Antaisitteko 1-vuotiaan
isän mukaan, joka on (omasta vapaasta tahdostaan) nähnyt lasta noin 15 kertaa koko lapsen olemassaolon aikana?
Isä olisi halunnut ottaa lapsen viime viikolla pariksi tunniksi, kun vanhempansa saapuivat ulkomailta. Kieltäydyin, koska lapsi on todella riippuvainen minusta ja isä ei ole noudattanut käräjäoikeuden määräämiä tapaamisia eikä saapunut paikalle omalla tapaamisajallaan. Nyt mietin kuitenkin olinko nihkeä ja vaikea? Miten te olisitte toimineet?
Kommentit (31)
Ei yksivuotias ole enää niin riippuvainen äidistä ettei pärjäisi paria tuntia hoitajan kanssa. Muuhun en ota kantaa. Miksi isä ei saapunut sovittuna jankojtana? Se on suurempi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
isän mukaan, joka on (omasta vapaasta tahdostaan) nähnyt lasta noin 15 kertaa koko lapsen olemassaolon aikana?
Isä olisi halunnut ottaa lapsen viime viikolla pariksi tunniksi, kun vanhempansa saapuivat ulkomailta. Kieltäydyin, koska lapsi on todella riippuvainen minusta ja isä ei ole noudattanut käräjäoikeuden määräämiä tapaamisia eikä saapunut paikalle omalla tapaamisajallaan. Nyt mietin kuitenkin olinko nihkeä ja vaikea? Miten te olisitte toimineet?
Toimit mielestäni oikein. Ei isä voi tulla silloin, kun huvittaa vaan se tapaamissopimus on tehty nimenomaan niin et isä tapaa lasta sillä ajalla. Jos hän ei muutenkaan ole noudattanut sopimusta niin ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksivuotias ole enää niin riippuvainen äidistä ettei pärjäisi paria tuntia hoitajan kanssa. Muuhun en ota kantaa. Miksi isä ei saapunut sovittuna jankojtana? Se on suurempi ongelma.
Ajankohtana siis.
Niinno. Eihän lapsen pidä olla mikään näyttelyesine, jota käydään esittelemässä isovanhemmille kerran vuodessa, ja that's it, lapsen tarpeet evvk.
Mutta toisaalta. Jos toivot, että isä olisi enemmän läsnä lapsen elämässä, niin milläpä muulla sitä suhdetta edistää kuin kannustamalla tapaamisia. Se, ettei hän saa näyttää vanhemmilleen heidän lapsenlastaan tuskin edesauttaa lämpimän isäsuhteen syntyä.
Joten joo, vähän vaikutit nyt kostonhimoiselta.
Etkö olisi voinut itse lähteä mukaan? Tai olisitte voineet sopia, että olet sen aikaa kännykän päässä, jos lapsi alkaa kovasti itseskellä - olisit voinut tulla hakemaan lasta?
Jotakin sovittelua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on se vaihe menossa, että äiti ei pääse edes vessaan ilman lasta. :D Alkaa ihan jumalaton huuto, kun poistun näkökentästä. En osaa sanoa miksi ei ole tullut sovittuina tapaamisaikoina, nytkin tapaamisissa olis lähdes kahden kuukauden tauko. Isä toi kyllä 22.12 pari kirjaa lahjaksi, mutta siinäpä kaikki yhteydenpito kahden kuun ajalta.hän on vedonnut olevansa sairas, milloin on keuhkoputkentulehdus ja milloin influenssa. Itse en usko, että hän on ollut koko kahta kuukautta sairaana. Epäilen, että taustalla on jotain muuta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niinno. Eihän lapsen pidä olla mikään näyttelyesine, jota käydään esittelemässä isovanhemmille kerran vuodessa, ja that's it, lapsen tarpeet evvk.
Mutta toisaalta. Jos toivot, että isä olisi enemmän läsnä lapsen elämässä, niin milläpä muulla sitä suhdetta edistää kuin kannustamalla tapaamisia. Se, ettei hän saa näyttää vanhemmilleen heidän lapsenlastaan tuskin edesauttaa lämpimän isäsuhteen syntyä.
Etkö olisi voinut itse lähteä mukaan? Tai olisitte voineet sopia, että olet sen aikaa kännykän päässä, jos lapsi alkaa kovasti itseskellä - olisit voinut tulla hakemaan lasta?
Jotakin sovittelua.
Jos isä on kiinnostunut lapsestaan vain silloin, kun voi esitellä tätä kuin lemmikkieläintä, niin ei lapsen mukaanantaminen kannusta tapaamisiin. Se on isälle osoitus, että hän voi toimia miten tahtoo, nainen joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotakin sovittelua.
No meillä on mennyt miehen vanhempien kanssa välit, kun ex anoppi alkoi uhkailemaan erottuamme eli valitettavasti se ei olisi ollut mahdollista.
Mietin itsekin, että toimin vähän huonosti, mutta sapettaa se vastuun sysääminen kokonaan minulle ja sitten ku vanhemmat tulee ni ollaankin niin isällisiä että!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakin sovittelua.Jos isä on kiinnostunut lapsestaan vain silloin, kun voi esitellä tätä kuin lemmikkieläintä, niin ei lapsen mukaanantaminen kannusta tapaamisiin. Se on isälle osoitus, että hän voi toimia miten tahtoo, nainen joustaa.
Joo tältä kantilta teinkin päätöksen. Isä on saanut tahtonsa useasti läpi, olen ollut tpdella ymmärtäväinen ja joustava, mutta usein se sitten tarkoittaa et hän vie ja minä vikisen.
Ap
Teit oikein. Jos lapsella on sellainen vaihe menossa että ero äidistä ahdistaa, en minäkään nyt varsinkaan minkään ihan vieraaksi jääneen isän matkaan tuosta noin vain antaisi jotain vielä tuntemattomampia isovanhempia tapaamaan. Kun pahin eroahdistus helpottaa niin sitten toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Teit oikein. Jos lapsella on sellainen vaihe menossa että ero äidistä ahdistaa, en minäkään nyt varsinkaan minkään ihan vieraaksi jääneen isän matkaan tuosta noin vain antaisi jotain vielä tuntemattomampia isovanhempia tapaamaan. Kun pahin eroahdistus helpottaa niin sitten toinen juttu.
Joo ja mä kyllä odotan sitoutunista niihin tapaamisiin isän puolelta ennen kuin lapsi lähtee mihinkään. Isä haluaisi ottaa hänet ensi kesänä (lapsi 1,5v) mukaansa lomalle Viroon pariksi viikoksi isovanhempia tapaamaan. En todella voi sellaiseen suostua, kun ämä nyt on mitä on.
Ap
Oikein teit. Toivottavasti jaksat seuraavat about 17- vuotta tehdä vastaavia. Onnea isä valinnasta!
Vierailija kirjoitti:
Oikein teit. Toivottavasti jaksat seuraavat about 17- vuotta tehdä vastaavia. Onnea isä valinnasta!
Koko tämän ajan jo maassa makaavan lapsen yli ajetaan joka mutkassa aina uudelleen ja uudelleen. Surullista. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja mä kyllä odotan sitoutunista niihin tapaamisiin isän puolelta ennen kuin lapsi lähtee mihinkään. Isä haluaisi ottaa hänet ensi kesänä (lapsi 1,5v) mukaansa lomalle Viroon pariksi viikoksi isovanhempia tapaamaan. En todella voi sellaiseen suostua, kun ämä nyt on mitä on.
Ap
Mitä kesistä ja lomista on sovittu tapaamissopimuksessa?
Hän voit kertoa sille isälle ja vanhemmille, että lapsella tuo äiti-vaihe? Toki eivät usko, ethän sinäkään usko miehesi sairastelua.
Onpa tuo ikävää. Ei kai siinä muut niin kärsi jatkossa...kuin lapsi? Eikä hänkään, jos osaat puhua suht nätisti ja asiallisesti noista poissaolevista.
Jos olisin isoäiti, niin kyllä itkettäisi.
Ikävää teidän kaikkien kannalta.
Se, että teitkö oikein?
On monta tapaa tehdä oikein.
Tuo oli varmasti yksi niistä.
Eri näkökulmista katsottuna...
Vierailija kirjoitti:
Joo kiitoksia vaan! Kyllä sitä on itsekin tullut mietittyä, että hienosti valitsin. On tullut itkettyä ja naurettua, mutta elämä on. Olen hurjan kiitollinen, kun katson lastani ja näen hänen ilonsa, vaikka isänsä on mitä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niistä ei ole sovittuna vielä mitään. Isä tapaa lasta sopimuksen mukaan luonani nyt kevääseen asti, koska isä ollut marraskuuhun asti poissa kuvioista. En edes tiedä minkälaiset kesäajan tapaamiset olisivat järkeviä, vaikka isä tekisikin korjausliikkeen. Osaako kukaan sanoa, että voiko lapsi matkustaa Viroon esimerkiksi kahdeksi viikoksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kiitoksia vaan! Kyllä sitä on itsekin tullut mietittyä, että hienosti valitsin. On tullut itkettyä ja naurettua, mutta elämä on. Olen hurjan kiitollinen, kun katson lastani ja näen hänen ilonsa, vaikka isänsä on mitä on.
Ap
Elämä on tulee olemaan motto lapsellesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niistä ei ole sovittuna vielä mitään. Isä tapaa lasta sopimuksen mukaan luonani nyt kevääseen asti, koska isä ollut marraskuuhun asti poissa kuvioista. En edes tiedä minkälaiset kesäajan tapaamiset olisivat järkeviä, vaikka isä tekisikin korjausliikkeen. Osaako kukaan sanoa, että voiko lapsi matkustaa Viroon esimerkiksi kahdeksi viikoksi?
Ap
Vaikka kuuhun, jos lapsen toinen vanhempi sinne haluaa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Elämä on tulee olemaan motto lapsellesikin.
No jos meinaat tätä isäkuviota, niin toivon ja rukoilen et isä tajuaa jättäytyä pois lapsen elämästä mikäli ei aio siinä aktiivisesti olla mukana. Parempi, että lapsi ei edes tunne isäänsä, jos tälläinen hmjatkuu. Puhutaan paljon lapsen oikeudesta isäänsä, mutta itsestäni tuntuu siltä, että kyse on ainoastaan isän oikeudesta tehdä mitä huvittaa. Toki on olemassa ihaniakin isejä, mutta tää lapsen ja isän suhteen suitsutus ollaan viety Suomessa liian pitkälle.
Ap
Jos isä ei ole paikalla sovittuna aikana, ei hän saa lasta mukaansa silloin, kun hänelle sopii. Olen vedonnut oikeuden päätökseen ja siihen, että isä ei sitä noudata silloin, kun hänellä on tapaamisoikeus, joten minä en jousta lainkaan, koska lapsella ei ole tapaamisvelvollisuutta.