Eilinen suomen kaunein koti
Oliko se keskimmäinen koti jonkun blogistin talo? Näytti jotenkin tutulta vai oliko vain niin samantyylisesti sisustettu kuin blogeissa esiintyvät maalaisromanttiset Kannustalot. Tykkäsin kovasti tästä, mutta oma suosikkini oli se kolmas koti! Mutta kaikki talot oli tällä kertaa mieleisiä, ei valittamista.
Kommentit (13)
Outo tämä nykyinen trendi, ettei ikkunoissa ole verhoja! Se tekee huoneista kolkon näköisiä. Joissakin asunnoissa on mattojakin tosi vähän tai ei ollenkaan, helpottaahan se siivoamista mutta kyllä matot ja verhot luovat kodikkuutta ja tekevät myös huoneen äänimaailmasta pehmeämmän.
Mikään talo ei oikein sykähdyttänyt. Eka oli tosi tavis, toka oli ahdas(!!) esim keittiöstä vaikka neliöitä oli hirveästi! Kolmas koti oli kivoin mutta olen kyllä samaa mieltä että pikkasen liian levottomia tapetteja ja joka tilassa erilaisia...
Joo mäkin katoin että hyvin vähän verhoja, tuntuu joltain näyttelytalolta jos ei ole verhoja. Ei kodikasta. Eiliset talot kaikki kivoja, kakkonen suosikki. Kolmannessa aivan liikaa erilaisia tapetteja ja tuntui ahdistavalta.
Kakkostalo oli upea. En ole sellaisen sisustuksen suuri fani, mutta tykkäsin silti. Kolmannessa häiritsi tapettien liiallisuus. Eka ok.
Ainakin siellä oli sellainen retrolipasto josta luulen nähneeni kuvan. Itsellenikin kävi heti mielessä, että onkohan tämä joku sisustusbloggaaja. Nainenhan kertoi vielä käyvänsä messuilla työnsä puolesta ja saavansa sieltä ideoita, joten saattaa olla joku sisustuspuolen (esim. myyntipuolelta) ammattilainen.
Kolmas koti oli minusta kaunein, vaikka yksikään ei näistä ollut aivan täysosuma.
Paras tämän kauden asunnoista on toistaiseksi ollut espoolainen koti, jossa oli paljon designhuonekaluja ja itse tehtyjä sisustusratkaisuja (mm. mielenkiintoinen paneeliseinä). Tässäkin tapauksessa ainakin perheen mies oli muotoilija ammatiltaan eli oli sekä silmää että osaamista työnsäkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Outo tämä nykyinen trendi, ettei ikkunoissa ole verhoja! Se tekee huoneista kolkon näköisiä. Joissakin asunnoissa on mattojakin tosi vähän tai ei ollenkaan, helpottaahan se siivoamista mutta kyllä matot ja verhot luovat kodikkuutta ja tekevät myös huoneen äänimaailmasta pehmeämmän.
Itse asiassa se oli muotia 80-luvulla. Meillä ei ole sen koommin ollut verhoja.
Tapetit pilas kolmannen kodin. Suurikuvioisia ei pitäisi käyttää joka seinällä eikä tosiaan niin, että erilaiset tapetit näkyy niin selvästi. Tokassa oli jotain vähän liikaa, muuten hieno. Eka oli liian tavis.
Pidin ensimmäisestä kodista sen takia, että se oli kaunis tavis-koti. Itseäni ärsyttää, että aina valitaan se suurin ja rahalla tai velkarahalla tehty koti. Kotia ei tehdä näyttelytilaksi toisille ihmisille, vaan olotilaksi itselle. Tämä ei kovinkaan usein näy näissä "näyttelytaloissa". Jos on vahva persoona, se näkyy kotonakin ja kodin sisustuksessakin.
Sellaisia retrolipastojahan on jokatoisessa kodissa nykyään(meilläkin:D). Tapettikodista minullekin tuli mieleen että on tutunnäköinen, eli olen kai hänen blogikuviinsa sitten törmännyt joskus.
Kakkonen oli kuitenkin mun mielestä kaunein, vaikka ahdasta olikin joissain huoneissa. Se aula oli ihana.
Pihat olivat kolkkoja. Eka talo oli ilmeisesti aika uusi, joten sen ymmärtää. Mutta kaks muuta pellolle rakennettuja, pelkkää nurmikkoa.
Ihmettelin vähän sitä ekan talon mukanaoloa kun piha oli vielä ihan kesken. Oli kisassa mukana pari vuotta liian aikaisin. Mutta sen talon ikkunat ja niistä aukeavat maisemat oli kyllä upeat!
Taes olla se Miina Möttösen lukaali. Sieltä Mulukonperältä, Sulo Kakkisen nuapurista. Saitteko inpiraatiota? Sisähuussi niillä aenakii näky olevan etteisen nurkassa, kun toemittajakii nyrpistel sillä kohtoo nenneesä. Eniten minulla jäe mieleen se munien haatomislaatikko keittiön nurkassa, liekö mistä puttiikista hankittu.
Oli kyllä niin blaah se koti.. en tiedä onko joku bloggaajan koti, noita mahtuu monta tusinaan... Sen kolmannen kodin asukas kyllä pitää blogia. Mä pidin eniten kuitenkin eka talosta!