Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pienen lapsen syyllistäminen

17.03.2006 |

Minua on vaivannut jo pitkään pari tapausta jotka sattui olessamme ystäväni kanssa. Hänellä itsellään on kaksi lasta, 3 vuotias ja vuoden ikäinen. Kerran hän sanoi minun pojalleni 2,5v, että " älä tee noin koska minun poika katsoo sinusta ja mallia, ja hän on oppinut sanomaan rumasti koska sinä sanot rumasti, joten älä sano enää niin..." . Oli kysymys äidille vastaan väittelystä yms. Toinen tapaus oli kun poikani halusi tulla lähelle tätä vuoden ikäistä vauvaa jolla oli nuha niin ystäväni sanoi pojalleni että" älä tule lähelle koska pojallani on nyt nuha kun sinä olet tullut häntä liian lähelle kun sinulla on ollut nuha" . Minulle on tullut tosi paha mieli näistä tilanteista. Aivan kuin hänen poikansa käyttäytyisi muuten kuin enkeli jos minun poikani ei olisi sanonut tai väykötellyt minulle vastaan, minun mielestä vastaan väittäminen ja inttäminen kuuluu tässä iässä asiaan, ja erittäin harvat välttyvät siltä, enkä usko että se on kenekään nimetyn yksilön syytä. Samoin tämä nuha juttu, vuosikas on voinut saada nuhan ihan mistä vain, varsinkin kun häntä lykätään vaunuissa ulkona pelkkä kypärämyssy päässä. Ei ollut mielestäni oikein syyllistää toisen lapsen sairastumisesta juuri minun pientä poikaani joka seisoi ihan ymmällään kuuntelemassa että hän oli aiheuttanut nuhan. mitä mieltä olette vanhemmat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nousisi karvat pystyyn, jos joku syyttelisi lastani jostakin mitä hän ei olisi edes tehnyt. Ensi kerralla sanot suorat sanat mokomalle ystävälle, lapsesi on liian pieni puolustamaan itseään ja siksi se on sinun tehtäväsi.

Itse en varmaankaan enää edes haluaisi tavata tuollaista ystävää, joka haluaisi syyllistää lapseni suunnilleen kaikesta. Itselleni ainakin lapseni on tärkeämpi kuin tuollainen ystävä. Varmasti löytyy mukavampaakin seuraa.

Vierailija
2/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lapset kotona ,vielä.Keskusteleppa ystävättäresi kanssa päiväkodeista,eskareista,isoista koululaitoksista ja kerhoista,joissa on tulevaisuudessa paljon isoja määria lapsia terveydentiloineen.Ystävättäresi kannattaisi kasvaa jo nyt vahvemmaksi syyllistämisensä kanssa,koska tulevaisuudessa hän tulee olemaan tosi heikoilla jäillä " syyllisensä" kanssa,kuin jälkikasvunsa esim.nuhaflunssat!Jos ei tajua,jätä koko ystävätär " parempaan maailmaansa" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan välttämisessä käsien pesu on kaiken a ja o, joten omalta äidiltään on taudin saanut, jos tuommoista väittää.

Itselläni on aika iso kynnys kyllä sanoa kenekään toisen lapselle mitään, varsinkaan kielteistä.

Ehkä itse pitäisin ystävyyttä yllä ilman lapsia tai sitten vastaisin samalla mitalla. AIka vaikeaa asettua asemaasi, koska en voi kuvitella tuollaista ystävää.

Vierailija
4/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika lapselliselta touhulta. Siis vaikka nyt olisi niin että jokin asia olisi ikään kuin " sinun lapsen syytä" niin eihän sitä nyt sille lapselle silti tarvi sanoa ja syyllistää häntä jostakin nuhasta. Mun mielestäni. Ja tosiaan, eiköhän se flunssa ole jostakin muualta tullut.