Oksennustauti? Ei kuumetta mutta saikulle?
En tiedä mikä muhun oikein iski. Kuumetta ei ole mutta koko ajan tuntuu siltä, että kohta tulee suusta ulos. Kerran jo olen oksentanut mutta edelleen on se oksennus fiilis päällä.
Voiko tuollaisella kuvauksella kutsua oksennustaudiksi? Siis tänään oireet alkoivat. Uskaltaako töihin mennä?
Kommentit (7)
No jos olet oksentanut, niin kai se sitten on oksennustauti, ruokamyrkytys tms. Ethän sä voi töihin mennä jos olet yökännyt, ja vieläkin sellainen olo, että laatta saattaa lentää...
Mene vaan ja ota ämpäri mukaan. Töistä ei olla pois.
Et todellakaan mene töihin muita tartuttamaan. Oksutaudin jälkeen vähintään yksi, monissa ammateissa (ravitnolatyöntekijät, sairaalanväki, koulut + päiväkodit) kaksi päivää kotona jolloin et ole oksentanut.
No ainakaan mulla ei ole koskaan kuumetta oksutaudin yhteydessä. Silti on pakko saikuttaa, koska ämpäri kaulassa muiden tartuttaminen on älyttömän itsekästä.
Mikään ei vituta niin kuin se, että joku tuo töihin oksennustaudin. Jos olet laatannut, niin kyllä se aika todennäköisesti on oksennustauti.
Eikä mahataudissa aina edes laatta lennä. Viimeksi kun sellaisen (töistä tietenkin) sain, meni vaan ensin ruokahalu. Lounaan siis söin, mutta kotiin tullessa ei ollut nälkä, päinvastoin, maha tuntui ihan täydeltä. Eikä sitten tullut nälkä illallakaan, eikä laatta, mutta kuume nousi aika ylös ja olo oli järkyttävä vielä seuraavana päivänäkin.
Mitä? Mä olen aina norossakin töissä. Olen hoitaja ammatiltani. Laitan aamulla vaan teipparit jalkaan eli vaipat ja ämpärin kainaloon. Kyllä se siitä päivä käyntiin pörähtää.
On teilläkin syyt olla lintsarina.
En menis töihin jos on jo lerva lentänyt.