Lääkärit/hoitajat! Ylähengitystieinfektiosta
Onko mahdollista, että ylähengitystieinfektioon tarvisi antibiootin? Mulla alkoi flunssa viikko sitten perjantaina, viikonloppu oli vielä aika hyvä, sellaista lievää flunssaa. Maanantaina oli huonompi olo, tiistaina oli lyhyt työpäivä, tein sen, keskiviikkona en mennyt töihin. Keskiviikkona oli jo ääni aika käheä, torstaina tosi käheä, välillä pätki ihan kokonaan. Ääni ei ole siitä oikeastaan lähtenyt palautumaan. Eilisen pystyin onneksi olemaan puhumatta. Iltaisin on inhottavaa kuivaa yskää, jossain tuolla syvemmällä kutittaa tosi inhottavasti. Olo on muuten sellainen aika perus flunssainen olo, ei ole korkeaa kuumetta. Jaksan olla vähän pystyssäkin, ei siis tarvitse maata koko aikaa. Ääni vain on paljon enemmän kateissa kuin mulla yleensä flunssassa. Ja olo ei ole lähtenyt parantumaan tässä reilun viikon aikana, ennemminkin toisinpäin.
Muuten katsoisin ihan rauhassa, eikä olisi väliä vaikka vähän pitkittyisi, mutta mulla on tosi tärkeää menoa ensi viikolla keskiviikkona ja torstaina! Haluaisin silloin olla kunnossa.
Mitä ajattelette, meneekö tämä itsestään ohi, vai kuulostaako joltain antibioottia vaativalta? En ole niitä, jotka joka aivastukseen haluavat kuurin, siksi vain kyselen kun haluaisin olla ainakin paremmassa kunnossa keskiviikkona.
Kommentit (2)
Kiitos vastauksesta! Hyvä että kuulostaa itsekseen ohi menevältä. Noilla oon hoitanutkin, jatkan samoilla edelleen.
Ap
Kuulostaa viruksen aiheuttamalta kurkunpääntulehdus-tyyppiseltä flunssalta jota nyt paljon liikkeellä.Vältä puhumista, ota höyryhengitystä ja särkylääkettä, juo lämmintä ja lepää.