Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö olla huollissaan.

17.03.2006 |

Mulla on parina kertana vihlonut alavatsaa, kun olen ollut kävelyllä. Kipu on loppunut kyllä heti, kun olen sitten kotona huilannut muutaman minuutin. Onko nämä nyt niitä liitoskipuja vai mitä? Supistuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena " yleisohjeena" (ja ihan ilman mitään hoitoalan koulutuksia, ihan vain kaksosten äitinä) sanoisin, että ota tuntemukset tosissaan. Kroppa käskee lepäilemään ja vaikka se tuntuu kuinka tylsältä, on se sen arvoista.

En tiedä yhtään, millä viikoilla menet ja mikä tilanne muuten on, mutta jos kuvitellaan, että kohdunsuu ei ole lähtenyt aukeamaan tmv., niin ei varmaan kannata hätäillä ja huolestua. Kipuiluja tulee varmaan jokaisessa raskaudessa ja mä käsitin ne ainakin kropan merkeiksi siitä, että tarvitsee lisää lepoa. Mulla tuollaisia kipuiluja tuli eniten rv 24-30 välissä ja sen ajan mun ulkoilu olikin korttelin ympäri pari kertaa viikossa. Tuli tuona aikana makoiltua aika paljon, mutta oli se sen arvoistakin. Rv 30 jälkeen olo helpottui ja pystyi taas myös liikkumaan (ei kovin reilusti, mutta huomattavasti enemmän kuin tuossa aiemmin). Muksut syntyivät vasta rv 39+2 ja tuo on varmaan aika pitkälti tuon tunnollisen huilailun ansiota.

Jos taas tilanne kohdunsuulla on ollut jotenkin hälyyttävä, niin kannattaa kuunnella kipuja aika tarkkaan ja miettiä itse, tarvitseeko käydä ä-polilla näyttäytymässä. Itsekseen kotona stressaaminen on aika turhaa (eikös stressikin voi aiheuttaa supisteluja?), joten jos arveluttaa, niin mielummin tekee sitten vaikka varmuuden vuoksi (toivottavasti turhan) käynnin asiantuntijoiden luokse.

Onnea odotukseen!:)

Dummy + touhutoopet (10 kk)

Vierailija
2/2 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen myös itse, että ei mitään hätää, koska levossa meni heti ohitse. Niin ja ylämäessä se kipu alkoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan