Ennustakaa mitä on tulevaisuuden trendejä?
Lähivuosien trendejä;
- nytökaura ja härkis
- fitness- harrastajat
- reality tv- ohjelmat
- iso takapuoli naisilla ja tytöillä
- yksityisyydestä luopuminen esim. instagram- kuvat, facebook ja blogit, joissa kerrotaan yksityisiä asioita
Mitä siis arvelette, että tulee seuraavaksi muotiin?
Kommentit (69)
Naiset hankkivat lapsen ilman miestä joko hedelmöityshoidolla tai salaa mieheltä --> Uskon, että tulee kasvamaan räjähdysmäisesti, kun tämä tulee sosiaalisesti hyväksytymmäksi
Luonnonmukaisuus ja vähemmän on enemmän -ajattelu. Harrastuksena jooga, meditaatio ja luonnossa vaeltaminen. Toisaalta älylaitteiden nopea kehitys: älyvaatteet ja -kellot tulevat suositummaksi, omaa kehoa tarkkaillaan älylaitteiden avulla. Kansallisvaltioiden rajat hämärtyvät, maailmasta tulee yhä globaalimpi ja fyysinen etäisyys menettää merkityksensä. (Toisaalta vastareaktiona edelleen pienten piirien kansallismielisyyden nousu.)
Mitähän tapahtuu hiusten pidennyksille, ripsien pidennyksille ja rakennekynsille?
Kuten jo osa näistä on jo sanottukin:
- osa-aikatöiden lisääntyminen entisestään
- tuloerojen kasvaminen roimasti - on todella rikkaita ja todella todella köyhiä, joilla ei pian ole varaa edes kunnolla terveydenhuoltoon tarvittaessa
- yksinkertaisen elämän tavoittelu, päästään irti tästä järkyttävästä materiakierrosta, ihmisillä tulee olemaan paljon vähemmän materiaa, asunnot ovat entistä pienempiä/kommuuneja joiden sisustus on todella pelkistetty
- jo jonkin verran nytkin jo on terveydenhuollossa hyödynnetty teknologiaa, mutta se lisääntyy roimasti : skypeyhteydet lääkäreille on jo, terapeutit ohjaavat videon kautta isoja määriä ihmisiä eri paikkakunnilla, asiointi puhelimella/tabletilla entistä isommasaa roolissa...
Uskon myös että jatkuva työttömyyden kasvu ja taloudellinen epävarmuus vain lisää mielenterveysongelmia ja rikollisuutta entisestään. Onpa positiivisia ajatuksia mutta tavallaan ne jo hieman huolestuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Paluu yksinkertaiseen elämään (voluntary simplicity)
Kierrätys, kulutuksen minimointi, osa-aikatyö, vapaa-ajan arvostus
Fitnessin jälkeen henkinen treeni: jooga, mindfulness
Eikös nää jo ole nykypäivän trendejä olleet pitkään?
Henkilökohtaisella tasolla uskon, että varattomuus ja yksinkertainen elämä nähdään trendeinä, jos muuhun ei ole varaa. Luulen että suurimmalle osalle nämä eivät ole valintoja.
Itse uskon siihen, että työelämä kovenee. Eri asia tietysti on se, millä tavalla haluaa elää. Minä uskon että jatkuva pienituloisuus rassaa monia ja tulevaisuudessa vieläkin enemmän, kun terveydenhuoltosysteemimme romuttuu.
Ennustan että sairausvakuutusten tarjoajilla menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tapahtuu hiusten pidennyksille, ripsien pidennyksille ja rakennekynsille?
Veikkaan että niille tulee edelleen löytymään omat faninsa, mutta että ne etääntyvät valtavirrasta.
Mitä tapahtuu ammateille, mitä uusia ammatteja tulee ja mitä ammatteja jää pois?
Veikkaan, että jää pois;
- kaupan kassat, tulee itsepalvelukassoja
Mä taas luulen että tuo Fitness- ilmiö alkaa pikkuhiljaa jo poistumaan lähivuosina, sehän on nyt in ja ollut jo pitkän aikaa in, ei enää niin pinnalla mitä aiemmin. Nykyään ihmiset ovat alkaneet arvostaa tavallista elämää, tavallista terveellistä elämää ja ulkoilmaliikuntaa.
Mä ennustan näin:
- sektio nousee tavalliseksi ja vapaasti valittavaksi synnytysmuodoksi alatiesynnytyksen rinnalle
- valtaosa tupakoitsijoista siirtyy sähkötupakkaan joka tekee kokoajan Suomeenkin nousua, muissa maissa on jo suosittu (tämä ehdottoman hyvä asia!!)
- sähköautoilu
- vegaanius todennäköisesti jatkaa nousukauttaan, hyvä asia vaikken itse ainakaan vielä ole täysin vegaani
-
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset opettelevat vanhoja taitoja, kuten ansastamista, yrttilääkintää, kehräämistä...
Anastamis- ja ryöstöalan perustutkinto Lappajärven ammattiopistossa 120 ov.
Rötöstelyn ja näpistelyn erikoisammattitutkinto monimuoto koulutuksena.
Haku alkaa kevään yhteishaussa 2023!
kohta ei ihmisten tarvitse tehdä enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen vinkkelistä näin:
-omaisuutta ostetaan yhdessä muiden kanssa
-kriittisyys perinteistä kuluttajamarkkinointia kohtaan
-mainonnan keinot muuttuvat, pyritään muokkaamaan ihmisten mielipiteitä aivan muita kanavia pitkin oman tuotteen/pelvelun eduksi
-viihteen ja markkinoinnin ero hämärtyy
-paluu luokkayhteiskuntaan Suomessa, alueiden eriarvoistuminen ja mm. julkisen perusterveydenhuollon romuttuminen
-vaikka vähälläkin rahalla pärjää, entistä isommalle joukolle elämä on perusasioiden osaltakin jatkuvaa kamppailua
-koulujen tasoerojen ja alueiden eriarvoistumisen vuoksi osalla ihmisistä puutteellinen yleissivistys, joka periytyy sukupolvelta toiselle
-eri ihmisryhmät seuraavat mediassa (sis. internet) aivan erilaisia asioita ja eri ihmisryhmien käsitys ympäröivästä maailmasta poikkeaa voimakkaasti toisistaan
Nämähän ovat nykyhetken ilmiöitä.
Ei nuo luokkayhteiskunta, perusterveydenhuollon romuttuminen ja valtaväestön köyhtyminen nykyään ole vielä mitenkään toteutuneet. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että ne ovat varmasti tulossa. Valtiolla ei ole kauaa varaa pitää hyvinvointiyhteiskuntaa pystyssä, jossain laskettiin että 7 vuotta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen vinkkelistä näin:
-omaisuutta ostetaan yhdessä muiden kanssa
-kriittisyys perinteistä kuluttajamarkkinointia kohtaan
-mainonnan keinot muuttuvat, pyritään muokkaamaan ihmisten mielipiteitä aivan muita kanavia pitkin oman tuotteen/pelvelun eduksi
-viihteen ja markkinoinnin ero hämärtyy
-paluu luokkayhteiskuntaan Suomessa, alueiden eriarvoistuminen ja mm. julkisen perusterveydenhuollon romuttuminen
-vaikka vähälläkin rahalla pärjää, entistä isommalle joukolle elämä on perusasioiden osaltakin jatkuvaa kamppailua
-koulujen tasoerojen ja alueiden eriarvoistumisen vuoksi osalla ihmisistä puutteellinen yleissivistys, joka periytyy sukupolvelta toiselle
-eri ihmisryhmät seuraavat mediassa (sis. internet) aivan erilaisia asioita ja eri ihmisryhmien käsitys ympäröivästä maailmasta poikkeaa voimakkaasti toisistaan
Nämähän ovat nykyhetken ilmiöitä.
Ei nuo luokkayhteiskunta, perusterveydenhuollon romuttuminen ja valtaväestön köyhtyminen nykyään ole vielä mitenkään toteutuneet. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että ne ovat varmasti tulossa. Valtiolla ei ole kauaa varaa pitää hyvinvointiyhteiskuntaa pystyssä, jossain laskettiin että 7 vuotta enää.
Every man for himself. ;)
Teinitytöt ja nuoret naiset käy operoimassa pimpeistä kauniimman ja ottaa klitorislävistyksiä. Siihen tässä ollaan kohta menossa kun tätäkin palstaa lukee. Lisäksi plastiikkakirurgia tulee kasvamaan.
Kiinalaisista verkkokaupoista tilaaminen räjähtää valtavirran trendiksi ja syrjäyttää kotimaisia kauppapaikkoja. Ihan lähiaikoina ja nopealla aikataululla
Vierailija kirjoitti:
Megakokoiset silikonirinnat (kuppikoko M+) ja peräreiän valkaisu
Tarkoitit varmaan miehillä.
Kosmeettinen itsensä leikkely ja injektioiminen menee ohi, luonnollisuus on pop.
Työpaikkoja alkaa tulla suomeen takaisin koska esim Arabian kurssi laskee ulkoistusten mutta ei halpuutusten vuoksi. Tämä USA:sta lähtöisin nouseva protektionismi muuttaa maailman taloutta niin että arvostetuimmat suurimmat brändit alkavat kotiuttaa valmistusta.
Kauneusihanteen veikkaan muuttuvan taas enemmän kohti laihaa lihaksikkaan sijasta. Varmaan pepunkasvatustrendit näkyy vielä pitkään, mutta veikkaan, että fitnessbuumi laantuu kahden vuoden sisällä kokonaan ja on taas coolimpaa skipata aterioita.
Simultaanitulkkauskone, pieni laite, joka kääntää luotettavasti keskustelut yhdestä kielestä toiseen.
Itse ajattelen, että
lähiaikoina = lähitulevaisuudessa
viime aikoina = lähimenneisyydessä
Paluu yksinkertaiseen elämään (voluntary simplicity)
Kierrätys, kulutuksen minimointi, osa-aikatyö, vapaa-ajan arvostus
Fitnessin jälkeen henkinen treeni: jooga, mindfulness