Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi peruskaupoista löytyy huonosti erilaisia luomulihoja?

Vierailija
07.02.2017 |

Mistä niitä sitten saa? Suoraan tilaltako tilattuna? Peruskaupasta löydät yleensä kyllä luomunaudan jauhelihaa mutta pihvit tai suikaleet vaikeaa löytää. Kanan liha maksaa pienen omaisuuden.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa ymmärtää luomun jo melkoiseksi viherpesuksi. Itse en halua (enää) ostaa luomulihoilla itselleni hyvää omatuntoa, olen mieluummin kokonaan ilman. Mutta itse kysymykseen, kyllä ainakin Pirkanmaalla Prismoista löytyy hyvin. 

Vierailija
2/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maalla asuvana se on helppoa; 20 km:n säteellä löytyy luomusikala, luomulampola ja luomupihvikarjatila. Broileria on meidän Prismassa, kallista kyllä, mutta kun päiväys lähestyy, siinä on 30 % alelappu, silloin vain ostan. Paikallisilta metsästäjiltä voi ostaa hirvenlihaa. Luomu on sen verran kalliimpaa, että vähemmän ostetaan kuin ennen teholihaa ostetiin, mutta ajattelemme, että laatu korvaa määrän ja vähemmän onkin enemmän. Syömme paljon kalaa, kun mies ja pojat kalastavat ja kananmunia menee paljon myös, on omia kanoja. Kasvikset muodostavat kuitenkin meillä ruokavalion perustan.

Kaupungissa eläminen on niin paljon vaikeampaa ja kalliimpaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle luomuhilloa on esim kotimaisista mustikoista tehty hillo. Minulle se kelpaa luomuna, koska marjat on metsästä kerätty, ja se olisi luomua kaikille jos metsänomistajat hakisivat metsilleen sertifiointia, mutta harvoin hakevat. Luin asiasta juuri jostain, olisikohan ollut Talouselämä.

Joo, on hillossa muitakin ainesosia kuin marjat ja niiden pitäisi olla myös luomua jotta hillokin olisi ihan oikeaa luomua, tiedän.

Vierailija
4/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset alkavat vähitellen tajuamaan, että luomu ei ole sen terveellisempää tai hyväksi ympäristölle:

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/279068-asiantuntija-luomu-myy-…

Vierailija
5/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kaupat saa aika vähän. Ja ainakin jossain välissä oli se ongelmana, että luomuteurastamoja oli liian vähän luomulihan tarjontaan nähden, jolloin luomukarjaa jouduttiin teurastamaan ihan tavallisissa teurastamoissa ei-luomukauran seassa. Tällöin siellä tavallisessa lihapaketissa saattaakin olla luomulihaa... Näille kun pitäisi olla ihan omat teurastamonsa ja jalostuslinjansa.

Vierailija
6/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity paikkakuntasi Reko- rinkiin. Facebookissa toimii hyvin.

Vierailija
7/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kaupaksi. On liian kallista.

Vierailija
8/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle luomuhilloa on esim kotimaisista mustikoista tehty hillo. Minulle se kelpaa luomuna, koska marjat on metsästä kerätty, ja se olisi luomua kaikille jos metsänomistajat hakisivat metsilleen sertifiointia, mutta harvoin hakevat. Luin asiasta juuri jostain, olisikohan ollut Talouselämä.

Joo, on hillossa muitakin ainesosia kuin marjat ja niiden pitäisi olla myös luomua jotta hillokin olisi ihan oikeaa luomua, tiedän.

Sille luomumetsälle on vieläpä aikamoiset kriteerit, että se saa sertifikaatin. Pitää olla tietyllä etäisyydellä saastuttajista, ei saa käyttää mitään lannoitteita metsänhoidossa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi