Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo kipu sormissa ja käsissä nuorella ihmisellä

Vierailija
06.02.2017 |

Olen alle parikymppinen, ja minulla on ollut jo muutaman vuoden satunnaisia outoja kipuja sormissa ja käsissä. En osaa yhdistää kipua yhtään mihinkään, että mistä ne voisi johtua, mutta se on sellaista särkevää ja välillä särkee todella kovaakin. Se ei mielestäni kohdistu pelkästään esim. niveliin, vaan tuntuu kokonaisvaltaisemmin esim. sormissa tai käsissä (yleensä sormissa, kynnestä katsottuna ensimmäisen ja toisen nivelen kohdilla ja niiden välissä). Näitä "kohtauksia" ei ole kovin usein, joitakin kertoja vuodessa. Saattaa koskea päivällä tai illalla, maksimissaan ehkä joku pari tuntia jos sitäkään. Muita kipuja en ole tuntenut muualla, välillä vaan iskee armoton särky käsiin ja välillä jopa haittaa unensaantia. Olen perusterve ja nuori, siksi oudot, välillä melko kovat säryt aina vain samoissa kohdissa ihmetyttävät.

Onko muilla kokemusta tällaisesta, mistä tämä voisi johtua?

Lääkäriin kyllä menen jos noita oireita alkaa taas tulla, mutta haluaisin tietää, jos joku tietäisi mahdollisen syyn.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alle parikymppinen. Minulla esiintyy lähes päivittäin "päänsärkyaalto" eli siis noin kymmenen sekunnin mittainen päänsärky, joka voimistuu, keskellä on melko kivulias ja sitten taas laskee ja häviää. Mitään selitystä en tälle keksi.

Vierailija
2/4 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä asuu menninkäinen ja välillä se puree sinua sormista ja käsistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä alle parikymppinen. Minulla esiintyy lähes päivittäin "päänsärkyaalto" eli siis noin kymmenen sekunnin mittainen päänsärky, joka voimistuu, keskellä on melko kivulias ja sitten taas laskee ja häviää. Mitään selitystä en tälle keksi.

Ikävältä nuo sinunkin oireesi kuulostavat :( Veikkaan kuitenkin, että päänsärky ja särky sormissa ja käsissä johtuvat eri asioista..

Ap

Vierailija
4/4 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä asuu menninkäinen ja välillä se puree sinua sormista ja käsistä.

Hyvin se on sitten päässyt livahtamaan matkalaukkuunkin, sillä noin käy myös matkoilla. :D

Muthei, eikö kellään olisi mitään ideaa mistä tämä voisi johtua?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän