Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lohtusyöminen stressiin ja ahdistukseen, mikä avuksi?

Vierailija
06.02.2017 |

Mulla on työrintamalla tuhat rautaa tulessa ja sen vuoksi valtava stressi ja ahdistus deadlineistä ja vastaavista.

Syön illat roskaruokaa ja herkkuja (osittain myös väsymyksenkin takia, oon niin väsynyt etten jaksa kokata)

Miten pääsen pois ahmimisesta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile cambodia garnosini-luontaistuotetta, polttaa rasvaa ja vähentää stressiä ja näläntunnetta. Tee iso kattilallinen keittoa ja syö vain sitä 4 päivää ym.

Vierailija
2/8 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity syömiseen ja älä tee muuta samaan aikaan, kun syöt :)

Pyri syömään säännöllisesti.

Yritä syödä monipuolisesti ja runsaasti tuoreita kasviksia. Lisäksi pähkinöitä, manteleita ja siemeniä.

Niissä on hyvälaatuista rasvaa, vitamiineja ja hivenaineita.

Näitä saa syötävään kuntoon aika vähälläkin vaivalla :)

Väsyneenä tuo roskaruoka on melkoinen ansa.

Ravintoköyhänä se vielä koukuttaa melkoisesti.

Muistathan juoda riittävästi vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvät keinot. Ensinnäkin kova närästys / refluksi tekee sen, että illalla ei vaan voi syödä mitään rasvaista tai tulee huono olo + menee yöunet. Kyllä sen muutaman toiston jälkeen muistaa aina jonkin aikaa, että ei todella kannata. Ja toinen kikka minulla on ärtynyt leukanivel, joka puolestaan tekee sen, että kaiken kovan syöminen (esim. karkit) saa leuan niin kipeäksi, että hyvä kun puhumaan pystyy. Pahimmillaan leviää niskaan ja päänsäryksi tuo vaiva.

Nää estää oikein mukavasti liiallista ja epäterveellistä syömistä. Suosittelen!

Vai suosittelenko sittenkään....

Vierailija
4/8 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kotiin monen päivän ruoat ja tee vaikka viikonloppuna iso annos ruokaa. Sitten viikolla lämmität vain sitä, mitä olet tehnyt. Eli et mene kauppaan ja osta sellaista, mitä tekee väsyneenä mieli. Tai sitten teet aina jonkun herkullisen salaatin. Esim. teet fetasalaatin, johon laitat vaikka lempioliivejasi, eri salattilajikkeita ym. mikä sinusta on hyvää, mutta valmistuu nopeasti eikä liian epäterveellistä. Sovit myös, mitkä on sallittuja herkkuja ja syöt aterian päälle vain niitä, jos tekee mieli herkkuja. Esim. viinirypäleitä, marjoja, rahkaa, proteinivanukasta, proteiinipatukka. Vaikka siis tulisi näistäkin herkuttelua, niin homma ei lähtisi silti käsistä.

Sinulle voi tulla lisäkiloja, mutta on eri asia, tuleeko sinulle pari kiloa vai 10 kiloa.

Sitten töissä myös yrität syödä säännöllisesti.

Vierailija
5/8 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä jääkaapissa aina hyvänmakuisia kasviksia, kuten paprikaa ja kurkkua, sen lisäksi kermaviiliä ja jotain siihen lisättävää. Kun ei jaksa kokkailla, voi paloitella kasvikset ja dipata niitä. Maistuu hyvälle ja on terveellistä.

Itse olen ottanut tuon tavaksi. Olen iltasyöppö. Aamulla ja päivällä syön normaalisti, mutta kotona iskee ruokahimo. Tuo dippikasvis auttaa.

Toinen vähän erikoisempi on kylmä maito. Sain tämän vinkin toiselta ahmimishäiriöiseltä. Kun tekee mieliä ahmia, juo hitaasti litra kylmää maitoa tai jotain korviketta, kuten mantelimaitoa. Olen havainnut että tuostakin on apua.

Vierailija
6/8 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin lohtujuomiseen, siis alkoholin tissutteluun. Joo painoa on lähtenyt, mutta ei tämäkään pidemmän päälle terveellistä ole. Tarttisi vaan saada vähemmän vaativa työ...

Vierailija
7/8 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkä tie oppia pois lohtusyömisestä. Mieti, miten voisit hallita stressiäsi. Pyri syömään riittävän usein. Syö ennen kuin tulee nälkä kunnolla, silloin riittää usein salaatti jollain proteiinilisukkeella tai kasviskeitto tms. Nälkäisenä sortuu roskaruokaan ja rasvaan ja suolaan ja sokeriin. Pidä aina välipalaa mukana - hedelmä, raejuusto, rahka, pähkinää tms. Nuku riittävästi. Ja lähde liikkumaan työpäivän jälkeen, vaikka vaan kävelylenkille, vaikka lähteminen on tosi vaikeaa. Lenkin jälkeen on paljon virkeämpi olo. Jos jää sohvalle makaamaan, olo vain pahenee ja tekee entistä enemmän mieli roskaruokaa.

Muutos ei onnistu täydellisesti yhdessä yössä. Valitse näistä yksi kerrallaan ja ala toteuttaa sitä.

Vierailija
8/8 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pitkä tie oppia pois lohtusyömisestä. Mieti, miten voisit hallita stressiäsi. Pyri syömään riittävän usein. Syö ennen kuin tulee nälkä kunnolla, silloin riittää usein salaatti jollain proteiinilisukkeella tai kasviskeitto tms. Nälkäisenä sortuu roskaruokaan ja rasvaan ja suolaan ja sokeriin. Pidä aina välipalaa mukana - hedelmä, raejuusto, rahka, pähkinää tms. Nuku riittävästi. Ja lähde liikkumaan työpäivän jälkeen, vaikka vaan kävelylenkille, vaikka lähteminen on tosi vaikeaa. Lenkin jälkeen on paljon virkeämpi olo. Jos jää sohvalle makaamaan, olo vain pahenee ja tekee entistä enemmän mieli roskaruokaa.

Muutos ei onnistu täydellisesti yhdessä yössä. Valitse näistä yksi kerrallaan ja ala toteuttaa sitä.

Tuo säännöllinen syöminen on todella tärkeä. Kärsin lievästä ahmimishäiriöstä. Olen käynyt ravitsemusterapiassa ja säännöllinen syöminen on avainasemassa. Pieniä aterioita 4 kertaa päivässä. Kevyt aamupala, lounas, illallinen ja pieni iltapala. Jos tuntuu niin voi syödä vielä pari pientä välipalaa, kuten hedelmän.

Toinen on tuo stressin helpotus. Ulkoileminen on todella tehokas tapa. Käsitöiden tekeminen voi myös helpottaa. Eläimet ovat myös iso apu stressissä. Kaverilla on koira, jota käyn silittelemässä.