Tinja 33v asuu sähköttömässä mökissä Inarissa. Ja omistaa 85 koiraa.
Toisaalta kiehtovaa tuollainen elämä.
Kysymyksiä juttu kyllä herätti:
Hoitaako yksin kaikki 85 koiraa. Jos on monta päivää erämaassa asiakkaiden kanssa, kuka hoitaa loput koirat?
Koirien ruoka maksaa 8000€ parissa kuukaudessa. Tuskin tollasilla eräopastöillä noin paljon tienaa. Toki ei varmaan kauheasti muita kuluja ole kuin koirat.
Ei antanut bisneksestä oikein kivaa kuvaa yrittäjä joka kertoo ettei pidä ihmisistä.
Mitä tarkoittaa että poikaystävä on hyvin itsenäinen :D
Erikoista elämää ja varmaan omalla tavallaan hyvin antoisaa. Aika erakkoluonne kyllä pitää olla. Onkohan noita koiria vähän liikaa?
Kommentit (598)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hmm..miksihän tämä nostaa näin voimakkita tunteita
No kato kun nuori kaunis nainen menestyy luonnossa on näillä apinoille käsittämätön konsepti. Siihen päälle vielä se kun uskalsi arvostella muiden tylsää ja mitätöntä elämää on kestämätöntä.
Tää Tinja on feikki kuulin sisäpiiristä ja kova tyyppi. Ei välitä kuin omista eläimistään. Eikä ollenkaan mikään luomukaan . Näyttelee . Oikeasti se blondaa ja värjää esim tukkaansa :)!
Sä kirjoitit siihen toiseen ketjuun jo melkoisia herjoja, joten kannattaa hiukan himmata linjaa ellet halua olla kohta jossain poliisijutussa mukana.
Jos sulla on jotain kaunoja tai keskeneräisiä juttuja, niin selvitä ne IRL äläkä netin keskusteluissa.
Haha. Ylen uutinen antaa ymmärtää että likka on kova. Samoin poromiehet . Että on feikki sekö sanonta vie käräjille :)? Ja ettei blondaa lettiään? Katso itse : tuovärinen tukka luonnostaan vai? Neljäs kuva .
http://www.animalloversnews.com/inspiring/huskies-wilderness/Joo enkä ole ikinä ennen koko likasta kuullut tai mitään kaunoja kanssaan . Vituttaa ankarasti se ettei tuota porojen raatelua selvitetty sillä rikoshan tuommonen on kenen koirat siinä oli. Yle itse ilmoitti ketä epäiltiin.
Mistähän vitusta meinaat tästä minut nyt poliisille saada sillä kaikki mistä puhun on totta.
Joko tällä on idoliri ki kuten Linkolalla joka on niin julma että aikoin prostituoida naisia että kaltaisensa saavat lihaa ja nuorta.
Linkola joka jopa kalastaa vaikka puolet Suomen kansasta on sotien jälkeen ajellut hevosella kalalle ja ilman jumbojettimatkoja maailmalle kuten Linkola ja ilman mediaa:)! Nämä narsistit tekevät tästä luomuelämästään sankaruutta koska ovat herrainvöjyissä maailmalla . Vaikka kansa on repinut selkänahastaan elannon aina samoin:)! Tämä tässä suututtaa . Miksi nämä nostavat itsensä näin, erikoisasemaan? Häly!
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän tuo näyttää pärjäävän.
Mikä sua tossa ärsyttää? Se ettei toi daami ole samanlainen kuin sinä ap?
Ja jos oikeasti asuu noin korvessa tollasen koiramäärän kanssa, niin eikö se ole kirjoittamattakin selvää, ettei kyseinen ihminen sosiaalisista kiemuroista välitä.
Itse valitsisin just tollasen oppaan erämaille, ei ole kiinnostunut muitten asioista, ei varmasti höpise turhanpäiväisyyksiä. Jos joskus tuollaiselle retkelle lähden, niin menen sinne irtiottamaan arjesta, enkä silloin jaksa lätistä kenenkään kanssa turhanpäiväsyyksiä, vaan ihailisin erämaata.
Minä ainakin nostan tuolle naiselle hattua, hän elää ihan just sillä tavalla kuin itse haluaa. Kuinka moni elämässään siihen pystyy? En ainakaan minä, asun kaupungissa (vantaalla). Onneksi sentään on omakotitalo isolla tontilla, mutta silti.. ehkä sitten eläkkeellä pääsen tästä stressaavasta oravanpyörästä, ja muutan jonnekkin itä-suomeen järven rannalle ihan itekseni.
En ole se kenelle vastasit, mutta kaikin mokomin:jokainen valitkoon tässä maassa sellaisen elämäntyylin joka parhaiten hänelle itselleen sopii (...ja johon hänellä on varaa),mutta jonkun matkailualan yrittäjän pr-jutun hehkuttaminen täällä, muka jonain esikuvallisena 'esimerkkinä siitä miten pitää elää', menee jo vähän yli minustakin.
Jos joku työtön taas lähtisi sinne Lappiin elämään teltassa vaikka kullankaivajana ,niin ketä se muka kiinnostaisi. (...varsinkaan jos hän sitä kultaa ei sanottavammin sieltä löytäisi)
Vierailija kirjoitti:
Mikäs vitun LAPIN KAUNOTAR tämä on? Etelän blondi- tuliainen toisten porojen elinkeinoalueella. Ei ihmet että Saamelaisia suututtaa sillä nainen on MUUALTA kaikenkukkuraksi eikä edusta Lappia .
Ymmärrän täydellisesti että saamelaisia suututtaa, heitä edustamaan ollaan laitettu tukkaansa värjäävä etelän näsäneiti!
Is teki mainoksen Tinjasta. Se oikea Lappi ja elämä ei sitten kiinnostakaan. Vaan tuommonen pikku puuhamaa pehmoleluraatelijakoironeen? Ja saamalaisia e pitäisi suututtaa vai? Minuakin suututtaa vaikka en ole saamelainen.
Olisi tuokin varmaan miellyttävämpää elämää kuin elämä helsinkiläisen vihervassarin kanssa.
Youtubessa on video, sen ns. poikaystävän kuvaama, jossa nää hurtat juoksee vapaana metsässä. Kai jänkhälläkin on koirien kiinnipitoaika, vai täh!?
Se on eri asia olla kesällä sähklttömässä.mökissä huvikseen, kuin asua siellä ympäri vuoden. Lapissa on kaamoskin vielä.
Mutta joku tässä kertoi tuon oleskelevan pitkät ajat välillä muualla. Mutta kuka silloin hoitaa koirat?
Se on kamalaa, jos hän rikastuttaa susikantaa koirasusilla. Niitähän in vastoin yritetään siivota pois susikannasta tappamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on pitänyt olla talon verran perittyä pääomaa alla ainakin ja sitten on vielä hevosiakin useita päälle. Eli Rikkaan pentu.
Ja esittää kuin " vähällä" tulee juttuun vaikka on 100 eläintä oma tila , jotain Norjan reissuja , media ramppaa kuin Eduskunnassa. On Yliopisto-opinnot ja Itävaltalais suomalainen poikaystävä.
Mitä me tiedämme poikaystävästä joka keikkuu tuossa noin Venäjän rajalla ?
Se että äijä häipyy omilleen pitkiksi ajoiksi.
En tajua miten tämä pentu on vaan hilannut itsensä saamelaisalueelle ja alkanut elää omilla ehdoillaan. Itsekäs ja ajattelematon. Ei halua kasvaa aikuiseksi.
Tekee median pyörittelyllään rahaa saamaleisten alueella ja retostaa elämäntyylillään sankarina vaikka siellä ollaan eletty aina juuri noin eikä kukaan sitä siellä korosta.
Yksi lause paljasti narsistin: " minä olin varmaan se josta eniten valjakkoajelukisassa puhuttiin" ja kehuu koiriaan miten ne juoksivat paremmin kuin muitten. Poikaystävä sanoo että hyvin " vahva luonne" - voi olla vittumainenkin ihminen. Kaikki on onnellista kun vaan menee juuri kuin hän määrää?
Hän ei päiväkausia voi kairassa olla turistien kanssa jos koirat ovat kotona . Pakko olla koirilla hoitaja.
Tässä on niitä " poromiesten vääriä syytöksiä" " Joista Tinja kertoi IS jutussa. Näyttäisi että ei näitä poroja pyhähenki ole raadellut : minusta poromiehiä vituttaa ihan oikeata syystä.
http://yle.fi/uutiset/osasto/sapmi/angelissa_epaillaan_koirien_tappanee…
Ei tolla Aslakillakaan ihan puhtoiset jauhot ole pussissa. Koirat hävisi mystisesti pihasta ja läytyi muutaman päivän päästä Aslakin hoteista juuri sopivasti kun poroja oli raadeltu. Jos kerran Aslakilla olisi ollut selvää näyttöä, niin kai hän olisi mimmin rosikseen haastanut. Jotenkin vaikea kuvitella, että ruokinnassa olevat ja poroihin tottuneet koulutetut koirat olisi poroja tappaaneet.
Ei ne mitään mystisesti hävinneet. Nehän oli irrallaan ja ottivat hatkat. Omistaja sen irrallaanolon myöntää. Koirat tekee niin, eikä siinä ole mitään mystistä. Mystistä on ainoastaan se, että omistaja kuvittelee että hän tuntee jokaisen koiran yli 80 koiran laumasta. Ja ettei ne ikinä koskaan lähde omille teilleen eivätkä varmasti käy porojen kimppuun. Niinpä niin, näinhän ne koiranomistajat aina sanoo. Ei mun koira...
Kumpi tossa nyt oikeesti on todennäköisempää. Se että koirat otti hatkat ja raateli porot vai se että poromiehet jotenkin lavasti koirat syyllisiksi kidnappaamalla pari koiraa pihasta. Ihan oikeesti. Ja mikä ne porot sitten raateli hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapin Kaunotar" . Ihmettelen suuresti miksi naisen ulkonäkö on aina oleellinen seikka, vaikka nainen ei olisi millään tavalla osallinen kauneusalaan. Ymmärrän että malleja ja missejä ruoditaan ulkonäön mukaan, mutta että joku Lapissa asuva random-nainenkin joutuu ruodinnan alle. Ei ole mitenkään oleellista onko lehtijutun nainen kaunis vai ei.
Miksi naisia esineellistetään jatkuvasti?
Tästäkin naisesta kirjoitettiin hyvin mairitteleva artikkeli paljolti hänen kauneutensa ansiosta. Naiset unohtavat aina uhripuheissaan sen, että he itse hyötyvät tuosta esineellistämisestä.
Juuri näin. Jos kyseessä olisi viiskymppinen, tavallinen persjalkainen maatuska, hopeaa ohimoilla kovasta työnteosta, ei herättäisi täällä(kään) isompaa haloota.
Yläpeukkuja ja respectiä voisi saada, mutta muuten ei olisi hälyä.
Ehkä joku äijä meinais, että "kun tuokaan kurppa ei oo miestä saanut". ;-)
Vierailija kirjoitti:
Koirasusien tahallinen tuottaminen ja pääatäminen aitten luontoon on edesvastuutom teko.
Ovat ihmistä pelkäämättömiä ja siksi hyvin vaarallisia.
Tämä.
:((
Mua häiritsi eniten (ehkä ylimielisen asenteen lisäksi) tuo koirasusien korostaminen. Miksi oi miksi kukaan järkevä ja vastuullinen ihminen menisi sekoittamaan sutta ja koiraa tarkoituksellisesti, ongelmia siitä vain tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsi eniten (ehkä ylimielisen asenteen lisäksi) tuo koirasusien korostaminen. Miksi oi miksi kukaan järkevä ja vastuullinen ihminen menisi sekoittamaan sutta ja koiraa tarkoituksellisesti, ongelmia siitä vain tulee.
Koska on salakavalan piiloaggressiivinen niin koirasusi. Selvittämättä ihmisten kanssa kaunoja, näin arvioin. Siksi Tinja ehkä päästääkin koiransa ? Hän sanoo ettei pidä ihmisistä. Valitettavasti Lapissakin on ihmisiä ihan totta Tinja.
"Koska Suomessa on susia tosi vähän ja mielestäni erämaan pitäisi olla susien aluetta, nämä koirasudet ovat minun kantani siihen, että sudet kuuluvat tänne. Näiden ulvonta kuuluu kuulemma kymmenen kilometrin päähän, mutta eihän nuo ulvo kuin kerran päivässä. Kun aikanaan muutimme tänne, vastarannalla oli susiakin. Nyt sudet ovat kadonneet, mutta ulvonta on jäänyt."
No voi perkele.
Sekoittaa sutta koiraan ihmisenä koska ulkoistaa oman vihan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapin Kaunotar" . Ihmettelen suuresti miksi naisen ulkonäkö on aina oleellinen seikka, vaikka nainen ei olisi millään tavalla osallinen kauneusalaan. Ymmärrän että malleja ja missejä ruoditaan ulkonäön mukaan, mutta että joku Lapissa asuva random-nainenkin joutuu ruodinnan alle. Ei ole mitenkään oleellista onko lehtijutun nainen kaunis vai ei.
Miksi naisia esineellistetään jatkuvasti?
Tästäkin naisesta kirjoitettiin hyvin mairitteleva artikkeli paljolti hänen kauneutensa ansiosta. Naiset unohtavat aina uhripuheissaan sen, että he itse hyötyvät tuosta esineellistämisestä.
Juuri näin. Jos kyseessä olisi viiskymppinen, tavallinen persjalkainen maatuska, hopeaa ohimoilla kovasta työnteosta, ei herättäisi täällä(kään) isompaa haloota.
Yläpeukkuja ja respectiä voisi saada, mutta muuten ei olisi hälyä.
Ehkä joku äijä meinais, että "kun tuokaan kurppa ei oo miestä saanut". ;-)
Olisiko sen maatuskan luokse tulleet ranskalaistoimittajat idolisoimaan häntä? Olisiko tuo maatuska puhunut ja esiintynyt kuten tämä Tinja?
Niin varmaan.
Vierailija kirjoitti:
"Koska Suomessa on susia tosi vähän ja mielestäni erämaan pitäisi olla susien aluetta, nämä koirasudet ovat minun kantani siihen, että sudet kuuluvat tänne. Näiden ulvonta kuuluu kuulemma kymmenen kilometrin päähän, mutta eihän nuo ulvo kuin kerran päivässä. Kun aikanaan muutimme tänne, vastarannalla oli susiakin. Nyt sudet ovat kadonneet, mutta ulvonta on jäänyt."
No voi perkele.
Päästääkö koirat vapauteen parittelemaan vai kuinka se kanta sikiää susista ? Tietääkö joku? Vai onko joku vangittu susi kuvioissa? Missä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä koirat metsästävät ruokansa itse?
Naapurin poroja:D
Sen takia on konflikteja poronpitäjien kanssa
Yli ihminen rakentelee luontoon hybridejä . Yli - ihminen on anti saamelainen ihmistyyppi. Nämä haluavat vähentää populaa koska eivät ole viitsineet opetella tulemaan toimeen toisten ihmisten kanssa. Eivät pidä ihmisistä. Sutta ja sekundaa siis kehiin.
Muuttaa Lappiin koska ei pidä ihmisistä
> yllättyy kun lapissa niitä
> vai luuliko ettei lappilaiset ihmisiä:)?
Muistakaahan että toimittaja sen artikkelin kirjottaa, ei haastateltava. Värikynää käytetään että saadaan klikkauksia.