Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut lomautettiin ja synnytän kesäkuussa.

Vierailija
06.02.2017 |

Hei, onkohan kenelläkään vastaavasta kokemusta?

Mulla on laskettu aika kesäkuun puolivälissä ja mut lomautettiin nyt töistä. Ilmottaudunko työttömäksi työnhakijaksi joka tapauksessa (saadakseni ansiosidonnaisen), vaikka tosiaan on tiedossa että montaa kuukautta en työkykyinen ole? Onko tällaisessa tilanteessa "ammattisuojaa"?

Mietin että mitä ne ajattelevat kun maha pystyssä tulen haastatteluihin :D Ikävä tilanne, mutta tällasta elämä välillä on.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ilmoittaudut, mikäli haluat sitä ansiosidonnaista.

Vierailija
2/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäätkö tulottoma kolmisen kuukautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toki ilmottaudun mutta mietin juuri sitä että jotenkin tuntuu hassulta sitten mennä johonkin työhaastatteluihin, mutta kai ne ymmärtää katsoa että tätä ei ehkä nyt juuri palkata... Ap

Vierailija
4/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työvoimatoimisto edes todennäköisesti sinut nähtyään osoita sinulle työpaikkaa jota hakea, kun muutenkin olet "vain" lomautettu.

Vierailija
5/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis ihan pöljästi nyt muotoilin asiani... Ilmottaudun, jotta saan ansiosidonnaista, mutta laittavatko he tosiaan mulle sitten työtarjouksia vaikka tiedossa on, että äitiysloma alkaa jo toukokuussa? Kaiketi näin! 

Ap

Vierailija
6/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työvoimatoimisto edes todennäköisesti sinut nähtyään osoita sinulle työpaikkaa jota hakea, kun muutenkin olet "vain" lomautettu.

No aivan, tätä pohdinkin. Kiinnostavaa kuulla. 

Olen aika työkeskeinen ihminen joten hassulta tuntuu ajatus nyt olla työttömänä, mutta ei kai auta kuin aloittaa joku virkkausharrastus ja tyhjentää kaapit kirpparille jne. Kai sitä jotain tekemistä keksii! Täytyykin ottaa selvää minkälaista vapaaehtoistyötä voisin tehdä. Ap. 

Vierailija
7/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis ihan pöljästi nyt muotoilin asiani... Ilmottaudun, jotta saan ansiosidonnaista, mutta laittavatko he tosiaan mulle sitten työtarjouksia vaikka tiedossa on, että äitiysloma alkaa jo toukokuussa? Kaiketi näin! 

Ap

Nykytilanteessa lomautetut saavat olla kotona ihan rauhassa koska heillähän on

töitä tiedossa lomautuksen päätyttyä.

Vierailija
8/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ilmoittaudut. Ei lomautus ole sinun syysi. Ja sinulla on oikeus turvata oma toimeentulosi. Mutta periaatteessa olet "normaali" työnhakija äitiysloman alkuun saakka. Mutta luulenpa, että ei taida mitään haastattelukutsuja tulla.

Vierailija
9/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkäksi ajaksi sut lomautettiin? Jos ei kovin pitkäksi, kannattaako lähteä etsimään uutta työpaikkaa?

Vierailija
10/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jollekin sen työntekijän tarve voi olla 1-2kk. Johonkin tälläiseen sinähän olet ihan unelmatyöntekijä.

Vierailija
11/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautetut ei kyllä mitään työpaikkaehdotuksia saa, kun ihmisiä on sen verran paljon kokonaan työttöminä. En tiedä toimialaasi, mutta lomautukset voivat päättyä sovittua aikaisemminkin, jos yrityksen tilauskanta muuttuu.

Vierailija
12/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus täällä. Liiton lakimies oli mun esimieheen yhteydessä ja ei ollut laillinen ainakaan meillä lomautus, kun olin raskaana. 

Kannattaa olla luottamusmieheen ja liittoon yhteydessä heti!

Vierailija
13/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on lomautettu toistaiseksi. Varmaan äitiysloman jälkeen etsin uusia haasteita joka tapauksessa, mutta toki tämä muutaman kuukauden toimettomuus nyt hieman ahdistaa. Täytyy jotenkin ottaa tämä mahdollisuutena, että nyt sitten vielä voi tehdä paljon niitä asioita joihin ei normaalisti ole aikaa. Olkoon tämä sapattivapaani sitten :) Ap. 

Vierailija
14/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut puolitoista vuotta työttömänä ja ihan rauhassa olen saanut olla. Kukaan ei ole edes soittanut. TE-toimisto vaan siirtää aina yhteydenottoaan puoli vuotta eteenpäin.

Mutta jos sinun kohdallasi ollaan aktiivisempia, niin haet tietysti työtä ja heti hakemuksen ekassa kappaleessa korostat, miten haluat innokkaasti töihin, ja teet kaiken mitä pystyt vaikka supistuksia onkin jo aika paljon ja selkäkin on kipeä. Mutta viimeistään sitten vanhempainvapaan ja hoitovapaan jälkeen lupaat tehdä täysillä töitä. Hakemuksesi lentää roskakoriin ja voit olla rauhassa kotona.

Vierailija
15/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä sulle on sellainen luulo tullut että TE-toimisto tyrkyttäisi työttömille töitä? Ne odottaa että haet töitä, mutta se on hyvin epätodennäköistä että saisit niitä.

Vierailija
16/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jollekin sen työntekijän tarve voi olla 1-2kk. Johonkin tälläiseen sinähän olet ihan unelmatyöntekijä.

Ai viimeisillään raskaana oleva? Ei taatusti ole. Tuommoiseen hommaan on alasta riippuen opiskelijoita tms jonoksi asti. Ja jos homma venyisikin pidemmäksi, niin työnanatajn olisi helpompi jatkaa tutun ihmisen kanssa.

Vierailija
17/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että lomautukseni on laiton, enkä kuulu siis liittoon itse :) Meillä on tuotannollisista ja taloudellisista syistä lomautettu pienessä firmassa todella monta henkilöä eikä täällä raskaana olevat säästyneet. Käsittääkseni raskaana olo ei kuitenkaan kokonaan lomautuksilta ja irtisanomisilta suojaa! Ap. 

Vierailija
18/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus täällä. Liiton lakimies oli mun esimieheen yhteydessä ja ei ollut laillinen ainakaan meillä lomautus, kun olin raskaana. 

Jos työpaikalta on lomautettu raskaana oleva, niin työnantajalla on syytä olla valmiina hyvä selitys että miksi juuri tämä henkilö on lomautettu.

Vierailija
19/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikalta on lomautettu raskaana oleva, niin työnantajalla on syytä olla valmiina hyvä selitys että miksi juuri tämä henkilö on lomautettu.

Tiesikö työnantaja vielä raskaudesta?

Vierailija
20/28 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä lomautettiin siis yhtä henkilöä (esimies) lukuunottamatta koko tiimi eli en usko että on mitään syrjintäargumenttia olemassa. Ap. 

Ihanasti ja asiallisesti olette mulle vastailleet! :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä