4 kk vauvan pukeminen vaunulenkeille?
Miten puette 4-5 kk vanhat vauvanne vaunuihin näin kevättalvella? Esimerkiksi tänään täällä meillä etelä-suomessa on melko lämmintä, aurinko paistaa ja on nollassa.
Entä mitä laitatte vaunulenkeillä päälle kun on vähän plus asteita, + 5 tms.?
Olen ihan pihalla tästä pukeutumisesta, kun talven ajan olen pukenut vauvan aina vain tosi lämpimästi. Vauvani on kova hikoilemaan, joten en haluaisi laittaa liikaa päälle...
Pitäiskö ostaa kevääksi joku haalari toppahaalarin tilalle? Onko suosituksia? Vai paksumpi takki?
Kommentit (5)
Meillä 2,5kk ikäinen nukkui juuri lasitetulla parvekkeella pelkissä sisätrikoovaatteissa + äitiyspakkauksen ohuemmassa kevyessä haalarissa! Parvekkeella lämpötila +17 !
Body ja potkarit, huppumyssy ja lakki, tumput ja villasukat, ä.pakkauksen toppapukuun ja se ä.pakkauksen makuupussiin, näin on menty alle -10 asteen, tänään jätin villasukat ja lapaset pois ja kaverilla oli ihan sopivasti päällä (ulkona nollassa). Nukutan kyllä vaunukopassa ja päällä vielä sadesuoja joka pitää tuulen poissa.
Just mietin tuota kevään tuloa ja pukeutumisen muuttumista. Meillä myös 4,5 kuinen poika. Tähän asti oon pukenu sisävaatteiden päälle kypärämyssyn, toppalakin, -tumput ja -töppöset, toppapuvun ja poika kantokassiin. Meillä siis päikkärit nukutaan yleensä pelkässä kantokassissa lasitetun parvekkeen pöydällä. Nyt oon miettiny, mistä alkaisin vähentään, ehkä toppapuvun vois vaihtaa kevyttoppikseen ja tumput/töppöset vaikka villatumppuihin ja -sukkiin ja toppahatunkin vois keventää pipoon. Sit välikaudella vois käyttää vaik pientä flleesepeittoa päällä, jos alkaa tuntuu liian kevyeltä.
Meijän poika on niin lämminverinen että paljoa ei tarvii vaunuihin laittaa vaatteita. Tänään oli parvekkeella jossa lasit auki 5 astetta lämmintä,
päälle puin bodyn, potkarin, gollege puvun, tumput ja töppöset, aluslakki ja ohut kevät lakki, ohut kevätpuku ja makuupussiin pojan vielä sujautin., poika oli ihan hikinen herätessään ja sit vähensin gollegen välistä pois toisille unille ja sama juttu..mut kun ei vielä toisaalta uskalla liian vähillekään vaatteille vaihtaa..on kyllä vähän hankala suunnitella vaatetusta kun on niin lämminverinen poika..
Itse tässä olen myös miettinyt tuota ulos pukemista. Minulla siis 3kk:n ikäinen.. ja tänäänkin oli ulkona nukkumassa 2 tuntia ja muutama miinusaste ulkona. Laitoin sisävaateiden päälle villavaatteet ja toppapuvun ja vielä makuupussin sisälle typykkä vaunuihin nukkumaan. Tuntuu, että kun paikallaan vain siellä makoilee, niin täytyy vielä pukea " kunnolla" . Mitenkään hikinen ei ollut eikä myöskään kylmän oloinen, joten ehkäpä oli sopivasti vaatteita..