Olen pilannut hampaani ja terveyteni sokeri riippuvuudellani :(
Ja nyt kun koukusta on pyristelty irti niin harmittaa todella paljon. Olen kyllä pieni kokoinen, ettei sitä päältäpäin uskoisi.
Hampaat täynnä reikiä, perse täynnä selluliittia ja verensokeri jatkuvasti hieman koholla.
Syyllinenhän löytyy peilistä mutta voihan vietävä, kun sitä on tullut oltua tyhmä. Idiootti suorastaan. :(
Nyyh.
Kommentit (6)
Sama täällä. Ja mikä pahinta, en edes ole päässyt riippuvuudesta eroon. Sen verran olen, etten syö enää karkkeja, suklaata tai limsoja ja syön pienempiä määriä kuin ennen. En myöskään syö enää leipää, kuten ennen, johon mulla oli ennen hirveä himo.
Minulla kasvisruokavalio näkyy kuulemma hampaista 😔
Altistan hampaani liian usein happohyökkäyksellekin.
Ainahan voi tehdä sen korjausliikkeen ja pyrkiä
kohti muutoksia.
Menneellä ei voi mitään, mutta nykyhetkestä alkaen voi tehdä uudistuksia :)
Ihan sama täällä, ja tiukasti koukussa edelleen. Lihon vaan koko ajan (normaalin painoindeksin ylärajalla jo mennään) enkä pysty lopettamaan vaikka tiedän että pitäisi. Hampaatki kohta varmaan tippuu suusta itsestään kun en hammaslääkäriin uskalla mennä. Perhana sentään. :( Joka viikko meinaan aloittaa sokerilakon ja kuntoilun, mutta niin sitä vaan jo maanantai-iltana vedetään suklaata naamaan. Stressaava elämäntilanne ja seksin puute pahentavat typerää makean ahmimista entisestään, eikä loppua näy..
Streptococcus mutanssin saat suusta pois harjaamalla hyvin, käyttämällä hammaslankaa ja lopuksi purskuttelemalla kookosrasvaa suussasi. Kyseinen bakteeri ei elä rasvassa.
Sokerikoukusta pääsee eroon, mutta vaatii muutaman kuukauden päättäväisyyttä. Päättävisyys palkitaan.
Sama homma.