Onko muita joiden sukulaiset eivat ole kiinnostuneita tulevasta vauvastanne? Itsella ei ketaan tunnu kiinnostavan meidan lapsi. Ei vanhempia, eika sisaruksia.
Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä jo 10 vuotta ja vasta nyt päätettiin " tehdä" lapsi. Sukulaisten mielestä ajankohta on aivan liian myöhäinen, me olemme jo aivan liian vanhoja, joten oletan, että tästä johtuu etteivät ole lainkaan kiinnostuneita.
Tuntuu vaan aika pahalta, kun tiedän että meiltä on aina kaikki toivoneet lasta. Nyt kun se sitten tulee, joskin muiden mielestä liian myöhään, niin ketään ei enää kiinnostakaan.. :-(
Kommentit (23)
Ja meillä taas syynä se, että meillä on suvun mielestä jo ihan tarpeeksi lapsia, pitikö se neljäs vielä alkaa tekemään. Neljä kuukautta olen ollut raskaana, eikä kukaan ole kertaakaan kysynyt minun vointia, vauvan ultrakäyntejä jne. Ja kun meille tämä asia on aivan yhtä tärkeä kuin aina ennenkin, ei sieltä tulee vaan lapsi vaan sieltä tulee yksilö joka on aivan yhtä arvokas kuin kolme muutakin. Mutta taitaa olla liikaa vaadittu, että kukaan jaksaisi enää olla kiinnostunut. Sinun tapauksessa en kyllä asiaa ymmärrä. Luulisi että nyt siitä vauvasta vasta innoissaan ollaan, kun on noin kauan " odotettu" .
hyvältä, niin ketään ei enää kiinnostakaan. ihan käsittämätöntä. olen miettinyt ettei pidetä mitään nimijuhliakaan niin ei tartte kenenkään väkisin tulla meille. olen nimittäin kutsunut raskausaikanani sisaruksiani kylään, mutta he eivät " jaksa" tulla meille vaan kutsuvat mieluummin omaan kotiinsa. mistään sijainnista tai kulkuyhteyksistä ei tosiaankaan ole kiinni.
En mäkään säntää kylään jos kuulen jonkun sukulaisen olevan raskaana. Enkä odota meille mitään vieras vyöryä jos kerron olevani raskaana.
Itse en vastaisi ruokailukutsuun tyyliin " ei me nyt sinne jakseta tulla, tulkaa te tänne" .
varsinainen haipakka alkaa sitten vasta kun lapsi on ulkona, etenkin anopin puolelta. Sehän vielä kummallisempaa onkin, kun itse raskaus eikä äiti ylipäätään kiinnosta lainkaan, mutta kun lapsi syntyy niin se onkin lähes anopin oma. EI ole asiaa, johon anoppi ei voisi puuttua, jota ei tietäisi paremmin ja ei osaisi tehdä paremmin jos vain viitsisi tehdä, mutta helpompi on vain soittaa suutaan.
pidä vain varasi ja nauti jos ei taivastelijoita näy!!!
niin... ja olen minäkin sitä mieltä, että lapset pitäisi tehdä nuoremmin, sillä nykymenolla isovanhempien ja lastenlasten väliin jää niin suuri kuilu, että isovanhemmilta katoaa realismi kokonaan, omaa elämää ei ole eikä sitä hoideta, vaan siirrytään elämään lasten kautta.. Vanhempien kannalta muuten tietysti on kätevämpää tehdä lapsia " myöhemmin"
Ei paljon mummo soittele ja kysele kuulumisia, siispä en soita minäkään. Haistakoot paskan koko porukka!!!
Joten he kokevat helpommaksi kutsua teidät lapsettomat kylään. Ja koska heillä on täysi työ omassa jälkikasvuussaan, eivät niin jaksa intoilla muiden lisääntymisestä.
Vierailija:
Joten he kokevat helpommaksi kutsua teidät lapsettomat kylään. Ja koska heillä on täysi työ omassa jälkikasvuussaan, eivät niin jaksa intoilla muiden lisääntymisestä.
Taitavat jo muutaman vuoden päästä odotella omia lapsenlapsia, joten niiden rinnalla sisaruksen lapsi ei tietysti ole yhtään mitään.
ajatus oli sellainen, että koska nykyään mummut ja mummit on vuosikymmeniä syli tyhjänä niin sitten se on ylitsepursuavaa se vauvansylissäpidon/hoitamisen ja lässyttämisen tarve. Samalla kun aletaan mummoutua ollaan myös unohdettu millaista lapsen kanssa on. Äiti työllistetään ylimääräisillä huolilla ja murheilla..
Kyllä se on miniän ja tyttären etu jos isovanhemilla on kotona vielä omaakin jälkikasvua hoidettavana tai edes sisarusten lapsia, kun tehdä esikoinen lapsenlapseksi
Vierailija:
ajatus oli sellainen, että koska nykyään mummut ja mummit on vuosikymmeniä syli tyhjänä niin sitten se on ylitsepursuavaa se vauvansylissäpidon/hoitamisen ja lässyttämisen tarve. Samalla kun aletaan mummoutua ollaan myös unohdettu millaista lapsen kanssa on. Äiti työllistetään ylimääräisillä huolilla ja murheilla..Kyllä se on miniän ja tyttären etu jos isovanhemilla on kotona vielä omaakin jälkikasvua hoidettavana tai edes sisarusten lapsia, kun tehdä esikoinen lapsenlapseksi
En mäkään jaksa olla enää kiinnostunut, jos joku on raskaana, so what? Eri asia oli joskus 25-vuotiaana, kun nämä vauvelit oli ihan uusi juttu kaveri- ja sukulaispiireissä. Nyt 10 vuotta myöhemmin ei voisi vähääkään kiinnostaa jos joku vauvan saa... Onnea silti teille, iloitkaa, mutta älkää vaatiko muita hyppimään riemusta...
niin ketään ei kiinnostakaan, siis ei lainkaan. Riemusta hyppiminen olisi jo toiselta planeetalta, puhun nyt ihan ns. normaalista onnittelusta ja edes alimman asteen kiinnostuksen osoittamisesta - omalta perheeltä.
Tarkoitan kysymyksellä vain sitä, että ei se raskaus nyt kuitenkaan niin ihmeellinen tila ole, että muiden siitä pitäisi kovinkaan paljon hössöttää. Itsekin olen raskaana, ja hyvin tyytyväinen siihen, että saan ihan rauhassa odottaa, eikä joka sukulaistapaamisella tarvi raportoida viimeisten virtsakokeiden tuloksia. Taitavat raskaana olevat vaan olla niin huomionkipeitä, että syyttelevät joutessaan muita itsekkäiksi, vaikka ovat sitä itse.
Nauttikaa, hyvät ihmiset! Ja muistakaa, että muilla ihmisillä on oma elämänsä. Kaikki ei pyöri teidän navan ympärillä.
Sen jälkeen en sitten odottanutkaan mitään sinänsä. Itselle tuli tarve nähdä perhettä ja kutsuin sisaruksia pari kertaa meille syömään vastauksena etteivät he jaksa meille tulla, tulkaa te tänne. Se tuntui aika ikävältä. Nyt on sitten aikaa kulunut jo noista kutsumisista, eikä olla nähty. Kahden viikon päästä syntyy, eikä ole yksikään perheen jäsen nähnyt edes isoa mahaa. Jotenkin luulin, että tämä olisi iloisempi ajanjakso perheen kesken, mutta ei näemmä.
eli jos mummun nuorin on 30 ja sitten hänelle syntyy ensimäinen lapsenlapsi, niin asiat ja ajat ovat muuttuneet paljon " ei olla enää niin kuin ennen" ja toisaalta paljon on päässyt unohtumaan, jos sen vain uskaltaa myöntää..
tutuissa on niitäkin, joissa tämä ikäero on esim. 15 vuotta tai 10-vuotta ja kyllä nämä mummut ovat enemmän ajantasalla ja vähemmän tiellä.. Näiden mummojen ikä saattaa silti olla ihan sama... joten pelkästään ikä ei selitä kaikkea
miehen puolen suku EI ole kertaakaan puhuneet koko asiasta sen jälkeen kun kuulivat että oon raskaana (5kk sitten) POTUTTAA!!
Ois kiva että kysysivät ees kuinka voit tms..mutta EI!! Käly eioo ees näkevinään..
Mutta nyt hän ei itse halua tulla edes kutsuttuna kylään...
Yhdistät kaksi asiaa, jotka ovat toisistaan aivan irrallisia. Vaikka oletkin raskaana, niin kaikki asiat, mitä elämässäsi nyt tapahtuu, eivät välttämättä liity raskauteen. Ja miksi et itse menisi sukulaisillesi kylään, jos he nyt eivät ole sattuneet tulemaan teille? Ehkä he ajattelevat aivan yhtä oikeutetusti, että sinä oletkin se, joka on menettänyt kiinnostuksen muihin ihmisiin nyt, kun olet raskaana. Ei sekään olisi hölmömmin ajateltu.
Pääasia, että itse olette onnellisia tulevasta vauvasta.
Tsemppiä odotukseen!