Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan outoa, että korvatulpista tulee pahoinvointiseksi?

Vierailija
06.02.2017 |

Tietyistä syistä kaipaisin joskus äänettömyyttä, joten olen ostanut sellaisia keltaisia korvatulppia. Mutta joka kerta kun olen yrittänyt käyttää niitä, alan voida huonosti. Päässä ja vatsassa tuntuu siis kuin olisi matkapahoinvointia, vaikka olisin ihan paikoillani. Onko tälle jokin lääketieteellinen selitys vai olenko joku psykofriikki?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paine

Vierailija
2/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama aluksi, mutta aika nopeasti niiden käyttöön tottui, eikä tullut samoja tuntemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Matkapahoinvointi johtuu heiluvan liikkeen aiheuttamasta tasapainoa aistivan sisäkorvan ärsytyksestä.", joten voisiko sisäkorva häiriintyä jotenkin esim. korvatulppien aiheuttamasta paineesta?

Vierailija
4/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot saavat erilaisen signaalin näkö- ja kuuloaistin kautta. Kaikilla ei ole niin herkät aivot, mutta monilla on. Sama efekti voi tulla kuulosuojaimista. Joku lääkäri selitti jossain netissä :)

Vierailija
5/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla vähän väsynyt. Ihmettelin että mikä ihmeen pahoinvointiseksi, eikös siitä ihan hyvä olo tule yleensä...

Vierailija
6/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti vasta kuulo melkein kokonaan toisesta korvasta korvatulppien takia. Älä oikeasti käytä niitä jos tuntuu yhtään epämukavalta

Vierailija
7/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla vähän väsynyt. Ihmettelin että mikä ihmeen pahoinvointiseksi, eikös siitä ihan hyvä olo tule yleensä...

Jos se liittyy oksennusfetissiin...

Vierailija
8/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se liittyy oksennusfetissiin...

Se on joku korvafetissi, tulpat ja kaikki...

Vierailija
9/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee korvatulpista paha olo ja jos kävelen ne korvissa, alkaa huimata. En voi niitä käyttää öisinkään, kun myös korvakäytävät kipeytyvät.   

Vierailija
10/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule huonovointiseksi, mutta näen outoja ja ahdistavia unia, jos joudun nukkumaan korvatulppien kanssa.

Vierailija
11/11 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu jotenkin siitä korvassa olevasta tasapainoelimestä. Mulla tuli huono olo kun uin sekää uimahallissa (korvat oli veden alla koko ajan) meni sitten ajan kanssa ohi. Ja muistelisin joskus saaneeni kuulosuojaimista pahoinvoinnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän