis vesivahinko.... Itse en ainakaan uskaltaisi asentaa itse konetta. Kriteerit ovat tiukentuneet.

Saa asentaa jos kone on kosteassa tilassa. Kuten pyykinpesukone yleensä on.

Tiskikoneen joka yleensä on keittiössä eli kuivassa tilassa vaatii putkiliikkeen asennuksen.

No... Eipä se heidän työnlaatunsa aina ole ihan priimaa... Nimimerkillä löysät liitokset.

No ei tasan vaadi. Kiinteiden sähköasennusten teko on ainoa mitä et itse saa tehdä.

Joo ei vaadi. Mutta asenna tiskikone keittiöön ja odota kun vesivahinko tulee...

Nimittäin vakutuusyhtiö ei korvaa mitään! Ellei asennusta ole tehnyt siihen pätevä henkilö.

Pyykinpesukone kylpyhuoneessa taas ei vaadi asennusta ammattihenkilöltä.

Vierailija
62/68 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te nyt ihan tosissanne, että PYYKINpesukoneen asentamiseen tarvitaan putkiMIESTÄ tai ammattiasentajaa?!

Tässä ei varmaan ole kyse uusavuttomuudesta vaan kädettömyydestä. Ei pyykinpesukoneen asennukseen tarvita mitään ihmetyökaluja. Naisvoimin sellainen on saatu asennettua, vaikka tulovesiletku vaati jonkun lisäkappaleen.

Aina kannattaa katsoa ensi sekä koneen sisään että niihin pusseihin ja pahveihin, joita paketissa oli. Kyllä kaikki tarvittavat välineet, jopa se kuusiokoloavain on yleensä mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako pesukonetta asentaa muu kuin putkimies??  Ainakin joku vastuu on vakuutusyhtiölle jos jotakin tapahtuu jos menee itse asentelemaan.  Asennus ei maksa monta kymppiä.  Kannattaa tosiaan soittaa isännöitsijälle jos on asentamassa konetta.  Sieltä voi saada ainakin putkimiehen nimen joka voi tulla asentamaan koneen.  lisäksi isännöitsijä voi valaista vähän vastuista, jotka koskevat ko koneiden asennusta.  Voi olla että tulee kallis vesivahinko.... Itse en ainakaan uskaltaisi asentaa itse konetta. Kriteerit ovat tiukentuneet.

Tiskikoneen joka yleensä on keittiössä eli kuivassa tilassa vaatii putkiliikkeen asennuksen.

No... Eipä se heidän työnlaatunsa aina ole ihan priimaa... Nimimerkillä löysät liitokset.

No ei tasan vaadi. Kiinteiden sähköasennusten teko on ainoa mitä et itse saa tehdä.

Joo ei vaadi. Mutta asenna tiskikone keittiöön ja odota kun vesivahinko tulee...

Nimittäin vakutuusyhtiö ei korvaa mitään! Ellei asennusta ole tehnyt siihen pätevä henkilö.

Pyykinpesukone kylpyhuoneessa taas ei vaadi asennusta ammattihenkilöltä.

Vakuutusyhtiötä ei kiinnosta punaisen puupennin vertaa kuka koneen on asentanut. Jos se on asennettu väärin, ei korvausta tule. Jos vuoto ei johdu asennusvirheestä, korvaa vakuutus vahingon. Ihan riippumatta siitä onko koneen asentanut Aavee Mamma, putkimies-Pate, naapurin Pera vai joulupukki.

Vierailija
64/68 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa asentaa itse pesukonetta, joudut pyytämään putkimiehen asentamaan. Soita isännöitsijälle ja kysy neuvoja.

Ollaan itse asennettu sekä tiskikone että pyykkikone. Ei ole mitään rakettitiedettä eikä ongelmia ole ollut.

Oma tupa, oma lupa! Näin se meillä maalla menee, että kone tuodaan kotiin ja itse se asennetaan. Maalaistaloissa on yleensä muutenkin kaikenlaista työkalua moneen tarpeeseen, että koneen asentaminen käy - jos nyt ei suorastaan kädenkäänteessä, niin ainakin sen verran pikaisesti, että 25 tai 60 eurolla ( joka on tiskikoneen asennushinta) kannattaa ostaa jonkinlainen asennussarja.

Vierailija
65/68 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel u!

Vierailija
66/68 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoroikkaa saa vetää vaikka mistä kaukaa, mutta mmj:tä ei saa lyödä kiinnikkeillä siististi ja asiallisesti, vaikka osaisi. Sinänsä vähän tyhmä laki.

Vierailija
67/68 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoroikkaa saa vetää vaikka mistä kaukaa, mutta mmj:tä ei saa lyödä kiinnikkeillä siististi ja asiallisesti, vaikka osaisi. Sinänsä vähän tyhmä laki.

Taitaa itse asiassa olla kiellettyä vetää jatkoroikka huoneesta toiseen, jos en ihan väärin muista. Ilmeisesti juuri tuota porsaanreikää tulppaamaan.

Vierailija
68/68 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko ap koneen jo toimimaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi