voiko gravatun lohen jämät ja nahana heittää wc pönttön?
itse graavaan ja heitän loppunahat syönnin jälkeen pönttöön kun muuten haisisi roskissa
....kissa tosin usein syöksyy pönttöön perässä ja syö siellä ruokansa, jos en ehdi vetäistä
Kommentit (42)
Mäkin tiedän ettei kinkkurasvaa tai vaikka kalannahkaa voi laittaa pönttöön mutta kyllä jonkun keiton voi sieltä vetäistä.
Miten se muka eroaa oksennuksesta?
Vai heitättekö te oksennukset biojätepussissa roskiin?
Mä kerron vielä kauhutarinan Kouvolasta. Paikallinen narkki käytti vuosia aineita ja veti kaikki käytetyt ruiskut vessanpöntöstä alas. Jossain vaiheessa taloyhtiön putket menivät täysin tukkoon niistä neuloista.
Voin vaan kuvitella millaiselta tuntuu olla putkimies joka availee niitä viemäriputkia.
Tollo. Googlaa asia. Jos jätehuollon ammattilaiset sanovat, että vain ihmisjätöksiä ja wc-paperia pöntöstä alas, niin sinä et heitä sinne kalan nahkoja, kaurapuuron jämiä, tamponeita, vanhoja pattereita jne. Pitääkö vääntää rautalangasta?
Hyvä on, hyvä on... En enää heitä sinne ruokaa (paitsi jotain rakenteeltaan ulosteen kaltaista ruoantähdettä pienen määrän; kuten joku sanoi, onhan oksennuskin sulamatonta ruokaa).
Ei kai kukaan normaalijärkinen nyt joulukuusta tai ruiskuja wc-pöntöstä vedä :D
2 rkl kaurapuuroa on hieman eri asia kuin joulukuusi.
Vierailija kirjoitti:
Pistetään varmuudeks vielä kerran: ei ruuantähteitä vessanpönttöön.
Ite laitan kompostiin menevät ruuantähteitä (tuotteet jotka alkaa haista, jos lämpenee) pussissa jääkaappiin, jos en heti vie roskiin.
No hyi vittu.
Itse laitan tuollaiset haisevat jätteet kuten kalannahka tyhjään pussiin(leipäpussi/hedelmäpussit) ja solmin pussin tiukasti kiinni ja sitten poltettavan roskikseen. Ei haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistetään varmuudeks vielä kerran: ei ruuantähteitä vessanpönttöön.
Ite laitan kompostiin menevät ruuantähteitä (tuotteet jotka alkaa haista, jos lämpenee) pussissa jääkaappiin, jos en heti vie roskiin.
No hyi vittu.
Mikä noin tekee pahaa?
Kyseessä ei ole pilaantunut ruoka, vaan säilytyaastiasta pussiin siirretty kylmässä pidetty ruoka. Ei se kai siinä rasiassa ole ollut hyi? Tai se voi olla myös tuo kalannahka.
En nyt vaan viitsi jokaisen pikkuasian takia ulos loikkia, jos oon vaikka 2 h päästä muutenkin johki lähdössä.
Sana kirjoitti:
Hyvä on, hyvä on... En enää heitä sinne ruokaa (paitsi jotain rakenteeltaan ulosteen kaltaista ruoantähdettä pienen määrän; kuten joku sanoi, onhan oksennuskin sulamatonta ruokaa).
Sinne vessaan ei heitetä edes sitä kahta ruokalusikallista puuroa, idiootti. Vain ihmiseritteitä ja vessapaperia. Mikä siinä on niin vaikea tajuta.
Jos mulla on keitonjämä, kaadan sen tyhjään maitotölkkiin ja laitan sekaroskiin. Siten, että pysyy tölkki kiinni ja ne liemet ei valu ulos.
Vessaan ei heitetä mitään ruokaa (=rotille) tai siteitä (=tukos) tai tavaraa (=tukos).
Piste. Tämä pitää varmaan sanoa ihan kaikilla kielillä, että kaikki kulttuurit ymmärtää asian.
Kyllä voi, sillä edellytyksellä, että ne ovat ensin kulkeutuneet elimistösi läpi.
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ikinä nähnyt vedessä kalaa jonka nahka on sulanut pois?
Kalan iho kestää todella hyvin vettä ja jos se jää johonkin paikkaa viemäriin kiinni niin kestää pitkään ennen kuin se maatuu. Sulla on sen aikaa viemärit tukossa.
Kissalle ei saa antaa graavikalaa koska sisältää paljon suolaa mikä on epäterveellistä kissoille.
Suola liukenee veteen, kalan nahka ei. Kun sitä liottaa hetken vedessä, suolaveden voi heittää viemäriin ja antaa kalanjätteet kissalle.
Voi,jos haluaa taitavan uimari rotan pään tarkastelemaan takapuoltasi.
vittu heitin loput graavilohen nahat pönttöön ja kissan pakkaseen, eläkööön siellä ihan itse tai kuolkoon jos ei pysty elämään pakkasessa
Sana kirjoitti:
Onko olemassa oikeasti joku sääntö, ettei saa vetää ruoantähteitä wc-pönttöön? Mikä mahtaa olla syy? Onhan ulostekin ruoantähteitä.
Itse vedän silloin tällöin ruokaa wc-pöntöstä enkä ole koskaan kuullut, että se olisi väärin. Täytyykin tutkia asiaa.
https://www.hsy.fi/fi/asukkaalle/kodinvesiasiat/viemarietiketti/Sivut/d…
http://www.kiinteistoklubi.fi/asuminen/694-vessanpoenttoe-ei-ole-kaatop…
Bull11 kirjoitti:
itse graavaan ja heitän loppunahat syönnin jälkeen pönttöön kun muuten haisisi roskissa
....kissa tosin usein syöksyy pönttöön perässä ja syö siellä ruokansa, jos en ehdi vetäistä
No tietenkin. Et kai roskikseen kakkaa? Juuri hajuhaittojen vuoksi siellä on se vesi, jolla pönttö huuhdotaan.
Sana kirjoitti:
2 rkl kaurapuuroa on rotalle juhla-ateria. Kiitos kun ruokit viemärirottakantaa! Muista myös antaa porkkanoita citykaneille.
Sana kirjoitti:
Onko olemassa oikeasti joku sääntö, ettei saa vetää ruoantähteitä wc-pönttöön? Mikä mahtaa olla syy? Onhan ulostekin ruoantähteitä.
Itse vedän silloin tällöin ruokaa wc-pöntöstä enkä ole koskaan kuullut, että se olisi väärin. Täytyykin tutkia asiaa.
Provo vai tyhmä?
Jos ei ole biojäteastiaa, ruoantähteet sekajätteeseen. Palavat kyllä polttolaitoksessa. Näin ainakin pks. Ei mitään ylimääräistä vessanpönttöön.