Kiinnostaako teitä, jos joku tuttunne on raskaana?
Siis ihan oikeasti? Onko se teidän mielestänne ihanaa tai jännää tms, vai ettekö jaksa kiinnostua asiasta ollenkaan? Itse asiassa just eilen mietin asiaa, kun kuulin, että eräät tuttumme saavat vauvan. Ja mua ei jaksanut kiinnostaa pätkän vertaa! Ennen -joskus 5-10v sitten- oli aina tosi jännittävää, jos joku oli raskaana, mutta nykyisin se on sama asia kuin joku kertoisi ostaneensa maitoa kaupasta...
Kommentit (10)
On se uus elämä jotenkin aina niin liikuttavaa.
raskaus- maailman luonnollisin asia! Itse asiassa ajattelin näin jo joskus teini-ikäisenä, ja sitten siinä 25-30-vuotiaana kun omat lapset syntyivät oli hetkellinen kiinnostuksen vaihe (luonnollisesti), mutta nykyisin taas ei kiinnosta yhtään. En ole kyllä ikinä ollut mikään lapsirakas -noin yleisesti, ehkä sillä on vaikutusta asiaan, tai sitten se tosiaan on vaan sitä kun omat vauva-ajat on ohi niin ei enää jaksa vauvoista innostua...ap
jonku kaukaisen sukulaisen vauva mitä tuskin tulen pa´ljon näkemään ei vält. kiinnosta.
ensin olin kateellinen eikä kiinnostanut yhtään, sitten tajusin typeryyteni ja kyllä mä olen tosi innoissani siitä vauvasta ja onnellinen ja odotan et vauva syntyy et pääsen sitä ihastelemaan.
itsellä yksi lapsi, haaveena toinen.
ekaa tehtiin pari vuotta...
Välitän ystävistäni ja sukulaisistani ja onhan se heille todella ihanaa.
Ystävät ja läheiset sukulaiset ovatkin asia erikseen. Heidän raskautensa kiinnostavat, vaikka en enää lisää lapsia haluakaan. Olen aidosti kiinnostunut siitä miten ystävä raskausaikanaan voi ja jaksaa, koska hän tunsi liikkeet ym.
Ja muistan aina myös tokaa, kolmatta etc. lasta. HHirveän monet ei osoita esikoisen jälkeen mitään kiinnostusta perheen lapsiin, mikä tuntuu vanhemmista varmasti kurjalta. Itsestäni ainakin tuntuisi, kun jokainen lapsi on itselle ihan yhtä tärkeä.
Otsikossa kysytään " tutun raskaudesta" ja täällä hölötetään sukulaisista ja ystävistä.
jos kyseessä hyvä kaveri tai joku sukulainen, joka oikeasti merkitsee minulle jotain.
.