Muilla tosi voimakkaita ovulaatio-oireita???
Lopetin ehkäisykapselin, ja nyt 3kk ilman oon ihan helisemässä. Rinnat on niin piukean kipeät, huono olo, selkä kipee. Luulisin olevani raskaana jos en paremmin tietäisi.
Muita joilla sama juttu?
Kommentit (26)
Tavallisia tuntemuksia mutta koska olet vieraantunut kehostasi käyttämällä pillereitä niin en ihmettele jos tuntuvat voimakkaille. Ettei olisi pms-oireita ennemminkin kuin ovulaatio-oireita? Kuulostaisi vähän...tai sitten sinulla on vain keho sekaisin.
Vatsa pinkeenä monta päivää. Nännit samoin. Pistää, repii, nipistää kohtua, munasarjoja ja peräsuolta. Ei voi erehtyä. Sit viel ovislima! Ja oireet usein loppuvat kuin napist painais kun munasolu irtoo. Sit viikon kaikki hyvin ni voikin alkaa odotella pms-oireita. Hormoneita en o syöny 12vuoteen.
Kyllä. Olen ovulaation aikaan niin kiihottunut, että hädin tuskin pystyn keskittymään työhöni. Ärsyttävää tämäkin kun on parisuhteessa, mutta mies pihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä aivan samat olot. Kolmas kierto ilman minipillereitä. Aamuisin kuvottavaa oksettava olo, rinnat kipeät melkeinpä KOKOajan. Varsinkin nännit. Ja menkkakivutkin aivan hirveät nykyään. Huhhug. Ehkä kroppa käy vaan hirveetä hormonimyrskyä. Toivon että helpottaisi pikkuhiljaa tai saatan sortua pillereihin taas... Huoh
Kiitos tästä vastauksesta!!! Vaikka en tietenkään toivois tota sulle, mutta jotenkin vaan helpotti.. Mulla on myös tuo pahoinvointi. Päälle vielä närästys, ja superkipeet rinnat niin vaikea olla olematta vainoharhaisesti kuvittelematta raskautta >:/
Googlailin tuossa juuri kapselin vaikuttavaa ainetta, kun en ihan muistanut miten se nyt menikään. Mutta niinhän se oli, että estää ovulaation. Joten enpä ole näistä ainakaan 3 vuoteen siksi kärsinyt. Mutta kyllä on kummallista kerrassaan :/
halut on palanneet, siinäpä se positiivinen (sin) juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia tuntemuksia mutta koska olet vieraantunut kehostasi käyttämällä pillereitä niin en ihmettele jos tuntuvat voimakkaille. Ettei olisi pms-oireita ennemminkin kuin ovulaatio-oireita? Kuulostaisi vähän...tai sitten sinulla on vain keho sekaisin.
Vähän siinä ja siinä, mutta rintakipu lähti 1-2 päivän piikin jälkeen pois, ja pahimmat kuvotukset. Mulla se rintakipu (pms) lähtee kyllä yleensä vasta, kun vuoto alkaa. Nyt ei näy eikä kuulu, ja on muutenkin niin OUTOA, että tulin kalenterin ja googlailun avulla siihen tulokseen, että on ovulaatio.
Pari päivää ennen ovulaatiota pingottunut tunne ja sitten tulee hirvee kramppi-kipu-tuskan hetki. Lääkärin mukaan munasolu purskahtaa eteenpäin tuolloin tjms. Oon joskus pyörtynyt : ) yleensä vaan hengittelen syvään tunnin pari ja menee ohi.
Mulla oli clomien aikaan ihan järkyttävät kivut. Tiedän, ei ole kivaa! Viime kuussa otettu viimeisen kerran ja nyt odottelen menkkoja ilman minkäänlaisia oireita. Kyllä keho on kummallinen.
Huiii. Ite en oo kyllä vielä tuntenut :O
Niin siis oirelista on kokonaisuudessaan: huono olo, ällötys, hajut ällöttää, närästys, rintoja kutittaa (sisältä??), alaselkäkipu, nänni- ja rintakipu ja pinkeys.
Olin 25 vuotta ilman hormoniehkäisyä, ja ei mulla kyllä silloin mitään tuollaista ole ollut. Että ei ole ainakaan mulle normaaleja.
ap
Mulla tule vain aika kovat kivut sille puolelle munasarjaan mistä irtoaa, tietää kyllä tasantarkkaan koska irtoaa, hereilläollessa osaa tunnin tarkkuudella sanoa koska on irronnut.
Hyvänä asiana olen pitänyt koska sitten tietää tarkan päivän koska menkat alkaa :)
Mulle tuleekin nyt jännät paikat. Olen synnyttänyt 5kk sitten ja menkat ei ole vielä alkanut. Lisäksi täysimetän. Noh, meillä oli sitten seksiä ilman ehkäisyä ja sitten seuraavana aamuna oli "menneisyydestä" tuttua oviskipua oikean munasarjan kohdalla. Saa nähdä oliko vain jotain epämääräistä kipua vai tullaanko tästä nyt sitten uudestaan raskaaksi tai sitten menkat alkaa parin viikon päästä.
Niin järkky ovislima, joka kestää ainakin 5 pv, usein enemmän. Kun käyn pissalla, joudun pyyhkimään 3 krt. Pikkuhousunsuojaa on aivan pakko käyttää, sillä sekin pitää vaihtaa kerta päivään. Rinnat kihelmöi, alavatsa turpoaa. Joskus alaselkäkipua. Lähtee järki. Nämä tulleet kahden lapsen jälkeen/ iän myötä. Ei hormonaalista ehkäisyä, enkä voi ottaa.
Nostetaan ketjua.
Itselläni menkkamaista tunnetta joitain päiviä. Vatsa menee sekaisin ja energiaa on runsaasti. Närästys ja jatkuva nälkä vaivaa.
Aivan järkyttävät kivut. Kuin suolestettaisi.
Ja ennen tätä menee pari päivää kun kuvittelen olevani rakastunut naapurin mieheen. Jo vuosia! Vaikka ei olla nähtykään enää moneen.
En ole käyttänyt hormonaalisia ehkäisyä yli kymmeneen vuoteen. Tuntuu kuin joka kuukausi kroppa huutaisi hädissään viimeisistä hetkistä lisääntyä. Sen naapurin miehen kanssa.
Tunnen itseni kauniimmaksi, vatsa sekaisin, hyvä mieli vatsan alueen menkkamainen jomottava tunne.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä aivan samat olot. Kolmas kierto ilman minipillereitä. Aamuisin kuvottavaa oksettava olo, rinnat kipeät melkeinpä KOKOajan. Varsinkin nännit. Ja menkkakivutkin aivan hirveät nykyään. Huhhug. Ehkä kroppa käy vaan hirveetä hormonimyrskyä. Toivon että helpottaisi pikkuhiljaa tai saatan sortua pillereihin taas... Huoh
Nämä eikä myöskään ap:n oireet eivät ole mitään ovulaatio oireita.
Ne ovat merkkejä vain siitä että hormonitoiminta on jotenkin muuttumassa keinotekoisen hormonivalmisteen jälkeen.
Sillä ei ole mitään tekemistä varsinaisen ovulaation kanssa.