Vanhus liukastui kadulla eikä päässyt ylös. Kertoi että ennen minua viisi oli kävellyt ohi reagoimatta tilanteeseen.
Kommentit (9)
Itse olen nähnyt kanssa ettei pysähdystä auttamaan selkeästi avun tarpeessa olevia.
Ehkä monet ajattelevat että eivät osaa, tai ovat muka kiireisiä, tai pelkäävät tilannetta, tai on huono kokemus auttamisesta tai jotain.
Itse autan aina tuollaisissa tilanteissa. Pari kertaa olen pysäköinyt auton tien varteen kun kaatuneiden ohi mennään ja kukaan muu ei mene apuun vaikka kävelevät vierestä.
Itse olen saanut hyvän mielen auttamisesta.
Heitteillejättöä. Ohi kävelijöiltä pitäisi ottaa kuvat ja tehdä tutkintapyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Oliko pyytänyt apua näiltä?
Normi-ihmisellä raksuttaa kaatuneen vanhuksen nähdessään sen verran että kysyy tarvitseeko tämä apua.
Ihmiset kyllä rakastavat näitä tapauksia. Ihmeen hyvä mieli kaikille tulee aina, kun luetellaan kuinka moni jätti auttamatta. Mikähän siinä on?
Kaaduin myöskin vastikään puistossa ja mursin jalkani. Sain apua sekunnissa ja ambulanssia odotellessa tilanteeseen pysähtyi arviolta 20 ihmistä eli noin jokainen, joka ohi meni. Olen keski-ikäinen nainen
Ainakin pitää tilanteesta riippuen ( vaikka ei uskalla nostaa, koska saattaa olla murtunut lonkka tai niska) mennä kuitenkin auttamaan, esim. soittaa apua ja rauhoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normi-ihmisellä raksuttaa kaatuneen vanhuksen nähdessään sen verran että kysyy tarvitseeko tämä apua.
Ei ehkä nykyään. Viimeksi kun "normi-ihmisenä" yritin antaa paikkaa vanhalle rouvalle täydessä bussissa, sain läksytyksen siitä miten vanhemmille ihmisille puhutaan. Joo ihan vaan kiitos olisi riittänyt