Morsiamen ja sulhasen polttarit samana päivänä, kyllä vai ei?
Mikä on yleinen mielipide siitä, että morsiamen ja sulhasen polttarit järjestetään kaason ja bestmanin yhteisellä päätöksellä samana viikonloppuna? Eri ohjelmilla tietenkin, mutta samalla aikataululla. Yläpeukku = loistoidea, alapeukku = parempi että eri viikonloppuina.
Tausta ja oma mielipiteeni:
Kesähäät on varsin yleisiä ja Suomen kesä on lyhyt. Häihin menee yksi kesävkl, ja polttareihin (vähintään) toinen. Vieraita on toki sinkkuja, mutta myös pariskuntia. Kun pariskunta kutsutaan häihin ja eri viikonloppuina pidettäviin polttareihin, menee pariskunnalta 3 kesäviikonloppua ko. tapahtumaan kokonaisuutena. 3 kesäviikonloppua jolloin ei voi yhdessä sopia muita yhteisiä menoja, mennä mökille, festareille, matkoille, tms. Se on aika monta viikonloppua yhdestä kesästä.
Omasta mielestäni polttareiden pitäisi aina olla samana viikonloppuna. Parasta melkein olisi jos koko hässäkän saisi ängettyä yhteen kesäviikonloppuun!
Kommentit (14)
Mun nuoruudessa polttareissa ei ollut mukana muita kuin sinkkuja, ei ongelmaa.528
Vierailija kirjoitti:
Mun nuoruudessa polttareissa ei ollut mukana muita kuin sinkkuja, ei ongelmaa.528
Milloin tuollaista oli? 50-luvullako?
Eri vkl järjestettävät polttarit ja kahdet kesähäät = 6vkl. Tosin meidän tapauksessa vain 4vkl koska yhdet polttarit sentään menee sattumalta päällekkäin ja päätettiin että jätän yhdet polttarit väliin kun morsian ei ole minulle kovin läheinen. Kyllähän se sama aikataulu helpottaisi elämää.. Mutta onneksi noihin ei ole pakko mennä joten oma valintahan se sitten on paljonko aikaa uhraa.
No jaa - siis enpä oo tullu tota edes ajatelleeksi! Just kaasojen kanssa pähkitään polttareiden ajankohtaa ja otanpa nyt puheeksi että pitäisikö tästä puhua myös bestmanien kanssa. Sehän voisi olla vieraille helpompaa tähdätä samaan viikonloppuun kun noita pariskuntia on kutsuvieraina.
Sama päivä on parempi, paitsi jos monella osallistuvalla parilla on lapsia. Siinä tapauksessa toiset polttarit voisivat olla perjantaina ja toiset lauantaina.
Vierailija kirjoitti:
Sama päivä on parempi, paitsi jos monella osallistuvalla parilla on lapsia. Siinä tapauksessa toiset polttarit voisivat olla perjantaina ja toiset lauantaina.
Totta tämäkin!
24 vastaan 1 on tilanne tällä hetkellä :)
Jos tästä tulee tapa, niin oikeastaan ainoa haaste on siinä, että sitten kun bestman kysyy morsiammelta että hoidatko tälle päivämäärälle miehellesi jonkun "menon", niin sitten morsian tietää milloin omat polttarit on. Eli sitten tarvitaan ulkopuolisten apua.
Toisaalta mielestäni yllätyspolttarit on jo vähän passė. Miksei voi vaan yhdessä sopia etukäteen, ohjelma tietenkin yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Jos tästä tulee tapa, niin oikeastaan ainoa haaste on siinä, että sitten kun bestman kysyy morsiammelta että hoidatko tälle päivämäärälle miehellesi jonkun "menon", niin sitten morsian tietää milloin omat polttarit on. Eli sitten tarvitaan ulkopuolisten apua.
Toisaalta mielestäni yllätyspolttarit on jo vähän passė. Miksei voi vaan yhdessä sopia etukäteen, ohjelma tietenkin yllätys.
Miksi sen ohjelmankaan pitää olla yllätys?
Onko tämä todella näin yleistä, että ihmisten lähipiiri avioituu näin tiheästi?
Minkä ikäisiä olette?
Itse olen 28 ja tasan kolmasti ollut häissä: lapsena sukulaisen häissä, isäni häissä ja kerran mieheni kaverin häissä. Nyt ei ole yhtiäkään häitä tiedossa.
Lähipiirissä on kyllä pitkäänkin seurustelleita ja jopa lasten hommanneita...
On se aika yleistä. Itselläni on todella laaja ystäväpiiri, ja täten häitäkin on usein, muutamat vuodessa. Onneksi viime aikoina (ikää 39v) tahti on vähän rauhoittunut. Tosin 45 ikävuoden tienoilla alkanee sitten kakkoskierrokset!
Jos pariskunnalla (siis vierailla) on lapsia voi olla helpompaa organisoida lastenhoitajahommat, eli ei tarvita ulkopuolista hoitajaa vaan toinen vanhempi on kotona kun toinen on eriaikaan järjestettävissä polttareissa.
Sinkkuvieraille ainoastaan sillä on merkitystä varmaan että polttarit sopii omaan aikatauluun? :)
Yleisesti ottaen kyllä tiivis aikataulu sopinee paremmin joten siksi yläpeukku eli yhteinen aikatulu.
Itse olen kaasona järjestänyt samalle vkl.