Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Helsingissä yläasteen viereisessä talossa ja teinit käyttää tätä pihaa oikotienä joka päivä

Vierailija
06.02.2017 |

Oikaisevat etupihalta takapihalle ja sen kautta puskien välistä koululle. Takapiha on siis taloyhtiön yksityisalue, jossa on näin talvellakin pyöriä yms. Tunnen itseni kukkahattutädiksi vaikka olen alle 30. :D Voiko tästä sanoa koululle tms?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sua häiritsee jos vaan ohi kulkevat?

Vierailija
2/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikaisevat etupihalta takapihalle ja sen kautta puskien välistä koululle. Takapiha on siis taloyhtiön yksityisalue, jossa on näin talvellakin pyöriä yms. Tunnen itseni kukkahattutädiksi vaikka olen alle 30. :D Voiko tästä sanoa koululle tms?

Asia haittaa syystä, että?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentakaa lukollinen portti.

Vierailija
4/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan laitat siihen verkkoaitaa, maksaa ehkä pari euroa.

Tai pilailupuodista sinne tänne tekokakkoja.

Tai rakentelet jotain miinoja, joista pöllyää jotain haisevaa pulveria kenkiin.

Vierailija
5/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä jo "Läpikulku kielletty" -kyltit?

Vierailija
6/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin yläasteella viereisten rivitalojen takapihalla röökillä, ne kun olivat sopivasti puskien takana piilossa. Ei siinä paljoa asukkaita mietitty. Jossain kohtaa asukkaat teki sitten koululle ilmoituksen ja pari opettajaa teki väijytyksen. Jälki-istuntoa ja ilmoitus kotiin. Ei enää käyty siellä röökillä.

Vierailija
7/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueen pitää olla aidattu tai merkitty selkeästi yksityisalueeksi kyltein jotta tuohon voidaan puuttua. Tosin jos oikein on aidattu niin ihmiset lopettaa oikaisemasta

Vierailija
8/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käytiin yläasteella viereisten rivitalojen takapihalla röökillä, ne kun olivat sopivasti puskien takana piilossa. Ei siinä paljoa asukkaita mietitty. Jossain kohtaa asukkaat teki sitten koululle ilmoituksen ja pari opettajaa teki väijytyksen. Jälki-istuntoa ja ilmoitus kotiin. Ei enää käyty siellä röökillä.

En ikinä kehtais käydä toisten takapihalla tupakoimassa ..

Vierailija
9/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön pihaa koululaiset käyttävät oikotienä. Osaa talomme asukkaista se tuntuu kovasti häiritsevän, samoin kuin pihalle satunnaisesti leikkimään tulevat lapset. Aina ovat vahtaamassa kulkijoita ja hätistelemässä pois. En oikein ymmärrä kaupunkioloissa tuollaista fanaattista oman pihan suojelua. Vaikka olen osakkaana tässä yhtiössä, en tunne omistavani noita piha-alueita. Aina kaupungissa asuneena jotenkin koen, että sitä "omaa" tilaa joutuu väkisinkin jakamaan. 

Vierailija
10/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin ilmoituksen koululle, että asukkaita häiritsee talon yksityisaluella tapahtuva jatkuva läpikulku.

Vierailija
11/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa oikein auta muu kuin pihan aitaaminen.

Itse katsein viime viikolla kun pari tuollaista yläastekollia oli oikaisemassa kerrostalon pihan poikki ja ohimennesään hypistelivät kaikken pihassa olleiden polkupuyörien lukot, olisivat vissiin tarvinneet kulkupeliä.

Vierailija
12/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katsein viime viikolla kun pari tuollaista yläastekollia oli oikaisemassa kerrostalon pihan poikki ja ohimennesään hypistelivät kaikken pihassa olleiden polkupuyörien lukot, olisivat vissiin tarvinneet kulkupeliä.

:/

Vierailija
13/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueen pitää olla aidattu tai merkitty selkeästi yksityisalueeksi kyltein jotta tuohon voidaan puuttua. Tosin jos oikein on aidattu niin ihmiset lopettaa oikaisemasta

Muistutan vain siitä että "yksityisalue" ei kiellä mitään, eikä kukaan voi keiltää "yksityisalueella" oleskelua tai kulkemista, koska jokamiehenoikeudet.

Sen sijaan PIHALLA kulkemisen voi kieltää asiattomilta henkilöiltä. Valvominen siinäkin on eritätin vaikeaa.

Eli jos kulkua aletaan estämään aidoilla, niin sen voi tehdä laillisesti vain piha-alueen osalta. Luultavasti taloyhtiössä jotku asukkaat vastustavat tätä jos eivät ole kokeneet häiriöksi tai haluavat itse kulkea samaa reittiä.

Vierailija
14/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiön pihaa koululaiset käyttävät oikotienä. Osaa talomme asukkaista se tuntuu kovasti häiritsevän, samoin kuin pihalle satunnaisesti leikkimään tulevat lapset. Aina ovat vahtaamassa kulkijoita ja hätistelemässä pois. En oikein ymmärrä kaupunkioloissa tuollaista fanaattista oman pihan suojelua. Vaikka olen osakkaana tässä yhtiössä, en tunne omistavani noita piha-alueita. Aina kaupungissa asuneena jotenkin koen, että sitä "omaa" tilaa joutuu väkisinkin jakamaan. 

Aikoinaan asumassani taloyhtiössä muutamalle asukkaalle tuntui olevan musta vaate se että talon lasten maahanmuuttajataustaiset kaverit kävivät leikkimässä pihassa.

Vierailija
15/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä aika suuri epäkohta että kevyenliikenteen väylät on usein suunnitelty todella huonosti. Muodostuu paikoja joissa tekee mieli oikaista pihojen poikki, koska järkevää helppoa reittiä ei ole olemassa. Asun itse kadun päässä ja tonttejen välissä ei ole mitään kulkureittejä puistoaluuelle joka on tonttien takana. Aina silloin tällöin joku ajattelee oikaista ja kadun päässä tajuaa että ainoa keino päästä kohteeseen on kulkea jonku pihan läpi. Meidän pihan kautta reitti on sen verran hankala että käyttävät naapurin pihaa.

Vierailija
16/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa mummot valittivat tuttavaperheelle siitä että lapset käviviät pihalla leikkimäsäs hiekkalaatikolla

kuulemma liikaa melua! siis mtä vittua, mummot ja turkulaiseton pahimpia terroristeja, Auerkin asuu turussa

Vierailija
17/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aidatessa kannattaa huolehtia että jostain jää kuitenkin järkevä kulkureitti, mutten voi olla että siihen aitaan ilmestyy reikä.

Vierailija
18/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ei aina ajattele kovin pitkälle ja siksi pelkäisin minäkin tihutöitä

Vierailija
19/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa ja kyllä minä ainakin riepottelisin korvista kadulle sellaiset jotka käyttävät pihaani oikotienä. Aivan sama asiahan se on taloyhtiössä, piha on taloyhtiön yksityisaluetta.

Vierailija
20/22 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten estä selkeät aidat mitään. Kiivetään yli tai rikotaan aita ja mennään läpi. Joka viikko saa korjata aitaa näiden järjen jättiläisten jäljiltä. Ja ihan aikuisetkin on asialla. Tietä pitkin kiertäen menisi hitaammallakin max minuutti pidempään :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan