Lastani ei kutsuttu syntymäpäiville!!
Kaiki muut lapset päiväkotiryhmässö saivat kutsun, mutta minun lapseni ei! Mikä siinä on että pitää kiusata? Onko lastani pakko kiusata? Eihän yhtä saa jättää kutsumatta jos kaikki muut kutsutaan.
Kommentit (33)
On se saatana kumma, että joku tosissaan ajattelee, että kaikki pitää kutsua. Omat lapseni saavat ihan itse päättää kenen kanssa vapaa-aikansa viettävät. Tässä maassa olis paljon vähemmän masennusta, jos jokainen hylkäisi idiootit "ystävänsä".
Meille ei todellakaan tule koko luokka ei!! Ihan kamalia kakaroita joskus ollut kylässä, kun ei alkeellisiakaan siisteystapoja ole, mistään toisen omaisuuden kunnioittamisesta puhuttamaan.
Pitäkää kauhukakaranne, onneksi omatkin lapset tajuaa, että ei ihan ketä tahansa meillekään pyydä, ja kai ne kaveripiiritkin vähän sitten menee sen mukaan, että ei niiden ihan kaaottisimpien lapsen kanssa halua ns. normaalit edes olla. Ikävää jos kolahtaa, mutta joku raja se on muiden lasten öykkäröinnilläkin mun omassa kodissa.
Alexandra kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks aikuisena pakko kutsuu kaikki duunikaverit synttäribileisiin?
Entä huuteletko aikuisena "sä et pääse mun synttäreille , mutta Mirva, Paavo, Pekka ja kaikki muut on kutsuttu".
Hauskaa, kun tämä aihe puhuttaa. En itsekään ole välttämättä kaikkien kutsumuksen kannalla. Mutta myös täysin kiusaamista vastaan ja sitä näen työssä on jo päiväkoti-ikäisillä.
T.blogitekstin jakanut
Minulla itse asiassa oli tällainen työkaveri :D Akateeminen asiantuntija vielä.
jos on vielä kasvatustieteiden ihminen, tiedän kenestä puhut😂
Meidän lapsi kutsuu ne jotka haluaa. Rajan olen asettanut siihen, että max 10 henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Meille ei todellakaan tule koko luokka ei!! Ihan kamalia kakaroita joskus ollut kylässä, kun ei alkeellisiakaan siisteystapoja ole, mistään toisen omaisuuden kunnioittamisesta puhuttamaan.
Pitäkää kauhukakaranne, onneksi omatkin lapset tajuaa, että ei ihan ketä tahansa meillekään pyydä, ja kai ne kaveripiiritkin vähän sitten menee sen mukaan, että ei niiden ihan kaaottisimpien lapsen kanssa halua ns. normaalit edes olla. Ikävää jos kolahtaa, mutta joku raja se on muiden lasten öykkäröinnilläkin mun omassa kodissa.
sivistys paistaa kommentista?
Kuka nyt lastansa päästäisi tuollaisiin lihotusbileisiin mässyttelemään.
Ai ei ole kaverisynttärit, jos synttäreillä on lapsen pihakavereita, harrastuskavereita, pari lasta samasta koulusta joltain muulta luokalta ja joku entinen eskarikaveri? Mikä ihmeen perhetapaaminen tuo muka on? Mutta joo...monesti noissa kuvitellaan, että koulu on lapsen koko maailma ja koulukaverit lapsen ainoita kavereita. Tosiasia kuitenkin usein on, että samalla luokalla lapsella on vain pari kaveria ja muut kaverit ovat eri luokalla (rinnakkaisluokalla, ylemmällä tai alemmalla luokalla) tai eivät lainkaan samassa koulussa.
Mun lapsi ei onneksi edes halunnut kaveristatärkeitä, vaikka aina on sosiaalinen ollutkin. kutsui muutaman parhaan ystävän sukulaisten kanssa samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi ei onneksi edes halunnut kaveristatärkeitä, vaikka aina on sosiaalinen ollutkin. kutsui muutaman parhaan ystävän sukulaisten kanssa samaan aikaan.
Kaverisynttäreitä siis.
Meillä lapset ovat kutsuneet synttäreilleen vain niitä kavereita, joiden kanssa muutenkin viettävät vapaa-aikaansa. Ei muita, vaikka miten olisivat samassa päiväkotiryhmässä tai samalla luokalla koulussa.
Mulla ei ole lapsia, mutta omat synttärijuhlat lapsena oli kivoja. Meillä oli pienehkö, alle 20 lapsen luokka, ja ala-asteella kaikki olivat aina kutsuttuina toistensa synttäreille. Lisäksi mukana oli kavereita naapurustosta ja harrastuksista. Luokan keskeen kerättiin lähes aina kolehti, 10 mk per lapsi, ja annettiin rahalahja. Hauskaa oli!
Jos luokalla ei ole ketään varsinaista ongelmatapausta, niin hyvähän se on kutsua kaikki. Siinä kasvaa me-henki ja voi kiusaaminenkin vähentyä kun kaikki saavat olla mukana.
Tyttäreni (täyttää 10) ilmoitti jo hyvissä ajoin minulle, äidille, että kutsuu koko luokan synttäreilleen. Sama oli viime vuonna. Onnistuu täällä pk-seudun lähistöllä, kyläkoulussa, kun luokalla on 10 lasta.
Ymmärrän pointit siitä että kutsutaan vain ne joiden kanssa ollaan tekemisissä - se että jätetään yksi ryhmästä/luokalta kutsumatta, on kiusaamista.
Minulla itse asiassa oli tällainen työkaveri :D Akateeminen asiantuntija vielä.