Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä mielestäsi tökeröä vaiko täysin ok?

Vierailija
05.02.2017 |

Sinulle läheinen ihminen tietää huonon taloudellisen tilanteesi ja haluaa auttaa antamalla sinulle käytetyn mutta siistin ja melko uuden huonekalun, jollaista tarvitset. Mitään et ole itse pyytänyt, läheinen ihminen itse ehdottaa tätä, joten olet otettu ja kiittelet vuolaasti.

Myöhemmin saat viestin, jossa pyydetään maksua kys. huonekalusta: läheisesi on pohtinut asiaa ja tajunnut, että huonekalu on oikeastaan jonkin arvoinen. Suoraa summaa ei sanota, mutta sinua kehoitetaan miettimään jokin summa.

Mielestäni tämä oli harvinaisen ahnetta sekä tökeröä ja jätin huonekalun sikseen. Miten olisit itse toiminut? Onko rahan vaatiminen jälkikäteen mielestäsi ok, varsinkin jos tällä läheisellä riittää rahaa muutenkin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä. 

Vierailija
2/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoh, ei todellakaan ole ok. En jaksaisi noin tökeröä henkilöä alkuunkaan. Älä maksa, äläkä palauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainoastaan tökeröä vaan törkeää. 

Sano, että tulee hakemaan kamansa pois alta aikayksikön tai päätyy roskalavalle. 

Vierailija
4/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ehtinyt saamaan tätä huonekalua, tämä selvennykseksi. 

Aloittaja

Vierailija
5/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeää! Jos jotain hintaa haluaa, niin se pitää heti ottaa esille eikä vasta jälkikäteen. Aivan samaa mieltä edellisen kommentin kanssa, että paree tulla heti noutamaan tai roskis kutsuu.

Vierailija
6/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä otakaan sit sitä!

Vierailija
7/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni käytöksesi oli tökeröä. Tässä maailmassa ei ole mitään ilmaista olemassa, vaan kaikesta pitää antaa jokin vastike. Joten mieti vielä, mitä olet valmis maksamaan ystävällesi, etenkin kun huonekalu on sinulle tarpellinen. Älä pilaa ystävyyttä nuukailemalla!

Vierailija
8/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en ota. 

Anteeksi sekava aloitus, tunnekuohussa kirjoitin ihan väärin. :D 

Aloittaja

Vierailija
9/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain annetaan, niin se annetaan. Saaja voi sillä hetkellä toki halutessaan tarjota siitä jotain. Mutta ei antaja ala jälkikäteen mitään "velkomaan".

Vierailija
10/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettei kiinnosta. Jos kaveri tiesi taloudellisen tilanteesi, ja ideana oli tosiaan lievittää sitä antamalla tarpeellinen lahjoitus, niin toihan on jo aikamoista vittuilua, että sitten pyydetäänkin rahaa, vaikka tiedetään ettei toisella ole siihen varaa. Häntä ei kiinnosta lainkaan asettaa sua todella epämukavaan ja noloon asemaan. Nyt hän vijailee jo, että lahjoitushan on arvokas: eli mitä odottaa, että pystyt maksamaan siitä. Jos sinulla ei ole rahaa, niin luultavasti tarjoamasi summa ei kuitenkaan ole hänen mielestään riittävä...

Vierailija
11/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni käytöksesi oli tökeröä. Tässä maailmassa ei ole mitään ilmaista olemassa, vaan kaikesta pitää antaa jokin vastike. Joten mieti vielä, mitä olet valmis maksamaan ystävällesi, etenkin kun huonekalu on sinulle tarpellinen. Älä pilaa ystävyyttä nuukailemalla!

Tilanne oli siis tämä: läheinen sanoi minulle että lahjottaisi mielellään huonekalun x, koska ei itse sillä enää mitään tee ja tietää minun tarvitsevan sellaisen (mutta minulla ei ole varaa siihen). En pyytänyt sitä häneltä, en vihjaillut, en ihastellut tms. josta voisi päätellä mitään. Ihan puskista tuli tämä tarjous, joten siihen tartuin.

Pari päivää ennen sovittua kuljetusajankohtaa sain viestin, että lahjoittaja on miettinyt että huonekalusta saisi varmaan rahaa, jos sen myisi. Pyysi minua miettimään sopivan summan, jolla sen ostaisin. Koska minulla ei -edelleenkään- ole varaa, totesin että myykööt eteenpäin jollekin toiselle. 

Aloittaja

Vierailija
12/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella asiatonta ja törkeää.

Vierailija
13/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pikkupoika niin joku ukko tuli antamaan mulle pussillisen kuivattuja hedelmiä lahjaksi. Otin ne vastaan ja kiitin niin ukko alkoikin vaatia rahaa. Kerroin ettei rahaa ole niin vaati hedelmänsä takaisin.

Samaa tapahtuu aikuisiällä. Kysytään tarviitko kuskia ilmaiseksi voi heittää johonkin paikkaan ja perillä aletaan selittää, että kyllä nyt pitäisi kyydistä rahaa saada.

Vierailija
14/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen suvussa on ihan selkeä trendi: jos jostain voi vielä saada rahaa, sitä jemmataan jossain navetassa niin kauan, ettei siitä kukaan enää maksa mitään saati suostu käyttöön edes ilmaiseksi ottamaan. Mutta siinä vaiheessa niillä kaikilla tavaroilla on vielä ihan huikea käyttöarvo - viimeisin esimerkki oli vuotava soutuvene, joka ensin annettiin yhteen kalastuskerhoon lahjoituksena mutta he kertoivat, törkimykset, etteivät nyt voi ottakaan sitä vastaan kun se vuotaa niin pahasti ettei sen kanssa voi kenenkään lapsia viedä vesille - no hirveä 'ovatpa kiittämättömiä' sättiminen ja nyt sitä samaa romua yritetään myydä esim meille (joilla ei ole rantaa) mutta kun se on niin hyvä laatuvene (ollut ehkä joskus?) ja kyllä mekin kuitenkin jossain elämämme vaiheessa venettä tullaan tarvitsemaan (miksi?)

Vierailija
15/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne oli siis tämä: läheinen sanoi minulle että lahjottaisi mielellään huonekalun x, koska ei itse sillä enää mitään tee ja tietää minun tarvitsevan sellaisen (mutta minulla ei ole varaa siihen). En pyytänyt sitä häneltä, en vihjaillut, en ihastellut tms. josta voisi päätellä mitään. Ihan puskista tuli tämä tarjous, joten siihen tartuin.

Pari päivää ennen sovittua kuljetusajankohtaa sain viestin, että lahjoittaja on miettinyt että huonekalusta saisi varmaan rahaa, jos sen myisi. Pyysi minua miettimään sopivan summan, jolla sen ostaisin. Koska minulla ei -edelleenkään- ole varaa, totesin että myykööt eteenpäin jollekin toiselle. 

Aloittaja

Oikein toimit 👍 Pitäköön romunsa.(mutta sinä varmaan olet nyt kiittämätön paska...)

Vierailija
16/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kohteliaasti anteeksi väärinkäsitystä, joka tietenkin johtui vain sinun ajattelemattomuudestasi, ja kieltäydy ostamasta häneltä mitään. 

Vierailija
17/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä. Käskisin hakea huonekalun mitä pikimmiten pois, enkä olisi enää yhteydessä kys. ihmiseen.

Vierailija
18/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä sama kaveri..?

Vierailija
19/19 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up