Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastani ei kutsuttu syntymäpäiville!!

Vierailija
06.02.2017 |

Kaiki muut lapset päiväkotiryhmässö saivat kutsun, mutta minun lapseni ei! Mikä siinä on että pitää kiusata? Onko lastani pakko kiusata? Eihän yhtä saa jättää kutsumatta jos kaikki muut kutsutaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
2/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin nyt kaikkia muita kumminkaan. Taisit kysyä lapselta itseltään että ketkä kaikki osallistuivat. Ainahan voit itse järjestää juhlat koko päiväkodille :) Kutsumalla muut, lisäät mahdollisuuksia jotta lapsesi kutsutaan jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koulussa olivat vanhemmat tehneet heti lopun moiselle

http://www.salamatkustaja.com/2017/01/lasten-syntymapaivajuhlien-saanno…

Kommenteissa lukee myös, että joidenkin lasten kohdalla ovat sopineet, että vanhempi on mukana.

Vierailija
4/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä muut vanhemmat eivät päätä, miten lapseni juhlii synttäreitään. Koko luokkaa ei kutsuta, mukana on myös muita kuin oman luokan lapsia ja tärkeintä kaikesta - lapsi saa itse päättää juhlistaan. Koska jos ei koskaan joudu kantamaan vastuuta päätöksistään, toimii aikuisena kuin Li Andersson, joka kyllä osaa vaatia muilta, mutta ei kykene näkemään, että joku toinen on toista mieltä.

Vierailija
5/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa jättää kutsumatta jos ei tule lapsen kanssa toimeen. Ei sitä ole laissa sanktioitu mitenkään, helikopterimutsi.

Vierailija
6/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä muut vanhemmat eivät päätä, miten lapseni juhlii synttäreitään. Koko luokkaa ei kutsuta, mukana on myös muita kuin oman luokan lapsia ja tärkeintä kaikesta - lapsi saa itse päättää juhlistaan. Koska jos ei koskaan joudu kantamaan vastuuta päätöksistään, toimii aikuisena kuin Li Andersson, joka kyllä osaa vaatia muilta, mutta ei kykene näkemään, että joku toinen on toista mieltä.

joskus on hyvä, että vanhemmat tekevät yhdessä päätöksiä, ettei kukaan joudu kiusatuksi. Varsinkin pienten lasten kohdalla näin. Lapset kiusaavat nykyään toisiaan juuri yhteisön ulkopuolelle sulkemalla. Pieninä se alkaa "mä en kutsu sua synttäreille", sitten suljetaan nettiryhmien ulkopuoleelle myöhemmin jne.

Vierailija
7/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kanssa ei tarvitse olla kavereita. Yleensä synttäreiltä jäävät pois ne rasittavat näsäviisastelijat.

Vierailija
8/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islannissa on hyvin yhtenäinen ja käsittääkseni maailman onnellisin kansa. Pienestä pitäen oppivat että toimeen voi tulla vaikka ei kaikista pidä.

Vierailija
9/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joskus on hyvä, että vanhemmat tekevät yhdessä päätöksiä, ettei kukaan joudu kiusatuksi. Varsinkin pienten lasten kohdalla näin. Lapset kiusaavat nykyään toisiaan juuri yhteisön ulkopuolelle sulkemalla. Pieninä se alkaa "mä en kutsu sua synttäreille", sitten suljetaan nettiryhmien ulkopuoleelle myöhemmin jne.

Tuossa blogissa vanhemmat itse eivät kestä pettymyksiä ja erilaisuutta! He toimivat aivan kuin luokka olisi lapsen koko maailma, vaikka ainakin omilla maalaislapsilla on harrastuskavereita, naapurin lapsia, serkkuja jne., joita kutsua synttäreille. Eipä käy mielessä, että naapuri Oliver ei ole tervetullut, koska ei ole lapsen kanssa samalla luokalla ja koulusta nimenomaan pitäisi kutsua koko luokka tai ei ketään.

Lapset voivat synttärikutsujen sijaan ihan samalla tavalla hakea paikkaansa yhteisössä toteamalla, että et pääse meille ratsastamaan/et pääse meidän jäälle luistelemaan/et pääse meidän rantaan uimaan/et pääse meille pelaamaan. Ei vanhempien väkinäisellä kaikki mukaan -systeemillä voi kattaa koko elämää, joten paljon parempi on opettaa lapselle samaan aikaan tervettä itsekkyyttä ja toisen asemaan asettumista. Tuossa blogijutussa neuvotaan, miten lapselle nimenomaan opetetaan, että omista valinnoista ei tarvitse kantaa vastuuta, koska valinnan tekee joku muu. Sinun juhlasi eivät ole sinun juhlasi, niistä päättää naapuri Maija. Jos haluat special-hauskaa, et sitä saa, koska jokaisen synttärien tulee olla samanlaisia, ettei yhdellekään tule paha mieli.

Vierailija
10/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kutsuttu ja sit musta tuli homo.

Vierailija
11/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Blogistin lapsi ei loppujen lopuksi päässyt omille synttäreille ja hyvin kestivät kaikki ;)

Vierailija
12/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi kiusannut muita ap? Tarkistappa asia ihan muilta vanhemmilta saakka. Se on molempien lapsien tultava toimeen toisten kanssa, ei niin että vain toisen on joustettava.

Vierailija
13/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta omaan kotiin ei tarvitse kutsua ketään, ketä ei halua.

Ette te aikuisetkaan pyydä koko duunipaikkaa kahville synttärinä.

Ei se ole kiusaamista, kannattaa opettaa lapselle että maailma ei pyöri hänen navan ympärillä, joskus ei vaan saa tahtoa läpi vaikka kuinka haluaisi.

Mikään laki maailmassa ei määrää ketä lapsi kutsuu juhliinsa, koittakaa nyt tajuta se pikkuhiljaa.

Vierailija
14/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Blogistin lapsi ei loppujen lopuksi päässyt omille synttäreille ja hyvin kestivät kaikki ;)

http://www.salamatkustaja.com/?m=1

Vierailija
15/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tuo kaikki tai ei ketään -linja. Kyllä lapsellakin pitää olla oikeus valita ystävänsä. Eihän kukaan pakota aikuistakaan kutsumaan sitä ärsyttävintä työporukan juorukelloa tai murjottajaa omiin bileisiinsä. Tosin mun mielestä vaan yhtä ei saa jättää ulkopuolelle, eli jos ei haluta koko ryhmää, niin sitten ollaan pienellä porukalla esim. kymmenen hengen ryhmästä kutsutaan 5-6.

Vierailija
16/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks aikuisena pakko kutsuu kaikki duunikaverit synttäribileisiin?  

Vierailija
17/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voisivat valvoa sitä, ettei synny tilanteita missä kutsutaan kaikki paitsi yksi, ja koulun kanssa yhteistyössä seurattaisiin onko joku jäämässä muun porukan ulkopuolelle. En kuitenkaan ymmärrä miksi pitäisi kutsua kaikki, tai miksi ei saisi kutsua yhtä ihmistä toiselta luokalta. Tuo linkattu juttu oli aivan päätön. Ei kaikkien koti vedä ison koululuokan lapsia, eikä kaikilla ole mahdollisuutta käyttää kerhohuonetta tai muita lainatiloja juhlien järjestämiseen. Syrjintätilanteisiin pitäisi puuttua aiemmin, ja ehkäistä niitä syntymästä. Myös tuo kiusaajan kutsumatta jättäminen on täysin oikeutettua.

En myöskään tajua sitä, että lahjaksi saisi antaa vain rahaa. Lapsille on iso ilo antaa ja aukoa paketteja, joissa on jokin sisältö. Lahjan ei arvitse olla kallis tai erikoinen, mutta se on valittu juuri päivänsankaria varten. Lapseni sai viime- ja tänä vuonna pääasiassa taidetarvikkeita, koska piirtää ja maalaa aktiivisesti. Kun hänen kavereillaan on ollut synttäreitä, olemme aina käyneet ostamassa jotain, mistä kyseinen kaveri voisi pitää. Ihan samoin pyrin ostamaan aikuisillekin lahjat ja tuomiset sen mukaan, mikä kenellekin on mieleen.

Vierailija
18/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun lapsesta ei vaan tykätä!

Vierailija
19/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks aikuisena pakko kutsuu kaikki duunikaverit synttäribileisiin?  

Entä huuteletko aikuisena "sä et pääse mun synttäreille , mutta Mirva, Paavo, Pekka ja kaikki muut on kutsuttu".

Hauskaa, kun tämä aihe puhuttaa. En itsekään ole välttämättä kaikkien kutsumuksen kannalla. Mutta myös täysin kiusaamista vastaan ja sitä näen työssä on jo päiväkoti-ikäisillä.

T.blogitekstin jakanut

Vierailija
20/33 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa blogissa vanhemmat itse eivät kestä pettymyksiä ja erilaisuutta! He toimivat aivan kuin luokka olisi lapsen koko maailma, vaikka ainakin omilla maalaislapsilla on harrastuskavereita, naapurin lapsia, serkkuja jne., joita kutsua synttäreille. Eipä käy mielessä, että naapuri Oliver ei ole tervetullut, koska ei ole lapsen kanssa samalla luokalla ja koulusta nimenomaan pitäisi kutsua koko luokka tai ei ketään.

Lapset voivat synttärikutsujen sijaan ihan samalla tavalla hakea paikkaansa yhteisössä toteamalla, että et pääse meille ratsastamaan/et pääse meidän jäälle luistelemaan/et pääse meidän rantaan uimaan/et pääse meille pelaamaan. Ei vanhempien väkinäisellä kaikki mukaan -systeemillä voi kattaa koko elämää, joten paljon parempi on opettaa lapselle samaan aikaan tervettä itsekkyyttä ja toisen asemaan asettumista. Tuossa blogijutussa neuvotaan, miten lapselle nimenomaan opetetaan, että omista valinnoista ei tarvitse kantaa vastuuta, koska valinnan tekee joku muu. Sinun juhlasi eivät ole sinun juhlasi, niistä päättää naapuri Maija. Jos haluat special-hauskaa, et sitä saa, koska jokaisen synttärien tulee olla samanlaisia, ettei yhdellekään tule paha mieli.

Omat vanhempasi näemmä ainakin kasvattivat moukan. Jos osaat lukea niin huomasit varmaan myös miten tekstissä kerrottiin miten on täysin ok pitää erillisiä juhlia joihin kutsua osa porukasta mutta ne eivät kuulu tarhaan. Minusta on puhtaasti moukkamaista kutsua esim. kymmenestä tarhalapsesta seitsemän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän