Kaveri pyysi testamentilla omaisuuttani lapsilleen
Pitää heti avautua, oli mielestäni niin törkeä tapaus. Olen lapseton, samoin mieheni, mutta minulla on nuorempi sisko joka luonnollisesti tulee lapsineen perimään minun osuuteni jos ja kun joskus kuolen, ja siis olen alle 40, joten eipä ihan ole edes ajankohtainen asia vielä. Mutta tuli viikonloppuna kaverilta viesti jossa hän pyysi että jättäisin testamentilla perintöni hänelle ja hänen lapsilleen! Ihan oli vakavissaan, sanoi puhuneensa miehensä ja lasten kanssa, ja että olisi kivaa tietää että lastensa tulevaisuus on turvattu, ja kun emme kuulemma voi kuitenkaan viedä omaisuutta hautaankaan. Vastasin että osuuteni menee siskolleni ja mieheni osuus hänen sisaruksilleen, niin kaveri totesi että hänen lapsensa olisivat tarpeessa enemmän, koska sisarellani on kuitenkin työpaikka jne. Lakkasin vastaamasta, tuli haukkumaviesti että olen ahne ja itsekäs. Mitäs vittua. Jos tämä on asenne nykyisin niin....
Kommentit (56)
Ei todellakaan ole provo. Kaverilta tuli tässä nyt välillä anteeksipyyntö, selitteli olleensa kännissä ja liiba laaba. Mutta kuka tuollaista kysyy edes kännissä?! Ja selitteli sitten että lapset eivät tule kuitenkaan paljon perimään koska vanhemmat asuvat vuokralla eikä heidänkään vanhemmillaan ole paljon ja jakajiakin on paljon.
Nuo vanhemmat ovat kyllä töissä molemmat, naisella on aika heikko palkka mutta silti, ja tykkäävät käyttää rahaa reissaamiseenkin eli ei siinä ole kyse mistään työpaikan hankkimisesta. Tuo tyyppi on vaan ihan luonnostaan ahne, tykkää kerjätä ja pyytää kaikilta. Tekee esimerkiksi joululahjalistat ja listaa niihin melko kalliita toiveita varsinkin sukulaisilleen. Eikä siis ole edes mulle mikään sydänystävä, vaikka itse kutsuu minua parhaaksi ystäväksi. Ei nähdä kuin ehkä kerran parissa kk!
Provoa huutelevat voisivat mennä pusikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne suunnitteli murhaavansa sinut.
Tässä on hyvin mustan komedian aineksia... Kohtaus keittiönpöydän äärellä, kun Paula ja kolmas miehensä Sami saavat päähänsä, että pian loppuu kituuttaminen, kun sillä sun siskollasi Sirpallahan on omaisuutta, kaksio Helsingissä ainakin. Ja kun testamenttiasiat on kunnossa, Sirpalla on odotettavissa hämmästyttäviä läheltä piti- tilanteita. Kukkaruukku lähes osuu kadulla päähän ja sitä rataa.
Tietenkään ne, jotka eivät ole omaa elämäänsäkään saaneet järjestykseen, eivät onnistu edes sukulaisensa nirhaamisessa.
Coenin veljekset ovat erinäisiä leffoja rakentaneet tuosta lähtökohdasta.
Voihan murhaaminen olla hidastakin, henkistä väkivaltaa. Ilkeitä letkautuksia, pulaan jättämistä, nimittelyä, haukkumista, mustamaalausta, yksin jättämistä, syrjimistä jne. Tämä todennäköisempää, nähty.
No mikäs estää silloin tekemästä uutta testamenttia...?
Minulla on samanlainen kokemus. Testamenttia pyysi serkkuni omien lastensa hyväksi. Molemmat vanhemmat ovat töissä, mutta täysin vastuuttomia tuhlareita: kolme lasta ja rahaa käytetään matkailuun ulkomaille vähintään kaksi kertaa joka vuosi, koko pesue! Viihteessä pitää olla uusin tekniikka, lapsille joka ikinen lelu mitä keksivät pyytää niin että tavaraa on talo pullollaan ja varastokin täynnä, on asuntolainaa melkein 200 m2 talosta ja lisäksi pikavippivelkaa! Ovat saaneet jo perintöä toisen isovanhemmilta, mutta nepä käyttivät kaiken puolessa vuodessa merkkivaatteisiin, jokaisena keväänä pitää lapsilla olla uusimman muodin mukaiset vetimet, käytettyä ei voi ostaa eikä vanhempien lasten vaatteita käyttää nuoremmilla. Kärkkyivät minun taloani ja loukkaantuivat kun totesin "ei". Pyytävät koko ajan omilta vanhemmiltaan avustuksia eivätkä elä omillaan, ja koko ajan pitäisi jonkun olla siivoamassa, laittamassa ruokaa, hoitamassa lapsia. Ilmaiseksi tietenkin.
Mä olen alkanut kiertää kaukaa sukulaiset, joita on alkanut kiinnostamaan jonkun huonokuntoisen testamentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvin mustan komedian aineksia... Kohtaus keittiönpöydän äärellä, kun Paula ja kolmas miehensä Sami saavat päähänsä, että pian loppuu kituuttaminen, kun sillä sun siskollasi Sirpallahan on omaisuutta, kaksio Helsingissä ainakin. Ja kun testamenttiasiat on kunnossa, Sirpalla on odotettavissa hämmästyttäviä läheltä piti- tilanteita. Kukkaruukku lähes osuu kadulla päähän ja sitä rataa.
Tietenkään ne, jotka eivät ole omaa elämäänsäkään saaneet järjestykseen, eivät onnistu edes sukulaisensa nirhaamisessa.
Voihan murhaaminen olla hidastakin, henkistä väkivaltaa. Ilkeitä letkautuksia, pulaan jättämistä, nimittelyä, haukkumista, mustamaalausta, yksin jättämistä, syrjimistä jne. Tämä todennäköisempää, nähty.
No mikäs estää silloin tekemästä uutta testamenttia...?
Huonokuntoisuus, sairastuminen vuodepotilaaksi lääkemömmöitettynä, dementia, alzheimer, onnettomuus, totaalinen yksinäisyys ja avuttomuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole provo. Kaverilta tuli tässä nyt välillä anteeksipyyntö, selitteli olleensa kännissä ja liiba laaba. Mutta kuka tuollaista kysyy edes kännissä?! Ja selitteli sitten että lapset eivät tule kuitenkaan paljon perimään koska vanhemmat asuvat vuokralla eikä heidänkään vanhemmillaan ole paljon ja jakajiakin on paljon.
Nuo vanhemmat ovat kyllä töissä molemmat, naisella on aika heikko palkka mutta silti, ja tykkäävät käyttää rahaa reissaamiseenkin eli ei siinä ole kyse mistään työpaikan hankkimisesta. Tuo tyyppi on vaan ihan luonnostaan ahne, tykkää kerjätä ja pyytää kaikilta. Tekee esimerkiksi joululahjalistat ja listaa niihin melko kalliita toiveita varsinkin sukulaisilleen. Eikä siis ole edes mulle mikään sydänystävä, vaikka itse kutsuu minua parhaaksi ystäväksi. Ei nähdä kuin ehkä kerran parissa kk!
Eli pyytäjä on holtiton tuhlari jolle eivät riittäisi mitkään tulot.Näitähän riittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kirjassa oli psykologisesti saatu pahan vatsahaavan omaava mies luulemaan että on sekoamassa.Tämä stressi sai vatsahaavan puhkeamaan ja mies kuoli siihen.Miehen auto oli vaihdettu edestakaisin samanlaiseen jossa oli ratti eri puolella.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kirjassa oli psykologisesti saatu pahan vatsahaavan omaava mies luulemaan että on sekoamassa.Tämä stressi sai vatsahaavan puhkeamaan ja mies kuoli siihen.Miehen auto oli vaihdettu edestakaisin samanlaiseen jossa oli ratti eri puolella.
Paitsi että kirjat eivät ole todellisuutta. Kirjojen perusteella voisi vaikka todeta että kummitukset murhaavat ihmisiä ja lakanakaapissa piilee Mörkö. Opi erottamaan fakta fiktiosta ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pyytäjä on holtiton tuhlari jolle eivät riittäisi mitkään tulot.Näitähän riittää...
Tai sellainen, joka on tottunut käyttämään muita saadakseen hyötyä. Jopa lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
kaverisi ei ole tainnut loppuun asti ajatella asiaa. hyvällä onnella saatat elää vielä yli 40-vuotta. tuossa vaiheessa kaverin lapset, on jo keski-ikäisiä.
Miten niin hyvällä onnella?
Tavallisellakin onnella selviää kasikymppiseksi.
Huonoa tuuria on jos ei vanhuuteensa selviä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tosi tarina, niin eipä tullut kaverille mieleen, että lapset joutuisivat maksamaan roiman perintöveron
Totta. Keskimääräinen perintöverohan on 110 %. Valtio tienaa ja hölmöt köyhtyvät. Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaverisi ei ole tainnut loppuun asti ajatella asiaa. hyvällä onnella saatat elää vielä yli 40-vuotta. tuossa vaiheessa kaverin lapset, on jo keski-ikäisiä.
Miten niin hyvällä onnella?
Tavallisellakin onnella selviää kasikymppiseksi.
Huonoa tuuria on jos ei vanhuuteensa selviä.
Useimmilla huonoja elintapoja tai perinnöllisiä sairauksia, jos elinikä jää lyhyeksi. Tietynlaiset persoonallisuudenpiirteet, riskinotto joka altistaa onnettomuuksille, ei sekään ole suoranaisesti tuurikysymys.
Vierailija kirjoitti:
Pitää heti avautua, oli mielestäni niin törkeä tapaus. Olen lapseton, samoin mieheni, mutta minulla on nuorempi sisko joka luonnollisesti tulee lapsineen perimään minun osuuteni jos ja kun joskus kuolen, ja siis olen alle 40, joten eipä ihan ole edes ajankohtainen asia vielä. Mutta tuli viikonloppuna kaverilta viesti jossa hän pyysi että jättäisin testamentilla perintöni hänelle ja hänen lapsilleen! Ihan oli vakavissaan, sanoi puhuneensa miehensä ja lasten kanssa, ja että olisi kivaa tietää että lastensa tulevaisuus on turvattu, ja kun emme kuulemma voi kuitenkaan viedä omaisuutta hautaankaan. Vastasin että osuuteni menee siskolleni ja mieheni osuus hänen sisaruksilleen, niin kaveri totesi että hänen lapsensa olisivat tarpeessa enemmän, koska sisarellani on kuitenkin työpaikka jne. Lakkasin vastaamasta, tuli haukkumaviesti että olen ahne ja itsekäs. Mitäs vittua. Jos tämä on asenne nykyisin niin....
Toi tummennettu kohta hieman huvitti... Ap, kyllä sä tulet joskus kuolemaan, se ei ole "jos kuolen", vaan "kun kuolen". Ja hei, sä voit kuolla vaikka tänään, ei sitä voi tietää, joten aikas hömö olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi tummennettu kohta hieman huvitti... Ap, kyllä sä tulet joskus kuolemaan, se ei ole "jos kuolen", vaan "kun kuolen". Ja hei, sä voit kuolla vaikka tänään, ei sitä voi tietää, joten aikas hömö olet.
No siellähän luki myös , että KUN kuolen. Ja tuo "jos" ei varmaankaan tarkoittanut sitä, että "jos yleensä ollenkaan kuolen", vaan määritti ilmeisesti "Jos kuolen silloin ja silloin tai jos kuolen ennen kuin täytän 40v tms., eli ihan eri yhteys. Hömö on hyvä ja lukee ajatuksella.
Onko pyytäjälle tai sen lapsille tullut mieleen mennä töihin?