Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukasta kelakorvaus?

17.03.2006 |

Millä perusteilla hormonikierukasta voi saada kelakorvausta (tms.)? Onko kukaan saanut?

Itselläni oli ennen raskauksia tosi runsaat ja epäsäännölliset menkat, olen aikanaan syönyt pillereitä runsaiden menkkojen takia ja niistä sain silloin kelankorvauksen kun oli siis määrätty sairauden hoitoon. Riittääköhän tämä kierukkaankin perusteeksi? Se kun oikeastaan on ainoa vaihtoehto mulle.

Ja mitä se muuten normaalisti maksaa ja paljonko jos saa korvausta? Aika kallis kertahankinnaksi taitaa olla, mutta ajanmyötä halvempi.

t. Tuuliina

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpäin ainakin ekakertalainen sai ilmaiseksi.ja kuulemma jos valittaa lääkärille runsaista vuodoista niin siinäkin tapauksessa saa.mä olin jo varautunu valittamaan mut lääkäri kysy kummanko kierukan haluan,ei maksa ekakertalaiselle mitään.normaalihinta kai joku 100e.

Vierailija
2/4 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kierukka on kirjoitettu runsaiden kuukautisten hoitoon. Ja tavallisen tk-lääkärin kirjoittama resepti ei käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin kiinnostaa:korvaako Kela mitään,kun ehkäisynä on Mirena-hormonikierukka(hinta n.160euroa).Laitatin sen syksyllä.Olen pitkäaikaistyötön ja kotiäiti,mutta miehen tulojen vuoksi,ei minulle ainakaan fatta sitä maksanut.Fatalle sama kierukka maksaa todellakin n.80 euroa???miks?Mikä Kelalla onkaan se summa,josta saa korvauksen lääkkeistä?

Vierailija
4/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain tiistaina hormoonikierukan, Mirenan. Kävin yksityisellä sen laitattamassa kun tk-lääkäri antoi mieluummin minipillerit (ja ne eivät sopineet).

Runsaisiin kuukautisiin lääkäri sen kirjoitti ja sillä sai kela-korvauksen. Omasta pussista piti pulittaa n.90 euroa.