Mitä pyytäisit kirppiksellä paidasta, jossa on reikä/värit haalistuneet/tahra, joka ei lähde pois?
Kun aika usein näkee myytävän trikooryysyjä, joiden ovh toki jopa 50 €, hintaan 15 €, vaikka niissä olisi pesunukkaa, haalistumaa, pieniä reikiä tai pinttyneitä tahroja(joita tuskin huomaa!)... kuka niitä ostaa ja millä periaatteella myyjä hinnoittelee tuotteen? Esim. Max. Viisi kertaa päällä ollut trikoomekko 50 € (ovh 79,95). Saisin tuon jo alennusmyynnistä uutena tuohon hintaan.
Kommentit (26)
Ei kai kukaan täysjärkinen niitä ostakaan.
Reikäisiä en vie ollenkaan. Jos on ihan huomaamaton tahra tai lievää haalistumaa, pyydän yleensä 1-2 €, riippuu paidasta.
Pyytäisin viemään pois vaikka siivousrätiksi, ilmaiseksi.
Minua aina ihmetyttää ne puoliksi käytetyt hajuvedet, saippuat ym. vastaavaat tuotteet.
Joku kerta vien myyntiin wc-paperi paketin mistä kaksi rullaa on jo otettu käyttöön.
T: Keskiviivan Mies.
En näkisi edes vaivaa viedäkseni ryysyjä kirppikselle.
Eivät ne itsestäänkään sinne kulkeudu.
Jos siitä olis askartelu- tai käsityötarpeiksi, niin olishan sille jotain käyttöä. Mutta kun noita saa ilmaiseksikin, niin ei oikeen innosta maksella.
Vierailija kirjoitti:
Reikäisiä en vie ollenkaan. Jos on ihan huomaamaton tahra tai lievää haalistumaa, pyydän yleensä 1-2 €, riippuu paidasta.
Lisään vielä, että kyse lastenvaatteista, ja mainitsen mahdollisen tahran hintalapussa. Lähes kaikki kyllä menee kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua aina ihmetyttää ne puoliksi käytetyt hajuvedet, saippuat ym. vastaavaat tuotteet.
Joku kerta vien myyntiin wc-paperi paketin mistä kaksi rullaa on jo otettu käyttöön.
Minä taas ymmärrän hyvin jos ei itse halua käyttää enää ja jos siitä jollekin iloa ilman että roskiin menisi muuten
Roskiin veisin reikäisen ryysyn.
En kestä näitä fb-kirppareiden "myyn aidot freddyt, näissä on selvästi näkyvä reikä keskellä persettä mutta kun maksoin näistä itse sata euroa niin myyn nyt eteenpäin kuudella kympillä!". Ajattelen aina, että tämän on pakko olla vitsi.
Imetysvaattekirppis on myös huvittavaa seurattavaa. Boob-uskovaiset myy siellä kallisarvoista (kulahtaneita ja reikäisiä) trikoopaitojaan hintaan 10-30 € kappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ymmärrän hyvin jos ei itse halua käyttää enää ja jos siitä jollekin iloa ilman että roskiin menisi muuten
Jep jep.... " Rexona roll on dödö puoliksi käytetty ... Linna shampoo jäljellä 1/4 osa.... "
En vie tahraisia ja reikäisiä vaatteita edes Konttiin tai Uffille. Lumppukeräys olisi oikea osoite.
Vierailija kirjoitti:
En kestä näitä fb-kirppareiden "myyn aidot freddyt, näissä on selvästi näkyvä reikä keskellä persettä mutta kun maksoin näistä itse sata euroa niin myyn nyt eteenpäin kuudella kympillä!". Ajattelen aina, että tämän on pakko olla vitsi.
Olen samaa asiaa itsekseni nauranut. Iso reikä yleensä haaroissa, mahdollisesti tökerösti paikattu. Ja silti pyydetään ihan törkeä summaa, kun onhan nämä aidot freddyt.
Veisin hyväntekeväisyyteen, ja he voivat sitten tehdä niille mitä ikinä haluavat- eli todennäköisesti hävittäisivät.
Toinen mihin voisin viedä on jokin vaateliike myymälä, niin sieltä saa seuraavalla ostoskerralla esim -10% alennusta kun vie vanhoja vaatteita kierrätykseen.
Jos vaatteessa on tahra tai pieni reikä, niin ehkä 0,10-0,20€/kpl
Vaatteet menevät askarteluun tai muuhun tuunaukseen, jolloin vain materiaalille lasketaan arvo.
Just naureskelin oisko nyt ollut vilan tai gina tricon talvitakki 28 euroa, vaikka hihansuussa repeämä (noin 5cm matkalta) siis rikkinäisestä takista joku kehtaa pyytää noin paljon :O
Rikkinäiset ja/tai tahraiset menee roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut vielä ostaa...
Vierailija kirjoitti:
Veisin hyväntekeväisyyteen, ja he voivat sitten tehdä niille mitä ikinä haluavat- eli todennäköisesti hävittäisivät.
Toinen mihin voisin viedä on jokin vaateliike myymälä, niin sieltä saa seuraavalla ostoskerralla esim -10% alennusta kun vie vanhoja vaatteita kierrätykseen.
Hyväntekeväisyys ei ole oikea osoite rikkonaisille ja tahraisille vaatteille, koska se jos mikä, syö hyvätekeväisyyden varoja. Kuljetuskustannukset maksavat maltaita ja vapaaehtoisten työpanos tarvittaisiin tuottavampaan työhön, kuin lajittelemaan ja kuskaamaan lumpuksi tarkoitettuja vaatteita. Sitten itketään, miten paljon lahjoituksista menee välityskuluihin, kun auttajien kädet menevät toisarvoisiin töihin.
Heittäisi itse roskiin sellaiset reikäiset/kulahtaneet vaatteet enkä kehtaisi edes kirppikselle viedä. Paljon näkee pöytiä joissa hirveitä kulahtaneita/reikäisiä vaatteita...:(