Milloin et jostain syystä korjannut kanssakeskustelijan puheita/uskomuksia vaikka ehkä olisi pitänyt?
Lueskelin eilen koko sen möläytysketjun ja mieleen tuli vähän vastaava tilanne jossa en kuitenkaan saanut sanotuksi asioiden toista laitaa. Olin nuorena tyttönä lastenhoitajana perheessä (heidän kotonaan) ja sitten yhtenä päivänä naapuri rupesi pihalla kovasti anteeksipyytelemään että ei kai hän herätä kun öisin tulee ravintolasta kotiin. Jotain siihen sitten sanoin että ei häiritse, mutta en kehdannut oikaista että en asu tuolla saati ole perheen nelikymppisen isän 18-vuotias vaimo ja lasten äiti!
Sitä en tiedä selvisikö naapurille koskaan asioiden todellinen laita. En vaan halunnut nolata häntä.
Kommentit (3)
Asiakas luuli, että olen raskaana. Tajusin sen liian myöhään, enkä enää kehdannut korjata sen luuloa. Jos olisin kuunnellut häntä kunnolla, niin olisin varsin luontevasti voinut asian korjata. Olin vaan kuuntelevani.. eli toki oli oma vikani.
En jaksa selittää "ukkola" ketjun tampiolle että ymmärtää "ideologia" käsitteen väärin. Hän esittää että kaikki valinnat on muka jotain ideologiaa ja lukijat myötäilee häntä :)
Ei tule mieleen tilanteita. Miksi pitäisi tuntemattomien väärinkäsityksiä korjailla? Minulle on ihan sama jos joku random on luullut minua jossain pikkusiskoni tai vahdittavan lapsen äidiksi, veljeni tai miespuolisen kaverini tyttöystäväksi tai vastaavaa.
No joskus on kyllä töissä (koululla) luultu oppilaaksi mutta se on selvinnytkin yleensä ilman sen kummempia korjailuja.