Jos sulle tarjottaisiin kivaa työpaikkaa 2600 palkalla, ottaisitko?
Kyseessä siisti sisältyö, joustavat työajat ja työkaveritkin vaikuttaa mukavilta. Voisin varmaan sopia myös 80% työajasta, mutta se tietysti tiputtaa palkkaa entisestään. Etenemismahdollisuudet löytyy.
Nykyisellään saan pari sataa enemmän, mutta työ on raskasta ja työpaikan ilmapiiri nihkeä. Nykyisessä työssäni olen myös sidottu omiin tehtäviini, uramahdollisuutta ei ole, vaan tarjolla on jatkossakin sitä samaa. Ja olen tylsistynyt.
Kommentit (41)
Palkkani tippuisi alle puoleen nykyisestä eli en ottaisi.
Hyvä ja motivoitunut työntekijä voi saada tuon 2600€/kk
Mitään lähtöpalkkaa ei ole, palkka pitää tietysti ansaita
Buusteri.fi
Voisin harkita. Nimittäin tämänhetkinen työni on toimistotyötä, palkka piirun alle 2600e joten ihan pelkän rahan takia en vaihtaisi.
Ota ihmeessä työ vastaan! Kukaan ei ihan oikeasti tarvitse tuota isompaa palkkaa, saati, jos eroa on pari sataa, ja etenemismahdollisuus voi tietty nostaa palkkaa jossain vaiheessa. Kiva ilmapiiri on korvaamaton!
Ottaisin tottakai. Kuulostaa tosi mukavalta. Oma työ ottaa päähän ja palkka on paljon tuota huonompi.
En ikinä tee töitä kapitalistille. Pärjään ihan hyvin Kelan tuilla!
Varmaankin itkisin onnesta. En ole koskaan tienannut yli 1600 euroa kuukaudessa.
Ottaisin nyt, olisin hyvää keskitasoa. 10 v kuluttua en mielelläni, koska toivoisin saavani jo enemmän vastuuta.
Ihmisillä on aika epärealistiset käsitykset siistin tavallisen sisätyön palkoista.
Tottakai ottaisin, koska etenemismahdollisuudet. Palkka voi olla nyt vähän pienempi, mutta sinulla on polku auki johonkin mielenkiintoisempaan tai paremmin palkattuun.
Itse saan nykyisin 4000, mutta olisin valmis ottamaan takkiin tuon verran, jos pääsisin jonnekin missä on etenemismahdollisuuksia. Nyt ei mitään.
buusteri kirjoitti:
Hyvä ja motivoitunut työntekijä voi saada tuon 2600€/kk
Mitään lähtöpalkkaa ei ole, palkka pitää tietysti ansaita
Buusteri.fi
Tummennetut kohdat ratkaisivat odotetusti sen, että teille en todellakaan hae. Oikeaa työtä on sellainen, jossa palkan saa, ei vain voi saada. Sekö ei teistä ole palkan ansaitsemista, että soittaa v**tuileville asiakkaille, jotka useimmiten lyövät luurin korvaan ennen kuin ehtii edes asiaansa esittää? Onneksi joissain puhelinmyyntifirmoissa arvostetaan ihan kaikkea työtä ja maksetaan kiinteä tuntipalkka kaikille. Siihen päälle sitten myynnillä ansaitut provikat. Sellainen on jo oikeaa työtä. Ilman tuntipalkkaa työskentely on orjatyöhön verrattavaa ja se pitäisi kieltää lailla.
En ottaisi. Rakastan tämän hetkistä työtäni ja palkka 4300€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, eikös tuo nyt riipu ihan siitä, millaista työtä kukin NYT tekee? Mitä siis teet tällaisilla vastauksilla, et hittojakaan. Minä ansaitse 4,5 tonnia, ja työni on haastavaa ja mielenkiintoista - joten tietenkään en ottaisi tuollaista duunia, mutta haloo - minä en olekaan sinä.
Kiitos mielipiteestäsi.
Vastaukseksi olisi riittänyt: ei, en ottaisi sillä omat tuloni ovat nykyisellään paljon mukavammat.
Suurella osalla ei ole.Ap
Ei suurella, mutta suurimmalla kumminkin, naisten keskipalkka on hiukan päälle kolme tonnia.
Ja mitä ihmeen väliä sillä on sinulle, koska kyse on sinusta ja sinun koulutuksellasi ja työkokemuksellasi sinun asuinpaikkakunnallasi saatavissa olevista töistä?
Jouduin ottamaan kun en muutakaan saanut. Akateeminen olen, ylikoulutettu ko. työhön. Parempi sekin kuin ei mitään. T. Keski-ikäinen
Ottaisin todellakin, tällä hetkellä olis mulle kuin lottovoitto, koska olen kohtapuoliin valmistuva opiskelija eikä ole vielä työpaikkaa tiedossa. Ja tuo olisi muutenkin varmaan aika tyypillinen palkka alallani. Riittäisi mulla sinkulla vallan mainiosti elämiseen, koska en juurikaan tuhlaile ja säästöönkin saisin. Mutta jollekin toiselle, joka taas on tottunut isompaan palkkaan ja on vaikka useita lapsia, saattaisi olla toki isompi pudotus elintasossa. Mulla taas huomattava nousu :D
Hei kuka vit- on niin vajaa, että luulee Buusterin täällä oikeasti kirjoittavan.
Ihan oikeasti nyt joku raja tohon idiotismiin.
Todellakin ottaisin. Palkka olisi paljon nykyistä parempi ja firmakin todennäköisemmin kohtelisi työntekijöitään muutenkin kuin karjana.
Teen kivaa työtä paremmalla palkalla, mutta vaihtaisin jos en viihtyisi työssäni. Tuo palkka kyllä riittäisi minulle.
Otin. Sain alussa vähemmän, nyt 2700. Tosin mulla oli määräaikaine pienipalkkaisempi sitä ennen. Kulut isot, koska työmatka pitkä ja kadehdittu verovähennys on todellisuudessa hyvin pieni verrattuna kuluihin.
Hei buusteri, missä vastaukset kysymyksiin? Täällä niitä odotetaan, jotta voidaan harkita hakemuksen laittamista.