Olen 154cm/ 74 kg. Lääkäri sanoi, ettei minun tarvitse laihduttaa.
Olen sen verta lihaksikas, koska joudun töissä kävelemään paljon.
Kommentit (14)
Painoindeksi onkin äärimmäisen huono mittari. Se ei kerro mistään mitään. Sitä ei kannata tuijottaa.
Olen urheilija ja samoissa mitoissa. Kävely on lihashuoltoa eikä lihasmassan kasvatusta.z
Kyllähän tuossa liikaa on ja tiedet sen itsekin
Vierailija kirjoitti:
Kävelemällä kasvaa lihakset? Wot?
Kasvaa toki, mikäli kannat tarpeeksi painoja mukana. Nivelet tosin ei välttämättä tykkäisi siitä. En kylläkään usko, että ap kantaa kovinkaan isoa painolastia mukanaan töissä.
No huhhuh. Olen 24 cm pidempi ja tuossa olisi minulle 10 kg liikaa. En kyllä usko hetkeäkään aloitusta. :D
Olet selvästi ylipainoinen vaikka kävelisit kuinka paljon töissä. Vaihtaisin kyllä lääkäriä tuossa tilanteessa. Jos kävely kasvattaisi lihaksia noin paljon niin maratoonarit ja pitkän matkan kävelijät olisi aikamoisia lihaskimppuja.
Oma lääkärini otti heti painon nousun puheeksi kun oli paino noussut viimekäynnistä 10 kiloa mukamas huomaamatta. Kiitos lääkärille että puuttui ajoissa ja herätti mut ottamaan itseäni niskasta kiinni. Nyt olen normaalipainoinen ja kävelen päivittäin 2-3 tuntia töistä riippuen.
Eikös se painosi kuitenkin vähän putoa, kun olet synnyttänyt ne kaksoset?
jollet ole leveäharteinen painonnostaja jolla on paljon lihaksia, niin silloin todennäköisesti on liikaa rasvaa. kannattaa mittanauhalla mitata mahan ympärys ja voit sormilla tunnustella, että onko mahan alueella rasvaa vai lihasta.
En kyllä usko, että pelkästään kävelemällä saisit paljonkaan lihasmassaa, mutta tosiaan bmi on aika huono mittari, peili ja mittanauha parempia. Jos lääkärin mielestä et näytä ylipainoiselta eikä vyötärönymäryksesi ole yli 80cm, niin ei kai sinun silloin tarvitsekaan laihduttaa. Oletko mitannut vyötärösi?
Liikaa painoa kun oot niin pätkä.
Valelääkärilläkö kävit?